Pagina 2 din 2
Scris: Mie Oct 03, 2007 10:13 am
de apetrem
Nu e nici o aberatie, daca intelegem ca rolul casei de marcat este de a inregistra VANZARI si nu INCASARI.
Incasarea nu e obligatorie, pot vinde si pe credit. Incasarea poate sa fie facuta si cu ale forme de decontare (CEC, OP, POS, etc.).
Dupa tastarea bunurilor vandute, pe casa se marcheaza si numerarul incasat sau se apasa tasta pentru alte forme de plata.
Pe raportul Z apar totalizate ambele informatii: atat vanzari cat si numerarul incasat.
Este bine ca ca in situatia in care nu incasez numerar din diferite motive, atunci sa eliberez si factura, pentru a putea urmarii incasarea ei ulterioara, fie cu numerar fie cu una din formele de deconatare fara numerar.
Este normal ca in cazul in care clientul plateste factura ulterior, cu numerar, sa i se elibereze chitanta.
Iata de ce bonul si chitanta nu se exclud.
Scris: Mie Oct 03, 2007 7:19 pm
de tomac
Corect!
Deşi confuzia vine de la adaptarea termenului "Cash register".
Scris: Joi Oct 04, 2007 11:31 pm
de iarovoim
Uite o problema care e des intalnita in unitatea unde lucrez eu ca si economist:
1) vinde pe de o parte la clienti persoane fizice + juridice, pe baza de bon fiscal, cu achitarea bunurilor in numerar in momentul livrarii acestora;
2) vinde bunuri pe baza facturii, cu posibilitate de incasare prin urmatoarele variante:
a) O.P.
b) CEC
c) B.O.
d) Chitanta, in cazul in care bunurile achizitionate azi sunt platite in termen de 5-15 zile, in functie de intelegerea cu clientul (sau exista f. multe articole , in general, peste 30, si emiterea unui bon fiscal dureaza f. mult si impiedica buna desfasurare a procesului de vanzare cumparare a bunurilor); fie un client care a spus ca achita cu O.P. s-a razgandit si vine si imi achita numerar, in una sau mai multe transe, facturi de pana in 5000 lei. Evident chitanta se elibereaza in urma solicitarii clientului de a intocmi factura pentru bunurile cumparate; cand clientul nu solicita factura, atunci bonul fiscal este singurul document prin care se face dovada livrarii bunurilor respective.
Prevederea din Ordonanta privind casele de marcat este utila numai acelor care vand exclusiv pe baza de bonuri fiscale, cu incasarea contravalorii bunurilor, in momentul livrarii acestora catre clienti; insa la ceilalti, care mai utilizeaza si alte forme de stingere a creantelor, cred ca emiterea chitantelor este necesara si nu are de ca sa se bata cap in cap cu bonul fiscal. Valoarea chitantelor + valoarea RFZ = total incasari zilnice in numerar , ce se regaseste inregistrat in registrul de casa.
Scris: Vin Oct 05, 2007 10:55 am
de iarovoim
Nu se interzice niciunde in lege emiterea chitantelor!!! Sau daca ma insel eu, atunci precizati legea respectiva, in care sa se spuna acest lucru.
Scris: Vin Oct 05, 2007 12:31 pm
de tomac
Ai dreptate. Nu scrie nicăieri. Apetrem voia să sublinieze că acestea, bonul şi chitanţa, nu se exclud.
Această interpretare au dat-o cei de la gardă se pare.
Citeşte ce a scris apetrem: a da bon fiscal înseamnă a înregistra automat vânzările în casa de marcat şi nu încasările cash.
Aici însă apar unele probleme de interpretare pentru că un aparat de marcat fiscal închide bonul fiscal numai dacă se confirmă încasarea bonului - fie cu numerar pe loc fie cu alte forme de încasare. Poate că ar fi recomandat să se emită bon fiscal în cazurile în care încasarea e certă - se face cu numerar, tichete de masă, bonuri valorice cu valoare fixă şi card. Eu aştept norme care să clarifice cum anume vor opera aparatele de marcat fiscale agenţii economici în cazul vânzărilor în rate sau pe credit.
Scris: Vin Oct 05, 2007 12:41 pm
de foltuta
si acum revin la decl 394....in cazul in care se emite o factura de iesire si se incaseazanumerar,se emite bon fiscal....cum se inregistreaza in contab si fact si raport zilnic....pentru a nu se dubla veniturile...
Scris: Vin Oct 05, 2007 1:34 pm
de iarovoim
S-a discutat depsre D394, la alt topic special destinat acestui subiect.
Scris: Vin Oct 05, 2007 2:37 pm
de foltuta
eu am cautat acolo...dar nu am gasit raspuns la intreb mea...si cred ca e de interes general...in vederea intocmirii decl in viitor...
Scris: Vin Oct 05, 2007 3:27 pm
de tomac
Acolo e şi răspunsul! Mai vezi încă odată topicul.Dacă operezi factura şi o încasezi, logic la vânzări fără factură vei introduce diferenţa dintre Z şi facturi.