Buna seara.
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: am achizitionat un mijloc fix cu plata in 3 rate.
Am primit initial numai un contract de vanzare-cumparare, fara nici o factura, dar am primit utilajul.
Ulterior, am achitat prima rata si am primit factura aferenta acesteea.
Va rog sa ma ajutati cu inregistrarile contabile aferente, deoarece nu am mai avut asemenea caz.
Se poate inregistra amortizarea incepand cu luna viitoare ?
Va multumesc.
Achizitionare mijloc fix in rate
-
- Mesaje: 13
- Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Parerea ea este ca inregistrezi mijlocul fix conform pretului din contract si incepi sa ii calculezi amortizare din luna in care a fost inregistrat ( luna in care s-a livrat utilajul). Eu am o situatie cu un autoturism luat in leasing financiar, primesc facturi lunare pentru ratele aferente, dar in legislatia privind leasingul financiar se prevede ca inregistrarea mijlocului fix si a amortizarii se face de cel care a achizitionat autoturismul. Cred ca acelasi tratament este valabil pentru orice achizitie in rate. Numai in cazul leasingului operational nu se procedeaza asa, ci inregistrarea si amortizarea o face furnizorul.
-
- Mesaje: 487
- Membru din: Vin Aug 11, 2006 12:00 am
- Localitate: Resita