jurnal vanzari

Mesaj
Autor
duineaa
Mesaje: 6
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

jurnal vanzari

#1 Mesaj de duineaa »

AM URMATOAREA SITUATIE:

am vanzare cu amanuntul la un bar pentru care la sfarsitul zilei se scoate raportul Z cu total vanzare si se taie monetar pentru banii incasati.

Eu consider ca documentul fiscal pe baza caruia colectez TVA -ul este rap Z
raport care ar trebui sa apara si in jurnalul de vanzari.

Din cate am vazut pe forum la numar document majoritatea trec numarul monetarului , monetar care apare in jurnalul de vanzari.

Ce credeti? Este bine?

Multumesc,

Octavian
Mesaje: 42
Membru din: Lun Iun 13, 2005 11:41 am

#2 Mesaj de Octavian »

Nu cumva Raportul Z se inscrie in Jurnalul de vanzari?

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#3 Mesaj de tomac »

Monetarul este corect. Raportul fiscal Z, "de închidere", deşi poartă titlul de "fiscal", nu este recunoscut ca document de înregistrare a veniturilor. Cam absurd, dar asta e.
OMF 2055/1998 publicat în M.Of.442/20.11.1998:
------------
ART. 3
(1) Toate unitatile din comertul cu amanuntul vor utiliza, pentru inregistrarea veniturilor, formularul cu regim special "Monetar cod 14-50-61", prezentat in anexa nr. 1, aprobat prin Ordinul ministrului finantelor nr. 970/1998.
(2) La vanzarea bunurilor de folosinta indelungata unitatile din comertul cu amanuntul vor intocmi Factura fiscala cod 14-4-10/A.
(3) Toate unitatile care desfasoara comert angro vor emite facturi fiscale, indiferent daca cumparatorul este persoana juridica sau persoana fizica si indiferent de cantitatea de marfa cumparata.
(4) Persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, care desfasoara atat comert cu amanuntul, cat si comert angro, vor organiza gestiuni distincte pentru cele doua activitati, in spatii comerciale separate, cu personal aferent fiecarei gestiuni, si vor reflecta operatiunile efectuate in conturi analitice distincte.
---------
ANEXA 1
MONETAR
(cod 14-50-61)
Formular cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare
Formularul este tiparit in carnete a cate 100 de file.
1. Serveste ca:
- document justificativ pentru evidentierea la sfarsitul zilei a numerarului existent in casierie, corespunzator marfurilor comercializate;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate;
- document justificativ pe baza caruia se preda numerarul incasat prin casa de catre casier la casieria centrala a agentului economic.
Monetarul se utilizeaza pentru vanzarea marfurilor cu amanuntul.
Potrivit reglementarilor in vigoare, in conditiile utilizarii aparatelor de marcat electronice, suma inscrisa in monetar trebuie sa coincida cu suma din registrul de casa emis de aceste aparate, inclusiv cu suma inregistrata de mana in registrul de casa, in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice.
Valoarea inscrisa in monetar trebuie sa corespunda valorii inscrise in raportul de gestiune.
2. Se intocmeste in doua exemplare de catre casier, la sfarsitul zilei, prin inventarierea numerarului existent in casierie, pe categorii de bancnote si de monede.
3. Circula:
- la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in registrul de casa (exemplarul 1);
- exemplarul 2 ramane in carnet.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, dupa utilizarea completa a carnetului (ambele exemplare).
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Octavian
Mesaje: 42
Membru din: Lun Iun 13, 2005 11:41 am

#4 Mesaj de Octavian »

Extras din HG 479/2003 republicata in MO 348 din 25/04/2005 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale


Art. 65. - (1) Utilizatorii sunt obligaţi să asigure arhivarea şi păstrarea registrului special prevăzut la art. 6 alin. (2) pe o perioadă de 10 ani, iar raportul Z pe o perioadă de 5 ani.
(2) Datele înscrise în documentele menţionate la alin. (1) trebuie să rămână lizibile pe perioada de păstrare, utilizându-se consumabile care au garantată perioada de păstrare impusă.
(3) Registrul special şi raportul Z reprezintă documentele pe baza cărora se [/b]înregistrează veniturile din activitatea de comerţ cu amănuntul şi prestări de servicii direct către populaţie în evidenţa contabilă a utilizatorului, cu excepţiile prevăzute de lege.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#5 Mesaj de tomac »

Corect. :lol:
Însă ordinul 20255/1998 nu e abrogat :shock: şi monetarul încă există ca document cu regim special cu aceleaşi funcţii reglementate de acel ordin.
Z-ul îl scoţi oricum, dar mai trebuie întocmit şi monetarul :twisted:
Aşa că în bună tradiţie românească, trebuie să le ai pe amândouă şi indiferent ce înscrii la numărul de document trebuie să introduci suma ce reprezintă vânzarea zilnică.
Pe de alta parte, dacă se adoptă un sistem de numerotare propriu nu e nici o problemă. De exemplu la monetar dai nr.1,2,3, etc. ca număr, nu este obligatoriu să utilizezi seria acestuia.
Până la urmă cred că nu are o aşa de mare relevanţă ce anume se înscrie ca document de vânzare câtă vreme ai şi raportul Z cât şi monetarul. Important este să le ai şi să fie înregistrată în contabilitate suma corectă.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

ducaa
Mesaje: 218
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#6 Mesaj de ducaa »

firma mea are ca obiect de activitate service gsm dar si vanzari de accesorii.
Dau bon de casa si pe vanzari dar si pe reparatii. Cum inregsitrez eu si vanzarea si reparatiile?
De unde stiu eu cat din valoarea din bon trec cu 704 cat cu 707?
va multumesc!!!

Avatar utilizator
maryo
Mesaje: 84
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: .... la capatul tarii

#7 Mesaj de maryo »

simplu ... casa de marcat are posibilitatea de a defini gestiuni ... le definesti iar raportul zilnic va arata ca atare ... :lol:
"Numai 2 lucruri sunt infinite: universul shi prostia omeneask ! Shi pentru univers nu bag mana-n foc ..." Albert Einstein

ducaa
Mesaje: 218
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#8 Mesaj de ducaa »

Deci dupa cate am inteles eu trebuie sa merg cu casa de marcat la service cu ea si sa imi bage gestiunile sau cum?Eu nu vreau decat sa arate in raport ca au fost de ex 2 reparatii si 5 vanzari.

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11897
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

#9 Mesaj de septimiuv »

la service cu ea :D

Avatar utilizator
maryo
Mesaje: 84
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: .... la capatul tarii

#10 Mesaj de maryo »

ducaa scrie:Deci dupa cate am inteles eu trebuie sa merg cu casa de marcat la service cu ea si sa imi bage gestiunile sau cum?Eu nu vreau decat sa arate in raport ca au fost de ex 2 reparatii si 5 vanzari.

... sunt intrebari ... retorice? ... contin si raspunsul ... asa ca dupa cum a scris antescriitorul meu ... "la service cu ea" ...
"Numai 2 lucruri sunt infinite: universul shi prostia omeneask ! Shi pentru univers nu bag mana-n foc ..." Albert Einstein

Avatar utilizator
niculaen
Mesaje: 24
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#11 Mesaj de niculaen »

Pe casa de marcat gestiunile cred ca sunt programabile. Mai uitate in manual. Nu cred ca trebuie sa platesti la service pentru asta.

chivuc
Mesaje: 338
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: BRASOV
Contact:

#12 Mesaj de chivuc »

niculaen scrie:Pe casa de marcat gestiunile cred ca sunt programabile. Mai uitate in manual. Nu cred ca trebuie sa platesti la service pentru asta.
Casa de marcat e programata doar pe departamente, nu si pe coduri de produse, servicii? Cine a programat/o initial, cei care au fiscalizat/o? Citeste in manual si invata sa o programezi singur, pt ca te vei mai intalni cu asamenea situatii, (cum ar fi aparitia unor produse noi, si legea zice sa bati cu coduri) (si cum in cazul tau - tehnologia e in continua si rapida evolutie) (pt prod si serviciiile de baza cel putin tot ar trebui sa ai coduri), n/are rost sa dai bani pe service de fiecare data. Iti va fi f.f.f. greu la inceput. (depinde si de casa de marcat) Spor la treaba!!

Avatar utilizator
niculaen
Mesaje: 24
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#13 Mesaj de niculaen »

Pentru cei din Constanta si imprejurimi ma ofer sa-i ajut in programarea casei de marcat.

istrateg
Mesaje: 8
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#14 Mesaj de istrateg »

Nu stiu cum e la voi dar eu am contract cu unitatea service platesc cam 300.000 lei pe luna cu tot cu TVA pret in care intra eventualele reparatii , scoaterea lunara a raportului Z . Cand am probleme omul vine si ii platesc doar piesele de schim. Restul e inclus in abonament.

istrateg
Mesaje: 8
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#15 Mesaj de istrateg »

Acum e adevarat ca multi se eschiveaza de la chestiile astea desi mi se pare normal ca toti sa procedeze cum procedeaza cel care imi acorda service mie.
Depinde de ce se specifica in contractul incheiat . Daca ai ceva experienta , si multi nu au , il fac cum vor ei daca ai experienta si te dai la ei spunandu-le ca te duci la altii o sa-l faca ca tine . V-am spus eu unul nu am dus niciodata la service casele de marcat , si am vreo 5 . Pt orice problema omul a venit promt . De altfel daca cititi in norme paremi-se este obligat in termen de 72 ore de la instintare sa o repare .

Scrie răspuns