PTR. TOMAC, SEPTIMIU, SI CINE MA MAI POATE AJUTA
Cel mai simplu se face cu OPFV 2006 şi nu cu cel de declaraţii fiscale.
Şi din Saga se face foarte simplu.
Trebuie ca în ecranul de configurare să ai introdus contul de disponibilităţi din trezorerie şi trezoreria (de ex. la cont RO77TREZ0785069XXX000289 şi la bancă Trezoreria operativă xxxx la filială xxxx) unde xxxx este localitatea trezoreriei.
Intri pe Operaţii - Jurnal de bancă şi adaugi o înregistrare pentru ziua în care doreşti să faci transferul.
În partea de detalii, pe debit pui 581 pe credit 5121.analitic trezorerie, introduci suma şi salvezi.
Apeşi pe butonul tipărire formular. Bifezi la Tipărire cu cod de bare. Selectezi banca din care plăteşti (banca 1 sau banca 2 depinde unde ai introdus la configurare contul de disponibilităţi deschis la Trezorerie), la beneficiar şi cod fiscal scrii datele firmei tale, la cont - contul firmei tale de la Banc Post, la bancă scrii Banc Post, la filială scrii filiala băncii (a Banc Post), iar la explicaţie scrii "Transfer sold din trezorerie". Acum apeşi butonul Tipărire şi gata ai Op-ul dorit
.
Şi din Saga se face foarte simplu.
Trebuie ca în ecranul de configurare să ai introdus contul de disponibilităţi din trezorerie şi trezoreria (de ex. la cont RO77TREZ0785069XXX000289 şi la bancă Trezoreria operativă xxxx la filială xxxx) unde xxxx este localitatea trezoreriei.
Intri pe Operaţii - Jurnal de bancă şi adaugi o înregistrare pentru ziua în care doreşti să faci transferul.
În partea de detalii, pe debit pui 581 pe credit 5121.analitic trezorerie, introduci suma şi salvezi.
Apeşi pe butonul tipărire formular. Bifezi la Tipărire cu cod de bare. Selectezi banca din care plăteşti (banca 1 sau banca 2 depinde unde ai introdus la configurare contul de disponibilităţi deschis la Trezorerie), la beneficiar şi cod fiscal scrii datele firmei tale, la cont - contul firmei tale de la Banc Post, la bancă scrii Banc Post, la filială scrii filiala băncii (a Banc Post), iar la explicaţie scrii "Transfer sold din trezorerie". Acum apeşi butonul Tipărire şi gata ai Op-ul dorit

Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 138
- Membru din: Mar Ian 17, 2006 12:00 am
Ajutati/ma va rog!
Sunt economist, dar nu sun autorizata sau experta si sunt administratorul unei firme. Cifra de afaceri daca depaseste 50.000 euro, nu pot sa/mi mai tin contabilitatea, nu pot sa/mi mai semnez actele, inclusiv bilantul? Stiu ca sunt 3 conditii: val. activelor ...(pana la nu stiu cat), nu max. de salariati 3 si cifra de afaceri de pana la 50.000 euro. Doua din aceste conditii ar trebui indeplinite pt a putea semna actele nefiind autorizata?!?!? Puteti sa/mi spuneti ceva mai exact sa stiu ce am de facut?
Deci nu sunt angajata la firma, cartea de munca o am in, cu totul alta parte, nu se mentioneaza nicaieri in actele firmei, ca eu in calitate de administrator sunt si economist. Trebuie mentionat undeva, anexat copie licenta...???
Sunt economist, dar nu sun autorizata sau experta si sunt administratorul unei firme. Cifra de afaceri daca depaseste 50.000 euro, nu pot sa/mi mai tin contabilitatea, nu pot sa/mi mai semnez actele, inclusiv bilantul? Stiu ca sunt 3 conditii: val. activelor ...(pana la nu stiu cat), nu max. de salariati 3 si cifra de afaceri de pana la 50.000 euro. Doua din aceste conditii ar trebui indeplinite pt a putea semna actele nefiind autorizata?!?!? Puteti sa/mi spuneti ceva mai exact sa stiu ce am de facut?
Deci nu sunt angajata la firma, cartea de munca o am in, cu totul alta parte, nu se mentioneaza nicaieri in actele firmei, ca eu in calitate de administrator sunt si economist. Trebuie mentionat undeva, anexat copie licenta...???
Pai daca am cartea de munca in alta parte (la o institutie bugetara, intr-o functie care n-are leg. cu contabilitatea) pot sa-mi fac alt contract de munca, la ITM nu-mi cere cartea de munca ... asigurarile mi le plateste institutia unde-s angajata, mi le mai platesc si eu, ce salariu pot sa-mi pun? Chiar sunt tare nedumerita?tomac scrie:Fă-ţi un contract de muncă cu timp parţial (2 ore) la firma la care eşti administrator. Te angajezi ca director economic şi nu mai ai nicio problemă.
Faci contract cu timp parţial de muncă, cu 2 ore pe zi. Asta înseamnă un salariu minim de 330 lei/4, adică 83 lei/lună brut.
Se achită toate obligaţiile legate de salarii (CAS, Şomaj, etc), iar pentru impozitul pe salarii nu primeşti deducerea de bază aceasta fiindu-ţi acordată la funcţia de bază.
Se achită toate obligaţiile legate de salarii (CAS, Şomaj, etc), iar pentru impozitul pe salarii nu primeşti deducerea de bază aceasta fiindu-ţi acordată la funcţia de bază.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 138
- Membru din: Mar Ian 17, 2006 12:00 am
Concesiunea reprezintă dreptul de exploatare a unui bun sau serviciu public. Închiriere - dreptul de folosinţă a unui bun.
Între cele două noţiuni există o anumită similitudine.
După părerea mea 612 reprezintă mult mai corect, din punct de vedere al agentului economic, natura acelui contract. De aceea am spus ca suma respectivă să o treacă prin 612 şi nu prin 635. Concesiune poate face de exemplu o regie autonomă pentru o parte a activităţii sale nu numai o autoritate publică locală.
Nu contează, în acest caz că primăria nu înregistrează suma la venituri din chirii.
Impozitul pe teren
Reguli generale
ART. 256
(2) Impozitul prevazut la alin. (1), denumit în continuare impozit pe teren, se plateste la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale în raza careia este situat terenul.
(3) Pentru terenurile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinta, dupa caz, impozitul pe teren reprezinta sarcina fiscala a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinta, dupa caz.
unde Concesionari=beneficiari ai concesiunii
Între cele două noţiuni există o anumită similitudine.
După părerea mea 612 reprezintă mult mai corect, din punct de vedere al agentului economic, natura acelui contract. De aceea am spus ca suma respectivă să o treacă prin 612 şi nu prin 635. Concesiune poate face de exemplu o regie autonomă pentru o parte a activităţii sale nu numai o autoritate publică locală.
Nu contează, în acest caz că primăria nu înregistrează suma la venituri din chirii.
Impozitul pe teren
Reguli generale
ART. 256
(2) Impozitul prevazut la alin. (1), denumit în continuare impozit pe teren, se plateste la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale în raza careia este situat terenul.
(3) Pentru terenurile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinta, dupa caz, impozitul pe teren reprezinta sarcina fiscala a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinta, dupa caz.
unde Concesionari=beneficiari ai concesiunii
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.