Firma de transport cu probleme mari..

Mesaj
Autor
bradeab
Mesaje: 15
Membru din: Mie Iul 16, 2008 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Firma de transport cu probleme mari..

#1 Mesaj de bradeab »

Deci am o problema f mare si va rog din suflet sa ma ajutati cu cat mai multe sfaturi si pareri (este f important si urgent)...

Deci am o firma de transport intern din 01.01.2008 pana in 01.04.2008 care a lucrat cu o firma italiana dar care iti desfasoara activitatea aici(gen girelli) iar apoi capul de camion pt ca acesta este mijlocul de transport pe care il detine firma mea, a plecat in olanda unde isi desfasoara acum activitatea, incepand din luna 04.2008.

La inceputul activitatii, pt perioada cat au lucrat in tara, nu au CMR-rile si Foile de transport complectate, pt ca nu au stiut ca trebuie complectate si contabila veche nu le-a spus.Acuma au facut rost de un sfert dintre cmr-uri care sunt si alea xeroxate, foi de parcurs nu au si nu stiu ce as putea sa fac sa remediez situatia mai ales in caz de control pt ca as vrea sa depun cererea de rambursare a tva-ului.

1.Pe cmr-urile xeroxate de care au facut rost daca contabila firmei scrie ca sunt conform cu originalul si semneaza si le stampileaza sunt valabile?

2.Foile de parcurs le-as putea complecta acuma pt ca am la sediu o lista a transporturilor, locatiilor, incarcarilor, descarcarilor si a datei cand au fost executate.Acestea ar fi valabile daca ar fi semnate si stampilate tot de contabila de la firma la care am lucrat?

3.Mai as avea nevoie de ceva pt a fi in regula cu actele care sunt specifice activitatii de transport?

4.Mentionez ca diagramele le am toate.

5.De la firma pt care lucrez in olanda sunt obligatorii sa am foile de parcurs care sa fie complectate si stampilate?

6.CMr-urile, foile de parcurs si diagramele trebuiau inregistrate in contabilitate si facuta receptie pt ele si intocmita o fisa de magazie? Pt ca ei aceste documente cu regim special nu le-au cumpara pe firma si nu am nici bon si nici nimic de la ele.

7.In contractul care l-am incheiat intre firma mea si ceea olandeza, contract de inchiriere, trebuie sa fie specificat daca se fac si compensari intre firme? Sau mi-e de ajuns daca primesc un proces verbal de compensare din partea lor, cu toate ca acest aspect nu este prevazut in acel contract?

8.Daca contractul este in engleza trebuie tradus si legalizat si in romana?

9.Am inteles ca cmr-urile trebuie sa fie atasate facturilor
intocmite de mine, facturile dupa iesiri, facuturile de venit (704 in cazul meu).Dupa ce criteri le pot eu impartii aceste cmr-uri ca sa se potriveasca cu suma de pe facturi? Pt ca eu cmr-urile le primesc mult mai tarziu, nu le primesc in ordine si atunci nu stiu cum sa le aranjez.Nu ma puteti ajuta cu vre-o idee sau sfat?



Sunt la inceput de drum si din acest motiv am atatea nelamuriri si nu prea inteleg mecanismul de functionare....

Astept cu nerabdare raspunsurile si ajutorul vostru.



Va multumesc anticipat si din suflet!

popd81
Mesaje: 50
Membru din: Mie Mar 28, 2007 12:00 am

#2 Mesaj de popd81 »

Pentru returnare TVA trebuie:
- contract(tradus in lb. romana)
- comanda de transport (la mine au acceptat pana la urma listate de pe e-mail)
- fiecare factura completata cu: SDD(scutit cu drept de deducere) in coloana TVA); curs euro; suma trecuta si in lei cfm. curs euro; la explicatii completat transport international cf. comanda nr. si date de identificare a marfii transportate ( de pe CMR).Langa factura CMR-ul corespunzator(copiile au fost acceptate fara semnatura) si comanda.
-toate bonurile de alimentare cu combustibil completate cu nr masina si cui firma.
Acestea au fost observatiile care le-am primit si odata rezolvate s-a scazut niste TVA de pe niste bonuri - ca doar nu se poate astfel - si am primit TVA-ul inapoi.

La 6. NU
Diagramele nu le trebuie lor, sunt pentru alte Organe.

Cheltuielile pe extern le aveam organizate pe curse, la fiecare cursa aveam foaie de parcurs, delegatie, bonurile aferente si un decont (realizat de mine si listat) al cursei cu calcul diferente in plus, minus pe fiecare bon, curs la plecare, curs la data bonului, totaluri, diurna, km parcursi.

bradeab
Mesaje: 15
Membru din: Mie Iul 16, 2008 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

#3 Mesaj de bradeab »

Dar ei nu au facuta nici o comanda.Tirul firmei este inchiriat prin contract firmei olandeze si ei nu primesc comenzi, ci daca este de mers primesc un telefon si atat. Dar de obicei li se aduce la cunostinta personal.

Iar pt cele 3 luni cat au lucrat in tara, a fost la fel.

Ce ar trebui sa fac pt am aranja si comenzile?

popd81
Mesaje: 50
Membru din: Mie Mar 28, 2007 12:00 am

#4 Mesaj de popd81 »

DACA camionul este dat in chirie atunci nu va trebuie nimic din cele spuse mai sus.
CRED ca depinde de clauzele din contract.
Insistati sa primiti un raspuns de la Tomac sau ceilalti tari de pe forum

Scrie răspuns