anulare tva din oficiu
anulare tva din oficiu
Am urmatoarea situatie : in 29.04.2013 Anaf anuleaza codul fiscal al firmei fiindca unul din administratori are cazier fiscal. Se fac modifcarile in statut si din 28.05 reinscriu firma ca platitoare de tva. La sf lui aprilie depun ultimul decont de tva fara sa fie nevoie sa fac ajustari fiindca nu sunt bunuri de natura activelor ( doar terenuri achizitionate fara tva), stocuri sau servicii neutilizate in stoc. Raman cu sold in balanta si pe decont la 4424= 91000 lei si la 4428TP = 600 lei ( un furnizor neachitat). Firma a fost cu tva lunar si ''la incasare''.La inceputul lunii mai administratorul achita furnizorul prin virament bancar. Bineinteles ca imi apar cei 600 lei la tva exigibil fiindca in mai 27 de zile sunt neplatitoare de tva si 4 zile -platitoare. Ce fac cu Tva -ul care a devenit exigibil in perioada in care firma nu este inregistrata ca platitoare de TVA? Trebuia sa inchid conturile 4424 si 4428TP in ultimul decont? Prin ce nota contabila?
Re: anulare tva din oficiu
Trebuia inchis 4428 in decontul din apr, ca si cum ar fi ajuns la scadenta.
Acum, nu mai ai ce sa faci, il inchizi in luna curanta, pe rd. de rectificari.
Acum, nu mai ai ce sa faci, il inchizi in luna curanta, pe rd. de rectificari.
Marian Apetre
Re: anulare tva din oficiu
Am vreo varianta de corectie ?
Datorita faptului ca solicit rambursari de tva cu periodicitate, mi-e teama ca cei de la controale vor considera ca acest TVA trebuia platit la stat si declarat in 311.
Adica, in perioada in care am fost platitoare de TVa nu aveam dreptul sa-l deduc datorita faptului ca furnizorul nu a fost platit. De la anularea codul pana la reinregistrare nu am ce cauta cu TVA , prin urmare nu-l pot deduce. Corect ar fi fost sa-l inchid la ultimul decont prin ajustare, nu?
Incerc sa gasesc varianta legala pt. a nu le da ocazia controalelor de a scoate afara.
Datorita faptului ca solicit rambursari de tva cu periodicitate, mi-e teama ca cei de la controale vor considera ca acest TVA trebuia platit la stat si declarat in 311.
Adica, in perioada in care am fost platitoare de TVa nu aveam dreptul sa-l deduc datorita faptului ca furnizorul nu a fost platit. De la anularea codul pana la reinregistrare nu am ce cauta cu TVA , prin urmare nu-l pot deduce. Corect ar fi fost sa-l inchid la ultimul decont prin ajustare, nu?
Incerc sa gasesc varianta legala pt. a nu le da ocazia controalelor de a scoate afara.

Re: anulare tva din oficiu
Ma mai puteti ajuta cu niste paperi?
Re: anulare tva din oficiu
Graba strica treaba, precum observati mai sus. Deci doresc pareri nu ''paperi''.
Re: anulare tva din oficiu
Poti utiliza si butonul "modifica" (in loc de "raspunde"). 
