
Casa de marcat
Casa de marcat
eu am urmatoarea problema, am 2 case de marcat ,ce note contabile trebuie sa fac si pe ce documente,pentru a evidentia acel sod initial in casele de marcat ?O sa ma apuc sa fac cate 4 dispozitii pe zi 2 de plata si 2 de incasare ? si catre cine ,catre casa de marcat
?

1.Nicio notă contabilă. De unde această idee?
2.Nu se face nicio dispoziţie de încasare/plată. Citiţi cu atenţie toate postările. Aparatele de marcat fiscale au posibilitatea de introducere/retragere sume. La iniţierea unei astfel de comenzi aparatul va emite un document. Acesta este suficient pentru a proba că aţi făcut acea intrare de sume sau retragere, după caz.
2.Nu se face nicio dispoziţie de încasare/plată. Citiţi cu atenţie toate postările. Aparatele de marcat fiscale au posibilitatea de introducere/retragere sume. La iniţierea unei astfel de comenzi aparatul va emite un document. Acesta este suficient pentru a proba că aţi făcut acea intrare de sume sau retragere, după caz.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Depunerea banilor si retragerea acestora din casa de marcat, genereaza un bon nefiscal, in care se evidentiaza suma respectiva. In OG 47/28.08.2007 se precizeaza ca vor fi indicate monezile/bancnotele necesare pentru a da restul, insa softul caselor de marcat nu permite decat inregistrarea sumei totale, nu pe fiecare tip de moneda sau bancnota.
Unde se prevad modalitatile de intocmire, rubricile care se includ in acest Registrul special in care se inscriu banii personali ai salariatilor, ca se aplica de la 03 septembrie 2007, ca trebuie snuruit si stampilat? De ce nu se aplica de la 01 octombrie sau chiar de la 01 ianuarie 2008? Unde se specifica cele mentionate mai sus de mine?
Unde se prevad modalitatile de intocmire, rubricile care se includ in acest Registrul special in care se inscriu banii personali ai salariatilor, ca se aplica de la 03 septembrie 2007, ca trebuie snuruit si stampilat? De ce nu se aplica de la 01 octombrie sau chiar de la 01 ianuarie 2008? Unde se specifica cele mentionate mai sus de mine?
Este corect. Se generează un bon nefiscal.
Nicăieri nu se cere să introduci pe tipuri de monezi sau bancnote. Se cere introducerea sumei ce va fi utilizată pentru a da rest.
Atenţie la formularea textului - "să introducă soldul iniţial (ce) reprezintă monedele/bancnotele divizionare".Textul spune ce reprezintă ceea ce introduci, nicidecum să introduci pe monede/bancnote.
Nu există modalităţi de întocmire a acelui registru. Am mai discutat asta. Textul legii e foarte discutabil atunci când se referă la salariaţi şi la "administratorul unităţii" pentru că nu specifică care salariaţi şi ce înseamnă "administratorul unităţii". Mai mult nu este clar dacă un PFA sau AF, ce au obligaţia utilizării caselor de marca, trebuie să întocmească acel registru pentru că aceştia nu sunt nici salariaţi şi nici administratori.
Mai există probleme legate de interpretarea textului la sintagma "să înregistreze banii personali deţinuţi de angajaţi": întrebarea e în acest caz, deţinuţi când? La intrarea în tură, la ieşirea din tură?. Pe de altă parte, lipsa unor texte clare, coerente şi lipsa modelului acelui registru, chiar daca dă posibilitatea unui organ de control în a solicita orice îi trece lui prin cap, dă în egală măsură posibilitatea firmelor de a contesta cu succes orice amendă în acest sens. Dacă ai un registru în care înscrii următoarele date:
- nr.crt.
- data
- numele şi prenumele
- bani la intrarea în schimb
- bani la ieşire din schimb
se cheamă că ai întocmit acel registru. De remarcat că amenda contravenţională se aplică pentru "neînregistrarea sumelor deţinute de personal". Asta înseamnă că oricum l-ai avea întocmit, cel puţin în acest moment, dacă e completat cu nişte date ce să reflecte suma de bani deţinută de salariaţi, e ok. Niciun control al gărzii nu are dreptul de a solicita sau de a verifica dacă datele înscrise în acel registru sunt corecte sau nu.
Nu scrie nicăieri că trebuie şnuruit, parafat, etc.
Nicăieri nu se cere să introduci pe tipuri de monezi sau bancnote. Se cere introducerea sumei ce va fi utilizată pentru a da rest.
Atenţie la formularea textului - "să introducă soldul iniţial (ce) reprezintă monedele/bancnotele divizionare".Textul spune ce reprezintă ceea ce introduci, nicidecum să introduci pe monede/bancnote.
Nu există modalităţi de întocmire a acelui registru. Am mai discutat asta. Textul legii e foarte discutabil atunci când se referă la salariaţi şi la "administratorul unităţii" pentru că nu specifică care salariaţi şi ce înseamnă "administratorul unităţii". Mai mult nu este clar dacă un PFA sau AF, ce au obligaţia utilizării caselor de marca, trebuie să întocmească acel registru pentru că aceştia nu sunt nici salariaţi şi nici administratori.
Mai există probleme legate de interpretarea textului la sintagma "să înregistreze banii personali deţinuţi de angajaţi": întrebarea e în acest caz, deţinuţi când? La intrarea în tură, la ieşirea din tură?. Pe de altă parte, lipsa unor texte clare, coerente şi lipsa modelului acelui registru, chiar daca dă posibilitatea unui organ de control în a solicita orice îi trece lui prin cap, dă în egală măsură posibilitatea firmelor de a contesta cu succes orice amendă în acest sens. Dacă ai un registru în care înscrii următoarele date:
- nr.crt.
- data
- numele şi prenumele
- bani la intrarea în schimb
- bani la ieşire din schimb
se cheamă că ai întocmit acel registru. De remarcat că amenda contravenţională se aplică pentru "neînregistrarea sumelor deţinute de personal". Asta înseamnă că oricum l-ai avea întocmit, cel puţin în acest moment, dacă e completat cu nişte date ce să reflecte suma de bani deţinută de salariaţi, e ok. Niciun control al gărzii nu are dreptul de a solicita sau de a verifica dacă datele înscrise în acel registru sunt corecte sau nu.
Nu scrie nicăieri că trebuie şnuruit, parafat, etc.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Pai o probema e ca nu se specifica ce fel de salariati: cei care lucreaza direct cu casa de marcat (vanzatorii) sau toti salariatii unitatii? Administratorul ce interes are sa se inregistreze in acel registru cu banii personali? Sau soferul unitatii? 
Referitor la data de la care trebuie intocmit nu scrie niciunde sau nu am vazut eu?

Referitor la data de la care trebuie intocmit nu scrie niciunde sau nu am vazut eu?
-
- Mesaje: 138
- Membru din: Mar Ian 17, 2006 12:00 am
-
- Mesaje: 275
- Membru din: Vin Mar 10, 2006 12:00 am
casa de marcat
Va rog sa ma lamuriti ca nu inteleg ce reprezinta soldul initial de la casele de marcat.
Sumele introduse, la deschiderea zilei de lucru, necesare eliberării restului către clienţii societăţii.
De exemplu:
Dimineaţa pui în sertar 50 lei (în bancnote de 1 leu, monede de 50 bani, etc) pentru ca vânzătorul să aibă ce elibera ca rest clienţilor ce cumpără de la tine.
Până la ora 10, să zicem, vinzi marfă în valoare de 300 lei pe care o încasezi cash. Dacă la ora 10 faci un X, atunci pe raportul X va apărea:
- sume intrate - 50 lei
- total vânzări - 300 lei
- bani în sertar - 350 lei
imediat după ce faci X, vine un furnizor care îţi cere suma de 80 lei pentru o factură. Dacă plăteşti factura utilizând banii marcaţi până la acea oră în casa de marcat - în exemplul nostru, dacă foloseşti 80 de lei din cei 350 lei existenţi în sertar, atunci suma de 80 lei o vei marca în casa de marcat ca ieşire de sume. Dacă facem un X acum, acesta va prezenta această situaţie:
- sume intrate - 50 lei
- total vânzări - 300 lei
- sume ieşite - 80 lei
- bani în sertar - 270 lei
La finele zilei sub această formă va arăta şi raportul Z. În contabilitate se va înregistra ceea ce e înregistrat la rubrica "Total vânzări".
Suma de 50 lei, marcată ca sumă intrată, dimineaţa, o reprezintă acel "sold iniţial".
Modul în care am prezentat eu aici o eventuală dispunere a informaţiilor în rapoartele X/Z diferă de la casă la casă.
Toate aparatele de marcat fiscale ştiu intrări de sume şi ieşiri de sume. Poate la unele e mai simplu, la altele e mai complicat, dar toate ştiu să marcheze aşa ceva.
De exemplu:
Dimineaţa pui în sertar 50 lei (în bancnote de 1 leu, monede de 50 bani, etc) pentru ca vânzătorul să aibă ce elibera ca rest clienţilor ce cumpără de la tine.
Până la ora 10, să zicem, vinzi marfă în valoare de 300 lei pe care o încasezi cash. Dacă la ora 10 faci un X, atunci pe raportul X va apărea:
- sume intrate - 50 lei
- total vânzări - 300 lei
- bani în sertar - 350 lei
imediat după ce faci X, vine un furnizor care îţi cere suma de 80 lei pentru o factură. Dacă plăteşti factura utilizând banii marcaţi până la acea oră în casa de marcat - în exemplul nostru, dacă foloseşti 80 de lei din cei 350 lei existenţi în sertar, atunci suma de 80 lei o vei marca în casa de marcat ca ieşire de sume. Dacă facem un X acum, acesta va prezenta această situaţie:
- sume intrate - 50 lei
- total vânzări - 300 lei
- sume ieşite - 80 lei
- bani în sertar - 270 lei
La finele zilei sub această formă va arăta şi raportul Z. În contabilitate se va înregistra ceea ce e înregistrat la rubrica "Total vânzări".
Suma de 50 lei, marcată ca sumă intrată, dimineaţa, o reprezintă acel "sold iniţial".
Modul în care am prezentat eu aici o eventuală dispunere a informaţiilor în rapoartele X/Z diferă de la casă la casă.
Toate aparatele de marcat fiscale ştiu intrări de sume şi ieşiri de sume. Poate la unele e mai simplu, la altele e mai complicat, dar toate ştiu să marcheze aşa ceva.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 275
- Membru din: Vin Mar 10, 2006 12:00 am
casa de marcat
Multumesc mult pentru raspuns.
De ce amesteci banii din registrul de casa cu banii de dat rest clientilor? Sunt sume separate si reglementate fiecare in parte de legislatia in vigoare. Banii de rest ii introduci la inceputul activitatii in casa de marcat, iar seara ii scoti. Ei nu implica cu nimic soldul casei sau daca emiti chitante sau bonuri fiscale. ei sunt prevazuti de acea OG, la fel, ca si acel registru de evidenta a banilor personali.