amortizarea unei modernizari de sediu

Mesaj
Autor
giurconiul
Mesaje: 95
Membru din: Mie Ian 18, 2006 12:00 am

amortizarea unei modernizari de sediu

#1 Mesaj de giurconiul »

Am facut o modernizare magazin care aconsumat:
* 73 225 ron ....diverse ob inventar(acces baie,faianta,termopan etc)
*15 172ron.....diverse materiale constructie
* 29 686........div servicii montaj,finisare,zidarie etc
In loc de conturile 303;6028;si 628 as vrea sa o consider per total ca o amortizare,dar nu am reusit sa o incadrez la clase imobilizari.

Este corect ce vreau sa fac si cum as putea contabil ,pe ce perioada sa fac amortizarea?!Sumele sunt stocate in conturile 231.1 231.2 231.3 pana ma lamuresc cum fac.Multumesc cui ma ajuta (sper sa poata careva) :? Va rog ,imi trebuie urgent pt situatii la banca.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#2 Mesaj de tomac »

Faianţă, termopan, ... :roll: obiecte de inventar?
Văd că ai trecut prin 231 toate achiziţiile.
1.Dacă societatea este proprietara spaţiului poţi considera aceasta ca modernizare - la clădiri modernizarea presupune "creşterea gradului de confort" dacă am citat corect. În astfel de situaţii, pe beza situaţiilor de lucrări faci recepţia modernizării şi la data procesului verbal de recepţie vei înregistra 212=231 (în Saga operezi la articole contabile şi la Imobilizări)

2.Dacă proprietar este o persoană fizică, trebuie văzut ce anume scrie în contractul de închiriere cu aceasta. Dacă acesta permite efectuarea de investiţii şi dezvoltarea clădirii, atunci valoarea recepţionată la finalizarea investiţiei cu proces verbal se va înregistra :
212 analitic investiţii clădiri închiriate=231
giurconiul scrie:In loc de conturile 303;6028;si 628 as vrea sa o consider per total ca o amortizare,dar nu am reusit sa o incadrez la clase imobilizari.
:roll:

În ambele situaţii descrise de mine, valoarea modernizării se preia la imobilizări şi se amortizează.
Deosebirea, legată de amortizare, este că aceasta se înregistrează în cel de-al doilea caz pe durata contractului de închiriere.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11897
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

#3 Mesaj de septimiuv »

sau in cazul 2 pt a nu trece prin 212... de obicei acolo se trec proprietatile firmei... se poate folosi 471

giurconiul
Mesaje: 95
Membru din: Mie Ian 18, 2006 12:00 am

#4 Mesaj de giurconiul »

De fapt investitia tip modernizare este de vreo 2 miliarde (vechi) cu tot cu ceva mijloace fixe ,de aceea am facut analitice la 231.Imi sugerati sa includ si mijloacele fixe(care pot avea incadrari la clase de mobilizari cum ar fi: mobilier,sistem informatic etc) si sa trec amortizarea per total pe 5 ani cat am contractul de chirie de la o alta pers juridica nu fizica?Sau mijl fixe sa le amortizez separat si imbunatatirile la cladire (interior si exterior) separat pe durata chiriei ?!Multumesc!

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#5 Mesaj de tomac »

Dacă ceea ce ai achiziţionat sunt mijloace fixe de sine stătătoare (mobilier, aparatură, etc.) trebuia să le înregistrezi direct în conturile corespunzătoare (214, 2131, etc.) şi nu în contul 231.
Sistemul informatic nici nu avea ce sa caute în 231 fiind o imobilizare necorporală.
Atât imobilizările corporale (mobilier, aparatură, etc.) cât şi cele necorporale trebuiau recepţionate şi înregistrate la imobilizări, de unde se va selecta durata normală de utilizare conform catalogului la cele corporale, urmând ca ele să se amortizeze în acea perioadă din momentul punerii în folosinţă.
Investiţiile la mijloace fixe luate cu chirie - la clădire în cazul tău, se vor amortiza într-o perioadă egală cu durata contractului de închiriere. Acestea sunt cele legate exclusiv de modernizarea clădirii.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

isofached
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iun 29, 2007 12:00 am

#6 Mesaj de isofached »

Daca am un spatiu proprietate firma si in acest moment se afla in modernizare (amenajare de la 0), toate cheltuielile sint bagate pe 231. Ok. 4 aparate de AC cu valori individuale sub 1.800 le pot pune pe 303 si date pe cheltuiala sau trebuie puse pe 231?

iarovoim
Mesaje: 438
Membru din: Dum Mar 18, 2007 12:00 am

#7 Mesaj de iarovoim »

daca valoarea fiecaruia nu depaseste 1800 lei le pui direct pe 303, si apoi le dai in consum.

Avatar utilizator
herganiec
Mesaje: 8220
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#8 Mesaj de herganiec »

iarovoim scrie:daca valoarea fiecaruia nu depaseste 1800 lei le pui direct pe 303, si apoi le dai in consum.
cel mai corect.
“Tot ceea ce este necesar pentru ca răul să triumfe, este ca oamenii buni să nu facă nimic.” (Edmund Burke)

isofached
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iun 29, 2007 12:00 am

#9 Mesaj de isofached »

Multumesc de raspuns si chiar ma bucur ca acesta-i si raspunsul corect.

begee
Mesaje: 53
Membru din: Sâm Iul 26, 2008 12:00 am

termopane

#10 Mesaj de begee »

buna tuturor,

la o firma cu sediul intr-o cladire cu contract de comodat pe 5 ani, s-a montat termopane (tamplarie pvc+ montare 4000 ron)
Intrebarea mea este:
daca pun pe 231, apoi pe 212 si amortizez pe durata ramasa a contractului (4 ani) este corect?
cei de la finante mi-au spus, ca trebuie anuntat cresterea valorii constructiei si v-a creste valoarea impozitului pe cladire

Scrie răspuns