problema contract inchiriere

Mesaj
Autor
florescuo
Mesaje: 137
Membru din: Lun Feb 12, 2007 12:00 am

problema contract inchiriere

#1 Mesaj de florescuo »

Firma are inchiriat spatiul unde desfasoara activitatea.In cursul anului curent si trecut au fost achizitionate jaluzele ,aer conditionat, care au fost inregistrate la momentul respectiv fie pe obiecte fie pe mij.fixe.Propietarul vrea sa mareasca chiria spatiului.Acum, administratorul firmei doreste sa plateasca o suma mai mica de chirie fata de cea marita si sa lase propietarului bunurile de mai sus peste un nr. de ani (2 ani sa zicem).
Intrebari:1)Cum fac contractul....stipuleaza decat ca bunurile raman propietarului, sau se scrie :"chiria este de... x a carei plati se face mai putin (val bunurilor/ 2 ani/12 luni).
2)Ce implicatii fiscale are....di punct de vedere TVA,venituri,cheltuieli.
3)Cum se inregistreaza cedarea bunurilor la final....tinand cont ca unele sunt obiecte date in consum....de unde le cedezi...??
4)Cedarea bunurilor este asimilata cu o livrare de bunuri??
5)ce inregistrari se fac pt a evidentia obligatia datoria fata de propietar (val. bunurilor ce tr cedate)
Specific .....propietarul este un SRL .
Multumesc anticipat pt raspunsuri.... :lol:

florescuo
Mesaje: 137
Membru din: Lun Feb 12, 2007 12:00 am

#2 Mesaj de florescuo »

corectie...propietarul e pers fizica

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#3 Mesaj de paturcai »

1. Nu se poate face o astfel de mentiune. Ele peste 1 an pot fi o ruina de te ia proprietarul la ture sau saracul se duce si da acatiste
2. Implicatiile au fost si vor fi: tot ceea ce se cumpara (pe factura de cumparare scrie numele firmei tale care a inchiriat spatiul) deci acele bunuri sunt deocamdata proprietatea firmei si le evidentiezi contabil ca fiind proprietatea firmei tale.
3. Cedarea bunurilor se va face prin factura de vanzare care va fi purtatoare atat de profit cat si de TVA. La sfarsitul contractului modalitatea de transmitere a dreptului de proprietate se face pe baza de factura.
4. Da. Vezi raspunsul de mai sus cu mentiunea ca nu este o livrare de bunuri ci asa cum corect mentionai, este o cesiune (vanzare) de active si se vor contabiliza folosind (462 = 7583 fara tva, si 462 = 4427 pentru TVA).
Se foloseste contul 462 pentru ca operatiunea prin care vinzi este exceptionala si nu face parte din livrarile normale de bunuri.
In toate cazurile (fie ca e pers fizica fie ca este juridica) se face factura.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

florescuo
Mesaje: 137
Membru din: Lun Feb 12, 2007 12:00 am

#4 Mesaj de florescuo »

Asa banuiam si eu cu factura.In ceea ce priveste faptul ca nu pot mentiona in contract ....motivul ca ma ia propietarul nu e bun....pt ca el vrea asta....si daca in mod legal pot sa stipulez ....asta ma interesa.
Si mai ramane cu obiectele de inventar date in consum....cand i le dau propietarului prin facturare le repun astfel: 303=7588;371=303;462=707;462=4427

Si pe langa subiectul asta .... daca firma mea se foloseste de anumite bunuri ale unei firme din comunitate(mobilier) pe baza de contract de comodat, iar acum firma vrea sa imi vanda bunurile respective....este asimilat unei achizitii intracom.(bunurile nefacand obiectul unui transport din comunitate in rom. ele fiind deja aici) ?
Daca e achiz. intracom. se face factura fara TVA din cate stiu.....dar totusi daca ala nu stie si imi face factura cu TVA eu cum inreg. respectiva factura?

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#5 Mesaj de paturcai »

florescuo scrie:Asa banuiam si eu cu factura.In ceea ce priveste faptul ca nu pot mentiona in contract ....motivul ca ma ia propietarul nu e bun....pt ca el vrea asta....si daca in mod legal pot sa stipulez ....asta ma interesa.
Si mai ramane cu obiectele de inventar date in consum....cand i le dau propietarului prin facturare le repun astfel: 303=7588;371=303;462=707;462=4427

Si pe langa subiectul asta .... daca firma mea se foloseste de anumite bunuri ale unei firme din comunitate(mobilier) pe baza de contract de comodat, iar acum firma vrea sa imi vanda bunurile respective....este asimilat unei achizitii intracom.(bunurile nefacand obiectul unui transport din comunitate in rom. ele fiind deja aici) ?
Daca e achiz. intracom. se face factura fara TVA din cate stiu.....dar totusi daca ala nu stie si imi face factura cu TVA eu cum inreg. respectiva factura?
Obiectele de inventar nu le repun pe marfuri pentru ca nu sunt marfuri si in niciun caz nu am sa le schimb destinatia.
Obiectele le vand simplu 462 = 7588, 462 = 4427. Nu am de ce sa interpretez ca vand marfuri. Si de ce as face inregistrarea contabila: 303 = 7588 si concomitent 371 = 303. Faceam 303 = 7588 cand "gaseam" la inventar un obiect de indentar care nu avea documente de cumparare. Il aveam plus, altfel nu ii vad rostul inregistrarii.
Referitor la a doua situatie:
Da este achizitie intracomunitara si nu este obligatoriu ca transportul sa existe pe factura, el poate fi inclus in pretul produselor sau am fost eu cu masina personala si le-am adus.
Da factura este fara TVA. Furnizorul extern trebuie sa consulte site-ul specializat al Comunitatii din care reiese ca firma ta este si ea platitor de TVA, si in aceasta situatie - mergandu-se pe simplificare - nu se mai trece TVA pe factura.
Uite ai aici adresa pe care furnizorul tau extern trebuie sa o acceseze:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do
In coltul din dreapta sus, poate sa si aleaga limba in care doreste sa navigheze.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

florescuo
Mesaje: 137
Membru din: Lun Feb 12, 2007 12:00 am

#6 Mesaj de florescuo »

Mersi mult de raspuns....dar om o curiozitate...ipotetic.....daca totusi imi face factura cu tva....cum o "tratez"...inregistrez eu in contabilitate ?

florescuo
Mesaje: 137
Membru din: Lun Feb 12, 2007 12:00 am

#7 Mesaj de florescuo »

Si nu cred ca se inregistreaza 462=7588....ca el nu e creditor ....ci ii fac factura ...deci e debitor....iar de-a lungul contractului eu inreg. 612=462 cu val. totala chirie ... si 462=5121 cu suma partiala astfel incat iar la sfarsit o sa am un sold la 462 care va fi egal cu val facturata pe 461....si realizez compensarea.... 462=461

florescuo
Mesaje: 137
Membru din: Lun Feb 12, 2007 12:00 am

#8 Mesaj de florescuo »

aaaa...si am uitat inreg de facturare ... 461=7588...si nu 462=7588.....ca de aici plecai.Astept opinii.

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#9 Mesaj de paturcai »

florescuo scrie:Si nu cred ca se inregistreaza 462=7588....ca el nu e creditor ....ci ii fac factura ...deci e debitor....iar de-a lungul contractului eu inreg. 612=462 cu val. totala chirie ... si 462=5121 cu suma partiala astfel incat iar la sfarsit o sa am un sold la 462 care va fi egal cu val facturata pe 461....si realizez compensarea.... 462=461
Corect; este vorba de 461, nu de 462.
:oops:
In situatia in care se face o factura cu TVA - referindu-ne la firma din spatiul UE - TVA-ul se trece pe cheltuieli folosind contul 635. Inregistrarea contabila fiind:
635 = furnizor extern (pentru suma reprezentand TVA).
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

Scrie răspuns