Am primit o factura de intrare cu deseu feros fragmentat de la un remat-acest deseu a fost sortat si din el s-au obtinut bare din otel diferite dimensiuni care s-au vandut la un client platitor de tva .Eu nu sunt sigura daca inregistrez bine: 1.- intrarea 371=401 si aleg taxare inversa, nu s-a oprit acel 3% prin stopaj ptr,ca rematul este centru de colectare deci nu inregistrez.
2.vanzare 4111=371 si 4411=4427 deoarece sunt vandute sub alta forma (nu deseu)
Deci la final eu o sa am tva de plata aferent livrarilor,va rog sa-mi spuneti daca este corect.
Nu stiu cum sa inregistrez in saga aceste transformari din deseu in bare de otel si sa fac descarcarea de gestune(tin gestiune cantitativ valorica)Mutumesc.
achizitie de fier de la persoane fizice si vanzarea la firme
-
- Mesaje: 834
- Membru din: Joi Feb 19, 2009 12:00 am
Re: achizitie de fier de la persoane fizice si vanzarea la f
pai le-ati achizitionat ca materie prima nu ca marfa.
apoi faceti productie de bare (pe dimensiuni) sau cum aveti nevoie, in care transformati materia prima in produs finit. pe care il vindeti asa.
apoi faceti productie de bare (pe dimensiuni) sau cum aveti nevoie, in care transformati materia prima in produs finit. pe care il vindeti asa.
“Tot ceea ce este necesar pentru ca răul să triumfe, este ca oamenii buni să nu facă nimic.” (Edmund Burke)
-
- Mesaje: 834
- Membru din: Joi Feb 19, 2009 12:00 am
Re: achizitie de fier de la persoane fizice si vanzarea la f
De fapt aceste deseuri erau sub forma de bare deci practic li s-a schimbat denumirea nu am facut productie.
Re: achizitie de fier de la persoane fizice si vanzarea la f
o societate neplatitoare de tva, vinde fier vechi.
trebuie sa se inregistreze ca platitor de tva?
trebuie sa se inregistreze ca platitor de tva?
Re: achizitie de fier de la persoane fizice si vanzarea la f
nu.
pana la 220.000 lei e scutita de TVA.
pana la 220.000 lei e scutita de TVA.
-
- Mesaje: 2
- Membru din: Mie Ian 22, 2014 6:35 pm
Re: achizitie de fier de la persoane fizice si vanzarea la f
Buna ziua, am si eu o speta si nu pot sa ma descurc in ea. Va rog sa ma ajutati sa rezolv aceasta problema.
Sunt o societate platitoare de TVA (A) care a colectat deseuri de fier de la o alta societate platitoare de TVA (B). Apoi aceste deseuri au fost date catre un eliminator final, societate impozabila cu TVA (C).
Intrebarea e cine declara fondul de mediu si care sunt notele contabile ce trebuie facute?
Eu stiu asa:
Monografie la soc A:
1. Colectarea de deseuri feroase: 371 = 401 100 lei
Taxare inversa: 4426=4427 24 lei
2. Fond mediu 3%: 401 = 447 3 lei
3. Plata facturii: 401 = 5121 97 lei
4. Declarare si plata fond mediu: 447 = 5121 3 lei
5. Eliminarea deseurilor feroase catre C: 411 = 707 100 lei
6. Scoaterea din gestiune: 607 = 371 100 lei
7. Incasarea facturii: 5121 = 411 97 lei
8. Inregistrare a cheltuielii fondului de mediu: 635 = 411 3 lei
Daca inregistrez asa, atunci soc A trebuie sa declare fondul de mediu si sa il plateasca la AFM, dar in acelasi timp ea il mai plateste odata prin stoparea la sursa a incasarii facturii de la C si deci si societatea C o sa il declare si o sa il plateasca mai departe catre AFM. Aici este problema mea, nu cred ca pentru acelasi deseu trebuie platit si declarat de 2 ori fondul de mediu (odata de A si apoi de C).
Va multumesc si astept cu interes ajutorul dvs.
Sunt o societate platitoare de TVA (A) care a colectat deseuri de fier de la o alta societate platitoare de TVA (B). Apoi aceste deseuri au fost date catre un eliminator final, societate impozabila cu TVA (C).
Intrebarea e cine declara fondul de mediu si care sunt notele contabile ce trebuie facute?
Eu stiu asa:
Monografie la soc A:
1. Colectarea de deseuri feroase: 371 = 401 100 lei
Taxare inversa: 4426=4427 24 lei
2. Fond mediu 3%: 401 = 447 3 lei
3. Plata facturii: 401 = 5121 97 lei
4. Declarare si plata fond mediu: 447 = 5121 3 lei
5. Eliminarea deseurilor feroase catre C: 411 = 707 100 lei
6. Scoaterea din gestiune: 607 = 371 100 lei
7. Incasarea facturii: 5121 = 411 97 lei
8. Inregistrare a cheltuielii fondului de mediu: 635 = 411 3 lei
Daca inregistrez asa, atunci soc A trebuie sa declare fondul de mediu si sa il plateasca la AFM, dar in acelasi timp ea il mai plateste odata prin stoparea la sursa a incasarii facturii de la C si deci si societatea C o sa il declare si o sa il plateasca mai departe catre AFM. Aici este problema mea, nu cred ca pentru acelasi deseu trebuie platit si declarat de 2 ori fondul de mediu (odata de A si apoi de C).
Va multumesc si astept cu interes ajutorul dvs.