Nelamurire...

Mesaj
Autor
moldovanl582
Mesaje: 42
Membru din: Vin Apr 18, 2008 12:00 am

Nelamurire...

#1 Mesaj de moldovanl582 »

Situatie...
obiect activitate firma: alte forme de invatamant mai exact cursuri de limba straina. Plata cursului se face in rate.
Potrivit art 2 lit s) din O.U.G. nr 28 / 1999, se excepteaza de la prevederile art 1 alin (1) vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral in momentul livrarii bunului sau prestarii serviciului.
Pana la modificare legii privitoare la obligativitatea caselor de marcat, se intocmea:
- contract in care era prevazuta valoarea cursului si faptul ca se plateste in rate
- se emitea factura pe suma totala a cursului iar banii erau incasati cu 2 chitante cf contractului.
Dupa modificarea legii, articolul referitor la plata in rate s-a revocat si apare obligativitatea casei de marcat. Literele j), r) si s) au fost abrogate prin art. V pct. 2 din O.G. nr. 47/2007.
Putem emite 2 bonuri fiscale reprezentant cele 2 rate aferente unui curs? cum ne dau seama ce bon tine de ce factura? sau cum e corect sa facem?
Daca aveti situatii asemanatoare va rog un sfat,am vrea sa lucram cat mai corect. multumesc

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#2 Mesaj de tomac »

Procedati astfel:
- faceți contract ca și pînă acum
- faceți factură pe întreaga sumă ca și pănă acum
- faceți bon fiscal pe întreaga sumă, dar la închiderea bonului faceți încasare numerar pe suma ce o achită pe loc și pentru partea ce o va achita ulterior tastați o "încasare" cu credit. Casele de marcat au cel puțin 3 modalități distincte de închidere a unui bon.
- la factura astfel emisă, introduceți suma încasată numerar cu bon fiscal și va rămîne neachitat suma marcată în casă ca fiind "încasare cu credit"
- ulterior la încasarea ratei 2 - dați chitanță, iar în casa de marcat veți marca o intrare de sume.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Scrie răspuns