declarare sold casa de marcat
declarare sold casa de marcat
puteti sa ma lamuriti si pe mine cu inregistrarea la sfarsitul zilei a sumei ramase in casa de bani? Am inteles ca s-a emis o ordonanta prin care soldul ramas in ziua precedenta in casa se va inregistra cu plus ziua urmatoare in casa de marcat, iar la sfarsitul zilei cu minus. Va rog sa-mi precizati si mie temeiul legal. Va multumesc
-
- Mesaje: 17
- Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Re: declarare sold casa de marcat
Temeiul legal l-ai primit. Observaţie: nu se marchează soldul iniţial ci se introduce în aparatul de marcat suma ce va fi folosită pentru a da rest.mariuti scrie:Am inteles ca s-a emis o ordonanta prin care soldul ramas in ziua precedenta in casa se va inregistra cu plus ziua urmatoare in casa de marcat, iar la sfarsitul zilei cu minus.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Pentru puțin. Aș dori cu permisiunea voastră să fac niște mici comentarii/observații pe marginea modificărilor aduse de OG 47 la OG 28 referitoare la aparatele de marcat fiscale:
1.Registrul pentru evidența banilor personali:
- nu este definit ca model și nu scrie nicăieri că trebuie șnuruit, numerotat, parafat sau orice altceva. Mă mir de unde s-a scos chestia asta. Ca de obicei s-a dat o lege sau prevedere legală neclară. Nu se definește evidența banilor personali și nu se definește termenul "administratorul unității".
2. Modificarea OG 28 s-a făcut și de așa fel încât prin abrogarea unor prevederi legale inițiale obligă și alte persoane la folosirea casei de marcat. Spre exemplu persoanele fizice autorizate. În cazul acestora, spre exemplu mă întreb cum se aplică prevederea cu registrul banilor personali aceștia neavând salariați, dar mă întreb dacă sunt cuprinși în termenul de "administratorul unității".
3.Cred că de la faptul că s-au exclus din categoria celor care sunt exceptați de la a utiliza aparate de marcat fiscale anumite categorii de persoane: spre exemplu cei care vindeau bunuri de folosință îndelungată sau cei care vindeau cu plata în rate, s-a generat această idee falsă conform căreia dacă ai aparat de marcat fiscal să dai bon fiscal la toți. Din păcate anularea scutirii de a utiliza aparate de marcat fiscale, nu duce automat la interzicerea chitanțelor.Pur și simplu obligă o nouă categorie de persoane la folosirea casei de marcat.
4.Legat de marcarea sumei de pornire (suma ce se introduce la începutul zilei în casa de marcat): toate aparatele de marcat fiscale au posibilitatea de a marca intrări de sume, respectiv ieșiri de sume sau de a seta încasarea produselor și prin alte modalități decât numerar. În aceste condiții la o firmă se va proceda astfel:
- la începutul zilei se va marca o intrare de sume cu suma ce se va pune în sertar
- în cursul zilei se vor introduce vânzările cu bon fiscal
- dacă din banii existenți în sertar se va folosi o anumită sumă pentru plăți diverse (plată furnizori marfă, depunere la bancă, etc) se va marca o ieșire de sume
În acest fel un raport X va fi similar unei pagini de registru de casă evidențiind toate mișcările de numerar operate prin acel aparat de marcat fiscal. Cu soldul de la finele zilei nu se întâmplă nimic asta pentru că după emiterea unui raport Z de închidere sumele se vor reinițializa la zero și o vom lua de la început.
Pentru a afla modalitatea de introducere/retragere de sume consultați manualul aparatului de marcat fiscal sau întrebați distribuitorul acestora.
1.Registrul pentru evidența banilor personali:
- nu este definit ca model și nu scrie nicăieri că trebuie șnuruit, numerotat, parafat sau orice altceva. Mă mir de unde s-a scos chestia asta. Ca de obicei s-a dat o lege sau prevedere legală neclară. Nu se definește evidența banilor personali și nu se definește termenul "administratorul unității".
2. Modificarea OG 28 s-a făcut și de așa fel încât prin abrogarea unor prevederi legale inițiale obligă și alte persoane la folosirea casei de marcat. Spre exemplu persoanele fizice autorizate. În cazul acestora, spre exemplu mă întreb cum se aplică prevederea cu registrul banilor personali aceștia neavând salariați, dar mă întreb dacă sunt cuprinși în termenul de "administratorul unității".
3.Cred că de la faptul că s-au exclus din categoria celor care sunt exceptați de la a utiliza aparate de marcat fiscale anumite categorii de persoane: spre exemplu cei care vindeau bunuri de folosință îndelungată sau cei care vindeau cu plata în rate, s-a generat această idee falsă conform căreia dacă ai aparat de marcat fiscal să dai bon fiscal la toți. Din păcate anularea scutirii de a utiliza aparate de marcat fiscale, nu duce automat la interzicerea chitanțelor.Pur și simplu obligă o nouă categorie de persoane la folosirea casei de marcat.
4.Legat de marcarea sumei de pornire (suma ce se introduce la începutul zilei în casa de marcat): toate aparatele de marcat fiscale au posibilitatea de a marca intrări de sume, respectiv ieșiri de sume sau de a seta încasarea produselor și prin alte modalități decât numerar. În aceste condiții la o firmă se va proceda astfel:
- la începutul zilei se va marca o intrare de sume cu suma ce se va pune în sertar
- în cursul zilei se vor introduce vânzările cu bon fiscal
- dacă din banii existenți în sertar se va folosi o anumită sumă pentru plăți diverse (plată furnizori marfă, depunere la bancă, etc) se va marca o ieșire de sume
În acest fel un raport X va fi similar unei pagini de registru de casă evidențiind toate mișcările de numerar operate prin acel aparat de marcat fiscal. Cu soldul de la finele zilei nu se întâmplă nimic asta pentru că după emiterea unui raport Z de închidere sumele se vor reinițializa la zero și o vom lua de la început.
Pentru a afla modalitatea de introducere/retragere de sume consultați manualul aparatului de marcat fiscal sau întrebați distribuitorul acestora.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.