Receptie donatii
-
- Mesaje: 16
- Membru din: Mie Iun 25, 2008 12:00 am
Receptie donatii
Suntem ONG. Rugaminte foarte mare - poate se indura cineva sa ma lumineze cum trebuie sa fac intrarea unor donatii materiale (interne si externe) sa le pot tine evidenta ca si o gestiune. Ele urmeaza a iesi din gestiune cu act de donatie la diferite pers fizice. Cum si unde codific firma care face donatia? Va multumesc anticipat!
Intrarea o faceti la intrari.
Cand introduceti un furnizor (o persoana de la cine primiti donatia) la cont analitic stergeti 401 si treceti 733, adica o sa apara 733.00001, iar in cazul in care aveti altele decat materiale puteti folosi 733.99999 unde le acumulati.
Daca doriti sa tineti evidenta cantitativ-valoric atunci o sa introduceti intrarile folosind la tip "alte mat. consumabile", care o sa contabilizeze pe 3028.
La iesiri puteti face la fel la clienti treceti in loc de 4111 sa folositi 6582.
Ceea ce ati mai putea sa faceti este sa folositi conturile din clasa 9 (am mai vazut asa ceva la ong si a functionat bine).
Cand introduceti un furnizor (o persoana de la cine primiti donatia) la cont analitic stergeti 401 si treceti 733, adica o sa apara 733.00001, iar in cazul in care aveti altele decat materiale puteti folosi 733.99999 unde le acumulati.
Daca doriti sa tineti evidenta cantitativ-valoric atunci o sa introduceti intrarile folosind la tip "alte mat. consumabile", care o sa contabilizeze pe 3028.
La iesiri puteti face la fel la clienti treceti in loc de 4111 sa folositi 6582.
Ceea ce ati mai putea sa faceti este sa folositi conturile din clasa 9 (am mai vazut asa ceva la ong si a functionat bine).
-
- Mesaje: 16
- Membru din: Mie Iun 25, 2008 12:00 am
Multumesc mult! Am procedat astfel:
- la furnizori am codificat firma donatoare si contul 733
- la clienti am codificat pers care primeste donatia si contul 6582
- intrarea este la 3028 - cantitativ valoric
Ceva nu pare a fi in ordine cu NC care rezulta, nota la intrari generata de calc este D 3028 = C 733 , iar cea de iesiri D 6582 = C 733. Asa trebuie sa fie?
Am fost nevoita sa completez la Tipuri de articole la contul 3028 si definirea venitului 733 pt a mi permite sa bifez pe langa casutele cu Aprovizionabil si Stocabil si pe cea cu Vandabil - pt a mi permite sa fac iesire din stoc.
Sper sa nu deranjez prea mult daca insist sa ma ajutati. Multumesc
- la furnizori am codificat firma donatoare si contul 733
- la clienti am codificat pers care primeste donatia si contul 6582
- intrarea este la 3028 - cantitativ valoric
Ceva nu pare a fi in ordine cu NC care rezulta, nota la intrari generata de calc este D 3028 = C 733 , iar cea de iesiri D 6582 = C 733. Asa trebuie sa fie?
Am fost nevoita sa completez la Tipuri de articole la contul 3028 si definirea venitului 733 pt a mi permite sa bifez pe langa casutele cu Aprovizionabil si Stocabil si pe cea cu Vandabil - pt a mi permite sa fac iesire din stoc.
Sper sa nu deranjez prea mult daca insist sa ma ajutati. Multumesc
Cred ca m-am pripit cu acele sfaturi de inregistrare la intrari si iesri, asa ca imi cer scuze.
Problema esta ca in cazul in face folosti intrarile atunci este trecut automat in jurnal cumparari, care nu cred ca e corect.
Iar iesirea nu trebuie facuta prin iesiri, ci in mod normal printr-un bon de consum pe baza unui proces verbal.
Ma mai gandesc la un mod de a lucra pentru a tine o evidenta pe finantator, precum si pe beneficiar, si o sa-l testez inainte de a va un sfat sau idee.
In mod normal pe baza unui document (act de donatie, sponsorizare bunuri etc) se face inregistrarea:
733=3028
Iar descarcare prin proces verbal sau lista:
3028=6582
Problema esta ca in cazul in face folosti intrarile atunci este trecut automat in jurnal cumparari, care nu cred ca e corect.
Iar iesirea nu trebuie facuta prin iesiri, ci in mod normal printr-un bon de consum pe baza unui proces verbal.
Ma mai gandesc la un mod de a lucra pentru a tine o evidenta pe finantator, precum si pe beneficiar, si o sa-l testez inainte de a va un sfat sau idee.
In mod normal pe baza unui document (act de donatie, sponsorizare bunuri etc) se face inregistrarea:
733=3028
Iar descarcare prin proces verbal sau lista:
3028=6582
Revin atunci cu ideeile.
Din punct de vedere tehnic (a programului) exista 2 posibilitati:
1. Intrarile le faceti la "intrari" prin modificarea contului analitic din 401 in 733, in acest caz aveti o evidenta analitica a finantatorilor. Totusi propun crearea a 2 gestiuni una pentru donatii si una pentru alte materiele consumabile. Iesirea o faceti prin bon de consum pe baza unui proces verbal sau lista de semnaturi (la inchedere luna se genereaza notele contabile pentru descarcare). La aceasta posibilitate problema este ca ceea se inregistreaza la intrari este trecut in jurnal cumparari, si nu exista o evidenta pe analitic a iesirilor.
2. Creati 2 conturi in plan de cont, 3028.1 alte materiale consumabile si 3028.2 materiale donatii, precum si contul 901.1 donatii. Modificati la "tipuri de articole" la alte materiale consumabile din 3028 in 3028.1. Creati un nou tip "mat donatii" cu contul 3028.2, chelt. 901.1 si venituri 901.1, bifati la aprov, consum si vandabil. Intrarile le faceti la intrari modificand 401 in 733, iesirile la iesiri modificand 4111 in 6582. In acest caz se creeaza inregistrari si in jurnal cumparari si in jurnal vanzari, dar exista o evidenta analitica si la finantatori si la beneficiari.
Ca urmare va las in seama dvs care dintre cele doua variante folositi pentru a avea o evidenta pe finantatori si beneficiari. Din pacate alta posibilitate ca sa aveti o evidenta cantitativa a produselor primite/iesite momentan nu stiu, dar poate daca faceti o sugestie celor de la Saga creaza ei o posibilitate in meniu.
Din punct de vedere tehnic (a programului) exista 2 posibilitati:
1. Intrarile le faceti la "intrari" prin modificarea contului analitic din 401 in 733, in acest caz aveti o evidenta analitica a finantatorilor. Totusi propun crearea a 2 gestiuni una pentru donatii si una pentru alte materiele consumabile. Iesirea o faceti prin bon de consum pe baza unui proces verbal sau lista de semnaturi (la inchedere luna se genereaza notele contabile pentru descarcare). La aceasta posibilitate problema este ca ceea se inregistreaza la intrari este trecut in jurnal cumparari, si nu exista o evidenta pe analitic a iesirilor.
2. Creati 2 conturi in plan de cont, 3028.1 alte materiale consumabile si 3028.2 materiale donatii, precum si contul 901.1 donatii. Modificati la "tipuri de articole" la alte materiale consumabile din 3028 in 3028.1. Creati un nou tip "mat donatii" cu contul 3028.2, chelt. 901.1 si venituri 901.1, bifati la aprov, consum si vandabil. Intrarile le faceti la intrari modificand 401 in 733, iesirile la iesiri modificand 4111 in 6582. In acest caz se creeaza inregistrari si in jurnal cumparari si in jurnal vanzari, dar exista o evidenta analitica si la finantatori si la beneficiari.
Ca urmare va las in seama dvs care dintre cele doua variante folositi pentru a avea o evidenta pe finantatori si beneficiari. Din pacate alta posibilitate ca sa aveti o evidenta cantitativa a produselor primite/iesite momentan nu stiu, dar poate daca faceti o sugestie celor de la Saga creaza ei o posibilitate in meniu.
-
- Mesaje: 16
- Membru din: Mie Iun 25, 2008 12:00 am