Buna ziua,
Am o nelamurire fff mare. Am un ctr de inchiriere, din care o parte il refacturez unor firme din grup, pentru ca societatea care ne inchiriaza nu a vrut sa incheie contracte cu fiecare din noi, ci doar cu una. Factura de la proprietari vine cu tva, eu facturez fara tva, pentru ca nu am facut notificare la finante si chiria este scutita fara drept de deducere. ideea e cum inregistrez eu tva-ul pe care nu il deduc in contabilitate. Notele pe care le fac in fiecare luna sunt : 612=401 ( pentru partea mea de chirie)
4426 (tva-ul pentru partea mea de chirie)
462 (pentru partea pe care o refacturez)
Problema e ca anul trecut am dedus tot tva-ul si acum vreau sa reglez ce nu trebuia sa deduc, si vreau sa stornez tva-ul pe care l-am dedus, dar nu stiu daca sa il bag pe chelt. nedeductibila sau in alta parte.
Multumesc
tva refacturare
Si totusi este o greseala de interpretare.
Prin REFACTURARE exact asa cum este inteleasa ea inseamna CA FACI O PRESTARE DE SERVICIU (adica refacturezi ceea ce altul ti-a vandut).
Cel care trebuie sa tina cont sa faca factura fara TVA este intr-adevar proprietarul (in cazul ca nu a notificat optiunea de colectare a TVA). Eu ca primitor al facturii nu interpretez legea ca si cum eu as fi proprietarul. Nu!.
La fel se intampla si cu o asigurare auto:
Sunt situatii cand o asigurare auto este cu TVA si alta data fara TVA.
Explicatia:
In cazul fara TVA, furnizorul care ARE IN OBIECTUL DE ACTIVITATE ASIGURARI AUTO si este scutit de TVA si IMI FACE MIE DIRECT FACTURA va face fara TVA.
In situatia in care eu la randul meu refacturez (pentru ca am inchiriat - sa zicem - autoturismul unei alte firme) inseamna CA EU FAC O PRESTARE DE SERVICIU prin refacturea ASIGURARII.
La fel este si cu impozitul pe teren sau cladire pe care eu proprietar trebuie sa-l recuperez de la chirias, sau la fel cum toate cheltuielile nascute din executarea unui contract de chirie numite generic UTILITATI sunt purtatoare, la recuperarea acestora, de TVA
Prin REFACTURARE exact asa cum este inteleasa ea inseamna CA FACI O PRESTARE DE SERVICIU (adica refacturezi ceea ce altul ti-a vandut).
Cel care trebuie sa tina cont sa faca factura fara TVA este intr-adevar proprietarul (in cazul ca nu a notificat optiunea de colectare a TVA). Eu ca primitor al facturii nu interpretez legea ca si cum eu as fi proprietarul. Nu!.
La fel se intampla si cu o asigurare auto:
Sunt situatii cand o asigurare auto este cu TVA si alta data fara TVA.
Explicatia:
In cazul fara TVA, furnizorul care ARE IN OBIECTUL DE ACTIVITATE ASIGURARI AUTO si este scutit de TVA si IMI FACE MIE DIRECT FACTURA va face fara TVA.
In situatia in care eu la randul meu refacturez (pentru ca am inchiriat - sa zicem - autoturismul unei alte firme) inseamna CA EU FAC O PRESTARE DE SERVICIU prin refacturea ASIGURARII.
La fel este si cu impozitul pe teren sau cladire pe care eu proprietar trebuie sa-l recuperez de la chirias, sau la fel cum toate cheltuielile nascute din executarea unui contract de chirie numite generic UTILITATI sunt purtatoare, la recuperarea acestora, de TVA
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
E la fel ca pe vremuri cand pe bonul de benzina aparea taxa de drum si toti fitosii o contau ca si cum era o o taxa bugetara folosind contul 635, iar ea biata taxa trebuia sa intre firesc in costul benzinei.
Vreau sa spun ca eu TREBUIE SA TIN CONT DE CONTABILITATEA mea, eu nu fac contabilitatea furnizorului daca eu sunt client intai si apoi prin refacturare devin furnizor.
Opinia publica
Vreau sa spun ca eu TREBUIE SA TIN CONT DE CONTABILITATEA mea, eu nu fac contabilitatea furnizorului daca eu sunt client intai si apoi prin refacturare devin furnizor.
Opinia publica
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
-
- Mesaje: 270
- Membru din: Mar Iul 11, 2006 12:00 am
-
- Mesaje: 70
- Membru din: Mie Iul 18, 2007 12:00 am
ITI DAU O MONOGRAFIE DE REFACTURARE CARE TE VA LAMURI CEL MAI BINE:
O societate comerciala platitoare de TVA a inchiriat o cladire unei alte societati, careia prin contract trebuie sa ii refactureze impozitul pe teren, impozitul pe cladire si asigurarea. Factura va fi purtatoare de TVA sau nu?
In aceste situatii este foarte important sa cunoastem ce prevede contractul in baza caruia se factureaza aceste cheltuieli.
Situatia in care, conform contractului, furnizorul efectueaza plati in numele clientului (adica plateste facturi emise de diversi prestatori de servicii pe numele clientului)
In acest scenariu:
• furnizorul primeste o polita de asigurare emisa de asigurator pe numele clientului in valoare de 500 RON. Furnizorul efectueaza plata.
461 „Debitori diversi“ = 5121 „Banca in lei“ 500 RON
• furnizorul primeste o informare de la Administratia Financiara prin care clientul trebuie sa plateasca un impozit pe teren si pe cladire de 1.000 RON. Furnizorul efectueaza plata.
461 „Debitori diversi“ = 5121 „Banca in lei“ 1.000 RON
– furnizorul primeste o factura emisa de un prestator de servicii de Xerox pe numele clientului, prin care clientul trebuie sa plateasca suma de 119 RON (aceasta factura desi contine TVA deductibila de 19 RON, TVA nu se deduce de catre furnizor). Furnizorul efectueaza plata.
461 „Debitori diversi“ = 401 „Furnizori“ 119 RON
401 „Furnizori“ = 5121 „Banca in lei“ 119 RON
Pentru a-si recupera sumele platite, furnizorul va deconta clientului aceste sume prin emiterea de facturi in conformitate cu art. 137 din Codul fiscal.
In facturile fiscale emise, furnizorul va inscrie mentiunea „factura de decontare – pentru plati in numele clientului”. De asemenea, in facturile emise se evidentiaza fac-turile fiscale sau alte documente legal aprobate care au fost achitate, baza de impozitare si TVA aferenta. Facturilor de decontare li se vor atasa copii de pe facturile achitate in numele clientului.
In concluzie, furnizorul va emite o factura de decontare catre client care va contine 3 pozitii:
• asigurarea cladirii (valoarea fara TVA 500 RON) – nu se va trece TVA pe factura fiscala;
• impozitul pe teren si pe cladire (valoarea fara TVA 1.000 RON) – nu se va trece TVA pe factura fiscala;
• prestarea de servicii Xerox (valoarea fara TVA 100 RON si TVA 19 RON) – se va trece TVA pe factura fiscala, dar nu se va inregistra in contabilitate ca TVA colectata 4111 „Clienti“ = 461 „Debitori diversi“ 1.619 RON
Chiar daca factura emisa are suma de 19 RON inscrisa pe coloana „Valoare TVA“, nu se colecteaza acest TVA pentru ca este o factura de decontare si nu s-a dedus nici TVA la inregistrarea facturii primite de la prestatorul de servicii de Xerox.
Art. 137 din Codul fiscal precizeaza ca furnizorul nu exercita dreptul de deducere pentru sumele achitate in numele clientului si nu colecteaza taxa pe valoarea adaugata din factura fiscala de decontare. De asemenea, nu inregistreaza aceste sume in conturile de cheltuieli sau de venituri, sumele respective contabilizandu-se prin contul 461 „Debitori diversi”, inclusiv taxa pe valoarea adaugata. Clientul are dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata inscrise in factura fiscala de decontare, insotita de copiile de pe documentele fiscale in baza carora a fost intocmita.
Situatia in care, conform contractului, furnizorul a inchiriat o cladire clientului, iar clientul suporta si cheltuielile aditionale de genul asigurarea cladirii, impozitul pe teren si pe cladire (adica furnizorul are unele cheltuieli care sunt generate de bunurile inchiriate, iar aceste cheltuieli le poate recupera de la client).
In acest scenariu:
-furnizorul primeste polita de asigurare emisa de asigurator pe numele furni-zorului in valoare de 500 RON. Furnizorul efectueaza plata. 613 „Cheltuieli cu primele = 5121 „Banca in lei“ 500 RON de asigurare“
-furnizorul primeste o informare de la Administratia Financiara prin care datoreaza un impozit pe teren si pe cladire de 1.000 RON. Furnizorul efectueaza plata. 635 „Cheltuieli cu alte = 5121 „Banca in lei“ 1.000 RON impozite si taxe“
– furnizorul primeste o factura emisa de un prestator de servicii de Xerox pe numele furnizorului, in valoare de 119 RON. Furnizorul efectueaza plata.
% = 401 „Furnizori“ 119 RON
628 „Cheltuieli cu alte servicii 100 RON
prestate de terti“
4426 „TVA deductibila“ 19 RON
Pentru a-si recupera cheltuielile facute, furnizorul va emite clientului o factura.
Aceasta recuperare a cheltuielilor este tratata ca o prestare de serviciu, careia i se aplica TVA. Factura emisa catre client va contine TVA pentru toate elementele facturate.
In concluzie, furnizorul va emite o factura catre client care va contine 3 pozitii:
• asigurarea cladirii (valoarea fara TVA 500 RON + TVA 95 RON)
• impozitul pe teren si pe cladire (valoarea fara TVA 1 .000 RON + TVA 190 RON)(prestarea de servicii Xerox (valoarea fara TVA 100 RON si TVA 19 RON)
4.111 „Clienti“ = % 1. 904 RON
708 „Venituri din activitati diverse“ 500 RON
708 „Venituri din activitati diverse“ 1.000 RON
708 „Venituri din activitati diverse“ 100 RON
4.427 „TVA colectata“ 304 RON
Inchiderea unui contract de leasing ca urmare a aparitiei evenimentului de dauna totala a bunului care face obiectul contractului de leasing.
Va rog sa imi prezentati monografia contabila pentru inchiderea unui contract de leasing financiar nefinalizat pentru un autoturism care a suferit o dauna totala.
Pe perioada derularii unui contract de leasing, bunul care facea obiectul respectivului contract a fost avariat in proportie mai mare de 80%, fiind incadrat in categoria „Dauna Totala”. In momentul respectiv, soldurile din contabilitate erau urmatoarele:
• Capital nefacturat – 167 „Alte imprumuturi si datorii asimilate” 10.000 RON
• Dobanda nefacturata 4.000 RON
1. – 1687 „Dobanzi aferente altor imprumuturi si datorii asimilate”
2. – 471 „Cheltuieli inregistrate in avans”
• Valoare achizitie – 2133 „Mijloace de transport” 20.000 RON
• Amortizare – 2813 „Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de 8.000 RON transport, animalelor si plantatiilor”
• Valoare neamortizata 12.000 RON
Societatea de leasing (Locatorul) trebuie sa factureze si sa incaseze capitalul ramas, 10.000 Ron, dar si un comision de inchidere anticipata – care este mai mic decat dobanda care ar fi fost platita daca contractul decurgea normal. Sa presupunem ca va factura un comision de inchidere anticipata de 500 RON.
In practica exista doua moduri de lucru:
• societatea de leasing incaseaza despagubirea de la asigurator, opreste contravaloarea facturilor pe care le-a emis catre utilizator si nu le-a incasat si ramburseaza utilizatorului diferenta ramasa. Aceasta varianta este mai des intalnita, deoarece o mare parte a utilizatorilor nu au banii necesari achitarii tuturor datoriilor catre societatea de leasing;
• societatea de leasing cere utilizatorului sa plateasca toate facturile emise – inclusiv factura de 10.000 RON capital + 500 RON comision de inchidere anticipata. Dupa ce a incasat facturile emise transmite Asiguratorului acordul de a efectua plata despagubirii in contul utilizatorului.
Exemplul nostru va tine cont de prima varianta.
Societatea de leasing trebuie sa incaseze suma de 10.500 RON fara TVA – reprezen-tand capital 10.000 RON si comision de inchidere anticipata 500 Ron.
De asemenea, despagubirea incasata de catre Locator de la Asigurator este 19.000 RON.
Inregistrari contabile:
Inregistrarea facturii de valoare finala pe care o factureaza Locatorul pentru ter-minarea anticipata a contractului de leasing
%= 404 „Furnizori de imobilizari” 12.495 Ron
167„Alte imprumuturi si datorii asimilate“ 10.000 Ron
666 „Cheltuieli privind dobanzile 500 RON
4426 „TVA deductibila” 1.995 RON
Concomitent, se reverseaza dobanda ramasa in sold si care nu se va mai plati :
1.687 „Dobanzi aferente altor= 471 „Cheltuieli inregistrate 4.000 RON
imprumuturi si datorii asimilate” in avans”
Scoaterea din gestiune a mijlocului fix – preluarea epavei de catre Asigurator.
% = 2133 „Mijloace de transport” 20.000 RON
2813 „Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de 8.000 RON
transport, animalelor si plantatiilor”
6583 „Cheltuieli privind activele 12.000 RON
cedate si alte operatiuni de capital”
• Incasarea despagubirii primite de la Locator, dupa ce a efectuat compensarea (stingerea) facturilor pe care le-a emis si nu le-a incasat in valoare de 19.000 RON
Incasarea despagubirii in contul de la banca. Se incaseaza suma de 18.000 – 12.495 = 6.505 RON
5121 „Conturi la banci in lei” = 7581 „Venituri din despagubiri, 6.505 RON
amenzi si penalitati”
Stingerea debitului catre Locator, deoarece acesta a retinut contravaloarea facturilor neachitate.
404 „Furnizori de imobilizari” = 7581 „Venituri din despagubiri, 12.495 RONamenzi si penalitati”
Cheltuiala cu valoarea neamortizata inregistrata in contul 6583 „Cheltuieli privind activele cedate si alte operatiuni de capital” este deductibila doar pana la nivelul venitului realizat din despagubire. In cazul nostru este deductibila in totalitate, deoarece venitul a fost de 19.000 RON, iar cheltuiala a fost de 12.000 RON.
SUCCES SI BAFTA TUTUROR
O societate comerciala platitoare de TVA a inchiriat o cladire unei alte societati, careia prin contract trebuie sa ii refactureze impozitul pe teren, impozitul pe cladire si asigurarea. Factura va fi purtatoare de TVA sau nu?
In aceste situatii este foarte important sa cunoastem ce prevede contractul in baza caruia se factureaza aceste cheltuieli.
Situatia in care, conform contractului, furnizorul efectueaza plati in numele clientului (adica plateste facturi emise de diversi prestatori de servicii pe numele clientului)
In acest scenariu:
• furnizorul primeste o polita de asigurare emisa de asigurator pe numele clientului in valoare de 500 RON. Furnizorul efectueaza plata.
461 „Debitori diversi“ = 5121 „Banca in lei“ 500 RON
• furnizorul primeste o informare de la Administratia Financiara prin care clientul trebuie sa plateasca un impozit pe teren si pe cladire de 1.000 RON. Furnizorul efectueaza plata.
461 „Debitori diversi“ = 5121 „Banca in lei“ 1.000 RON
– furnizorul primeste o factura emisa de un prestator de servicii de Xerox pe numele clientului, prin care clientul trebuie sa plateasca suma de 119 RON (aceasta factura desi contine TVA deductibila de 19 RON, TVA nu se deduce de catre furnizor). Furnizorul efectueaza plata.
461 „Debitori diversi“ = 401 „Furnizori“ 119 RON
401 „Furnizori“ = 5121 „Banca in lei“ 119 RON
Pentru a-si recupera sumele platite, furnizorul va deconta clientului aceste sume prin emiterea de facturi in conformitate cu art. 137 din Codul fiscal.
In facturile fiscale emise, furnizorul va inscrie mentiunea „factura de decontare – pentru plati in numele clientului”. De asemenea, in facturile emise se evidentiaza fac-turile fiscale sau alte documente legal aprobate care au fost achitate, baza de impozitare si TVA aferenta. Facturilor de decontare li se vor atasa copii de pe facturile achitate in numele clientului.
In concluzie, furnizorul va emite o factura de decontare catre client care va contine 3 pozitii:
• asigurarea cladirii (valoarea fara TVA 500 RON) – nu se va trece TVA pe factura fiscala;
• impozitul pe teren si pe cladire (valoarea fara TVA 1.000 RON) – nu se va trece TVA pe factura fiscala;
• prestarea de servicii Xerox (valoarea fara TVA 100 RON si TVA 19 RON) – se va trece TVA pe factura fiscala, dar nu se va inregistra in contabilitate ca TVA colectata 4111 „Clienti“ = 461 „Debitori diversi“ 1.619 RON
Chiar daca factura emisa are suma de 19 RON inscrisa pe coloana „Valoare TVA“, nu se colecteaza acest TVA pentru ca este o factura de decontare si nu s-a dedus nici TVA la inregistrarea facturii primite de la prestatorul de servicii de Xerox.
Art. 137 din Codul fiscal precizeaza ca furnizorul nu exercita dreptul de deducere pentru sumele achitate in numele clientului si nu colecteaza taxa pe valoarea adaugata din factura fiscala de decontare. De asemenea, nu inregistreaza aceste sume in conturile de cheltuieli sau de venituri, sumele respective contabilizandu-se prin contul 461 „Debitori diversi”, inclusiv taxa pe valoarea adaugata. Clientul are dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata inscrise in factura fiscala de decontare, insotita de copiile de pe documentele fiscale in baza carora a fost intocmita.
Situatia in care, conform contractului, furnizorul a inchiriat o cladire clientului, iar clientul suporta si cheltuielile aditionale de genul asigurarea cladirii, impozitul pe teren si pe cladire (adica furnizorul are unele cheltuieli care sunt generate de bunurile inchiriate, iar aceste cheltuieli le poate recupera de la client).
In acest scenariu:
-furnizorul primeste polita de asigurare emisa de asigurator pe numele furni-zorului in valoare de 500 RON. Furnizorul efectueaza plata. 613 „Cheltuieli cu primele = 5121 „Banca in lei“ 500 RON de asigurare“
-furnizorul primeste o informare de la Administratia Financiara prin care datoreaza un impozit pe teren si pe cladire de 1.000 RON. Furnizorul efectueaza plata. 635 „Cheltuieli cu alte = 5121 „Banca in lei“ 1.000 RON impozite si taxe“
– furnizorul primeste o factura emisa de un prestator de servicii de Xerox pe numele furnizorului, in valoare de 119 RON. Furnizorul efectueaza plata.
% = 401 „Furnizori“ 119 RON
628 „Cheltuieli cu alte servicii 100 RON
prestate de terti“
4426 „TVA deductibila“ 19 RON
Pentru a-si recupera cheltuielile facute, furnizorul va emite clientului o factura.
Aceasta recuperare a cheltuielilor este tratata ca o prestare de serviciu, careia i se aplica TVA. Factura emisa catre client va contine TVA pentru toate elementele facturate.
In concluzie, furnizorul va emite o factura catre client care va contine 3 pozitii:
• asigurarea cladirii (valoarea fara TVA 500 RON + TVA 95 RON)
• impozitul pe teren si pe cladire (valoarea fara TVA 1 .000 RON + TVA 190 RON)(prestarea de servicii Xerox (valoarea fara TVA 100 RON si TVA 19 RON)
4.111 „Clienti“ = % 1. 904 RON
708 „Venituri din activitati diverse“ 500 RON
708 „Venituri din activitati diverse“ 1.000 RON
708 „Venituri din activitati diverse“ 100 RON
4.427 „TVA colectata“ 304 RON
Inchiderea unui contract de leasing ca urmare a aparitiei evenimentului de dauna totala a bunului care face obiectul contractului de leasing.
Va rog sa imi prezentati monografia contabila pentru inchiderea unui contract de leasing financiar nefinalizat pentru un autoturism care a suferit o dauna totala.
Pe perioada derularii unui contract de leasing, bunul care facea obiectul respectivului contract a fost avariat in proportie mai mare de 80%, fiind incadrat in categoria „Dauna Totala”. In momentul respectiv, soldurile din contabilitate erau urmatoarele:
• Capital nefacturat – 167 „Alte imprumuturi si datorii asimilate” 10.000 RON
• Dobanda nefacturata 4.000 RON
1. – 1687 „Dobanzi aferente altor imprumuturi si datorii asimilate”
2. – 471 „Cheltuieli inregistrate in avans”
• Valoare achizitie – 2133 „Mijloace de transport” 20.000 RON
• Amortizare – 2813 „Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de 8.000 RON transport, animalelor si plantatiilor”
• Valoare neamortizata 12.000 RON
Societatea de leasing (Locatorul) trebuie sa factureze si sa incaseze capitalul ramas, 10.000 Ron, dar si un comision de inchidere anticipata – care este mai mic decat dobanda care ar fi fost platita daca contractul decurgea normal. Sa presupunem ca va factura un comision de inchidere anticipata de 500 RON.
In practica exista doua moduri de lucru:
• societatea de leasing incaseaza despagubirea de la asigurator, opreste contravaloarea facturilor pe care le-a emis catre utilizator si nu le-a incasat si ramburseaza utilizatorului diferenta ramasa. Aceasta varianta este mai des intalnita, deoarece o mare parte a utilizatorilor nu au banii necesari achitarii tuturor datoriilor catre societatea de leasing;
• societatea de leasing cere utilizatorului sa plateasca toate facturile emise – inclusiv factura de 10.000 RON capital + 500 RON comision de inchidere anticipata. Dupa ce a incasat facturile emise transmite Asiguratorului acordul de a efectua plata despagubirii in contul utilizatorului.
Exemplul nostru va tine cont de prima varianta.
Societatea de leasing trebuie sa incaseze suma de 10.500 RON fara TVA – reprezen-tand capital 10.000 RON si comision de inchidere anticipata 500 Ron.
De asemenea, despagubirea incasata de catre Locator de la Asigurator este 19.000 RON.
Inregistrari contabile:
Inregistrarea facturii de valoare finala pe care o factureaza Locatorul pentru ter-minarea anticipata a contractului de leasing
%= 404 „Furnizori de imobilizari” 12.495 Ron
167„Alte imprumuturi si datorii asimilate“ 10.000 Ron
666 „Cheltuieli privind dobanzile 500 RON
4426 „TVA deductibila” 1.995 RON
Concomitent, se reverseaza dobanda ramasa in sold si care nu se va mai plati :
1.687 „Dobanzi aferente altor= 471 „Cheltuieli inregistrate 4.000 RON
imprumuturi si datorii asimilate” in avans”
Scoaterea din gestiune a mijlocului fix – preluarea epavei de catre Asigurator.
% = 2133 „Mijloace de transport” 20.000 RON
2813 „Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de 8.000 RON
transport, animalelor si plantatiilor”
6583 „Cheltuieli privind activele 12.000 RON
cedate si alte operatiuni de capital”
• Incasarea despagubirii primite de la Locator, dupa ce a efectuat compensarea (stingerea) facturilor pe care le-a emis si nu le-a incasat in valoare de 19.000 RON
Incasarea despagubirii in contul de la banca. Se incaseaza suma de 18.000 – 12.495 = 6.505 RON
5121 „Conturi la banci in lei” = 7581 „Venituri din despagubiri, 6.505 RON
amenzi si penalitati”
Stingerea debitului catre Locator, deoarece acesta a retinut contravaloarea facturilor neachitate.
404 „Furnizori de imobilizari” = 7581 „Venituri din despagubiri, 12.495 RONamenzi si penalitati”
Cheltuiala cu valoarea neamortizata inregistrata in contul 6583 „Cheltuieli privind activele cedate si alte operatiuni de capital” este deductibila doar pana la nivelul venitului realizat din despagubire. In cazul nostru este deductibila in totalitate, deoarece venitul a fost de 19.000 RON, iar cheltuiala a fost de 12.000 RON.
SUCCES SI BAFTA TUTUROR
Uite chiar nu ma supar!pepteav420 scrie:Eu am fost la un curs de tva, si doamna mi-a zis ca daca refacturez si nu ma notific, tai factura fara tva, iar tva este scutit fara drept de deducere, adica nu pot sa deduc tva-ul de pe factura initiala corespunzator partii refacturate.
D903 in exemplele pe care le-a dat, a atins exact si situatia de care faci vorbire.
Da-o-n .... pace pe doamna de la TVA. Sta ea langa tine sa te vada daca te notifici sau nu.....
Cat de frumos si de curat a fost acest exemplu.d903 scrie:Situatia in care, conform contractului, furnizorul a inchiriat o cladire clientului, iar clientul suporta si cheltuielile aditionale de genul asigurarea cladirii, impozitul pe teren si pe cladire (adica furnizorul are unele cheltuieli care sunt generate de bunurile inchiriate, iar aceste cheltuieli le poate recupera de la client).
In acest scenariu:
-furnizorul primeste polita de asigurare emisa de asigurator pe numele furni-zorului in valoare de 500 RON. Furnizorul efectueaza plata. 613 „Cheltuieli cu primele = 5121 „Banca in lei“ 500 RON de asigurare“
-furnizorul primeste o informare de la Administratia Financiara prin care datoreaza un impozit pe teren si pe cladire de 1.000 RON. Furnizorul efectueaza plata. 635 „Cheltuieli cu alte = 5121 „Banca in lei“ 1.000 RON impozite si taxe“
– furnizorul primeste o factura emisa de un prestator de servicii de Xerox pe numele furnizorului, in valoare de 119 RON. Furnizorul efectueaza plata.
% = 401 „Furnizori“ 119 RON
628 „Cheltuieli cu alte servicii 100 RON
prestate de terti“
4426 „TVA deductibila“ 19 RON
Pentru a-si recupera cheltuielile facute, furnizorul va emite clientului o factura.
Aceasta recuperare a cheltuielilor este tratata ca o prestare de serviciu, careia i se aplica TVA. Factura emisa catre client va contine TVA pentru toate elementele facturate.
In concluzie, furnizorul va emite o factura catre client care va contine 3 pozitii:
• asigurarea cladirii (valoarea fara TVA 500 RON + TVA 95 RON)
• impozitul pe teren si pe cladire (valoarea fara TVA 1 .000 RON + TVA 190 RON)(prestarea de servicii Xerox (valoarea fara TVA 100 RON si TVA 19 RON)
4.111 „Clienti“ = % 1. 904 RON
708 „Venituri din activitati diverse“ 500 RON
708 „Venituri din activitati diverse“ 1.000 RON
708 „Venituri din activitati diverse“ 100 RON
4.427 „TVA colectata“ 304 RON
MULTUMESC D903!.
V420 acum sa revenim la noi:
Nu interpreta CA TU FACTUREZI CHIRIE. Tu nu facturezi chirie ci ITI RECUPEREZI BANII PE CHIRIA PLATITA.
Recunosc!Recunosc!Recunosc!
Ochii mi-au fost deschisi de un...jurist care n-are nici in clin nici in maneca....cu contabilitatea.
Daca pe factura ai scrie: Utilitati luna IANUARIE 2008 (chirie) cum ai mai face contarea si cum ai pune TVA-ul?
Daca imi spui ca tu contezi taxa de radio TV de pe facturile de electricitate ale RENEL in contul 626 ma omor aici de fata cu toata lumea.
Nu-mi spune te rog ca asa le contezi ca mai vreau sa traiesc.
Uite iti spun eu: Taxa de radio TV din facturile de la RENEL (aia de 80 lei fara TVA) se conteaza tot cu 605 nu cu 626.
Te rog da-mi un semn ca m-ai inteles.
Te rog!
Un condamnat la moarte
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!