Pagina 10 din 20
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Lun Feb 13, 2012 9:27 pm
de buldanc
inteleg ca bilantul format pdf -pe care il transmitem online nu-l mai semnaeaza persoana in drept,aceasta semnad numai documentele pe care le scanam , iar noi aplicam semnatura electronica pe bilant. persoana in drept va semna formatul de hartie al bilantului pe care il pastram la firma .(ma refer aici la intrebarea si raspunsul pe care l-a primit colega "nesea")
DEclaratia pe care o facem pe propie raspundere o face cel care semneaza bilantul sau administratorul sc ?
Multumesc !
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Lun Feb 13, 2012 9:39 pm
de zaineae
Administratorul societatii

Re: bilant 31.12.2011
Scris: Lun Feb 13, 2012 11:01 pm
de herganiec
corect..
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Vin Feb 17, 2012 1:21 pm
de sacuiuf
Buna ziua;va mai rog ,o lamurire:depun bilantul la ghiseu;pe discheta trebuie sa-mi apara bilant_2011_ cui......xml ( incarcare din pdf, clic dreapta agrafa din stanga jos,save attachament,save discheta ? Am deschis discheta si am vazut ca apar toate datele;asa e bine ? mai trebuie salvat si in format fisier pdf ?
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Vin Feb 17, 2012 1:36 pm
de eugen01
6.3. Formatul electronic al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale simplificate, generat prin programele de asistenta, consta intr-un fisier PDF avand atasat un fisier .xml si un fisier cu extensia .zip. Fisierul cu extensia .zip va contine documentele cerute de lege scanate alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 10 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul .zip.
(ordinull 52/2012)
sursa:
http://www.sagasoftware.ro/?p=460
Inteleg ca fisierul pdf are in attach (agrafa) fisierul xml.
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Vin Feb 17, 2012 5:40 pm
de herganiec
sacuiuf deci concluzia: chiar daca depui bilantul la ghiseu , trebuie sa faceti bilantul in format .PDF, validat iar ca sa vi-l valideze trebuie sa aveti scanate toate documentele aditionale care le duceti pe hartie (notele explicative), se face din toate o arhiva.zip care vi se cere la validarea bilantului pdf.
Fara aia duceti degeaba bilantul pe CD si pe hartii semnate.
Toti trebuie sa faca asta.
Dar cei care au semantura digitala il pot si seman si trimite on-line fara sa ma imearga la ghisee.
Asta e diferenta dar modul de generare a bilantului e acelasi.
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Sâm Feb 18, 2012 12:23 am
de tomac
Nu mai induceți lumea în eroare.
Dacă depuneți la ghișeu, trebuie să duceți listat bilanțul și toate anexele sale și să predați un fișier pdf ce are xml atașat. Fișierul XML se atașează automat la validarea corectă a bilanțului, după apăsarea butonului "Validare"
Fișierul zip ce conține anexele bilanțului, se atașează numai și numai dacă se depune on-line, semnat digital.
Dacă nu se depune on-line, acel fișier nu se atașează la pdf.
Instrucțiunile sunt clare în acest sens. De altfel la validarea fișierului, dacă se renunță la atașarea fișierului zip, pdf-ul se validează fără probleme, doar că nu se activează câmpul de semnătură.
@eugen
Eu nu am scris așa ceva în postarea de pe blog. Am scris clar: în acest din urmă caz - adică cel în care predau bilanțul exclusiv electronic
Și zic eu să citești și ce scrie la punctul 2.8 din instrucțiunile de depunere, aprobate prin ordinul 52/2012
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Sâm Feb 18, 2012 7:48 pm
de herganiec
de pe site-ul Anaf de la explicatiile lor:
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/De ... /1002.html
S1002-S1003-S1005 Situaţii financiare anuale la 31 decembrie 2011 si situaţii financiare anuale simplificate la 31 decembrie 2011 întocmite de către entitătile al căror exercitiu financiar coincide cu anul calendaristic, prevăzute la art. 3 si art. 4 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 52/16.01.2012 privind principalele aspecte legate de întocmirea si depunerea situaţiilor financiare anuale si a raportărilor anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice. Potrivit art. 185 din Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările si completările ulterioare, consiliul de administraţie, respectiv directoratul, este obligat să depună la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, în format hârtie si în format electronic sau numai în formă electronică, având atasată o semnătură electronică extinsă, situaţiile financiare anuale, raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, după caz.
Formatul electronic al situaţiilor financiare anuale la 31 decembrie 2011 si al situaţiilor financiare anuale simplificate la 31 decembrie 2011, generat prin programele de asistenţă, consta într-un fisier PDF având atasat un fisier xml, care contin formularele cod 10, cod 20, cod 30 si cod 40, la care trebuie atasat si un fisier cu extensia zip. Fisierul cu extensia zip va contine documentele cerute de lege (de exemplu: note explicative la situatiile financiare anuale, situatia modificărilor capitalului propriu si situatia fluxurilor de numerar, după caz; raportul administratorilor; raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz; propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile; declaratia scrisă a persoanelor prevăzute la art. 10 alin. (1) din legea contabilitătii, prin care îsi asumă răspunderea pentru întocmirea situatiilor financiare anuale) scanate alb-negru, lizibil, si cu o rezolutie care sa permita încadrarea în limita a 10 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.
Nu am vrut sa induc pe nimeni in eroare, dar din exprimarea de mai sus asta se intelege.
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Sâm Feb 18, 2012 8:55 pm
de tomac
Știu ce scrie pe siteul lor, dar știu și ce scrie în Ordinul 52/2012.
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Sâm Feb 18, 2012 11:01 pm
de bucura896
La Bucuresti(sector 1) nu primesc decat daca au si fisierul zip atasat.....nu ai cu cine sa te intelegi acolo...nu vor si gata

Re: bilant 31.12.2011
Scris: Dum Feb 19, 2012 10:20 am
de ghineae609
Pai atunci de ce sa-l mai depun la ghiseu? Il depun on line si gata...........
Multumesc colega caci si eu am sect. 1
In Bucuresti cam toti sunt defazati, fiecare sector are cate o idee nastrusnica

Re: bilant 31.12.2011
Scris: Dum Feb 19, 2012 3:07 pm
de dragans980
La Timisoara nu mi l-a primit. Nu mai primesc hartii. A spus sa merg doar cu prima pagina si CD-ul pe care sa fie pus absolut tot. Pe prima pagina imi va pune stampila de preluare. Ca urmare il voi transmite electronic daca oricum trebuie sa scanez si sa zip-uesc totul.
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Dum Feb 19, 2012 9:00 pm
de tomac
Ăștia sunt mai bulversați ca firmele. Zău.
Eu nu văd logica. Regula spune așa: depui în format hârtie și un fișier electronic. Fișier care este un pdf ce are xml atașat. Vezi pct.2.8 din instrucțiunile de depunere. Ca urmare, cum să depui doar prima pagină? Că reglementarea e clară: depui bilanțul. Iar bilanțul are mai mult de o pagină. Și lor le rămân hârtiile și datele salvate.
Dacă nu vrei să dai ochii cu ei, trebuie să ajungă la ANAF cumva și ceea ce ai depune în mod normal în format listat. Așa că au reglementat atașarea la pdf a unei arhive ce să conțină documentele scanate.
Mai am un argument legat de depunerea doar a pdf-ului cu xml atașat și bilanțul și anexele sale listate: bilanțul se validează dacă dai renunț la atașarea arhivei. Doar că nu se activează semnătura digitală. Ce ne spune asta? Că se poate depune pdf-ul doar cu xml atașat, fără a avea atașată acea arhivă. Pentru că, logic, dacă acea arhivă ar fi obligatorie, nu s-ar valida pdf-ul și nu ar genera nici acel xml.
E nevoie de o minimă logică pentru astea.
Oricum ANAF a lăsat în ceață pe toată lumea. Nu spune ce fel de fișiere se arhivează: de tip imagine, de tip pdf. Dacă sunt de tip imagine, de care tip: bmp, tiff, jpeg, png, etc. Dă de înțeles, vorbind de rezoluție, că ar fi vorba de imagini. Dar ce ne facem dacă eu vreau să scanez în PDF sau în alt format? Greșesc cu ceva? Eu zic că nu, pentru că neexistând specificații clare, eu nu am greșit cu nimic. Am atașat ce mi s-a cerut, arhivat cum mi s-a cerut, dar în formatul dorit de mine.
Nu clarifică, deși din modul de funcționare e clar, problema asta despre care se tot discută. Nu clarifică salariaților proprii în primul rând sau printr-un comunicat de presă. O lasă moartă și iarăși face ca funcționarii proprii să emită extrem de pretențioși tot felul de aberații.
Hai să mergem pe o altă logică: mă duc cu un stick la ei pe care am pdf-ul cu bilanțul. Îl încarcă în baza de date. Credeți că încarcă și arhiva zip? Vă asigur eu că nu. Se vor încărca doar datele din xml. Le las stickul? În niciun caz. Salvează ei fișierul pdf de la mine? La fel, nu cred. Deci, ce folos că am acel zip atașat? Nici unul.
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Dum Feb 19, 2012 9:40 pm
de ferenta
Ceea ce se întâmplă pe tema asta m-a făcut să-mi amintesc și să caut un topic in care a postat PaturcaI ceva ce pe atunci mi se părea ciudat dar acum m-a luminat.Unii angajați din finanțe se pare că își iau măsuri de precauție și profită, că acum e momentul, pentru a scăpa de o eventuală muncă ulterioară la care probabil vor fi supuși.Dar e doar o presupunere, ca multe altele...
paturcai scrie:
*) Deunazi eram la o administratie financiara (cea mai nenorocita din cate sunt pe planeta asta, ce planeta?! din Universul cunoscut si necunoscut) si o doamna angajata acolo - cam de-o varsta cu mine, mi se confesa:
- Stiti ce ni s-a spus ca trebuie sa facem pana la sfarsitul lunii Octombrie? Sa luam toate bilanturile depuse la 31.12.2010 sa le numerotam, sa facem un opis cu ce contine fiecare dosar care contine Bilant, dupa caz sa scriem daca lipseste ceva, si sa le predam (imi vine sa nu va spun, dar stiu ca pana la urma o sa ghiciti) la Tiparnita Ministerului de la Valcea, sa le scaneze iar originalele (hartia tiparita) sa o predea la topitoriile de hartie (nota mea: sa aiba cei din Finante unde sa se stearga cu hartia igienica rezultata).
Biata fiinta mi-a spus ca are de numerotat si "opisat" aproape 2.000 bucati partea ei. Mi-a spus ca a plans acasa si s-a gandit daca sa mai stea sau nu in sistem.
Re: bilant 31.12.2011
Scris: Lun Feb 20, 2012 1:00 pm
de brandusoiud479
referitor la bilantul persoanelor fara scop patrimonial (ong), saga nu imi genereaza pdf pentru ca nu am nr de la registrul comertului. respectivul ong nu are numar de la reg com, si nici nu i s-a cerut pana acum la depunerea bilanturilor anterioare.
cum se poate rezolva aceasta situatie?