cheltuieli amenajare sediu firma

Mesaj
Autor
butnaruc323
Mesaje: 253
Membru din: Mie Mar 19, 2008 12:00 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#16 Mesaj de butnaruc323 »

- apartamentul unde este sediul social al firmei este proprietate personala a administratorului
- centrala si imbunatatirile s-au facut la sf. lunii octombrie
multumesc

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#17 Mesaj de paturcai »

C323 oare nu m-am facut inteles?!
Cand anume s-au facut imbunatatirile:
INAINTE de incheierea contractului?
sau DUPA INCHIEREA CONTRACTULUI.
Pentru ambele cazuri v-am dat solutii: cititi-le!
Nu intelegeti? aveti doua legaturi care va pot ajuta.
Nu intelegeti nici atunci?!
Inseamna ca nu stiu sa explic si imi cer scuze.
Atata pot!
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

augustl
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Feb 18, 2012 11:08 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#18 Mesaj de augustl »

Buna ziua,

va rog frumos sa ma ajutati intr-o problema.......pe terenul unde se afla sediul firmei, care este in proprietatea persoanei fizice-administrator, s-a construit o hala, care este folosita exclusiv pentru activitatea societatii si al carei proprietar este aceeasi persoana fizica. Problema este ca toate cheltuielile legate de constructia acestei hale au fost inregistrate pe firma direct prin contul 231, insa la momentul actual nu exista contract de comodat incheiat intre societate si persoana fizica pentru folosinta acesteia, iar receptia si impunerea la primarie s-a facut tot pe persoana fizica.....

si acum intrebare.....procedez corect daca inchei un contract de comodat intre societate si proprietar, cu data anterioara, cam de cand s-au inregistrat cheltuielile si trec suma inregistrata in contul 231 pe imobilizare prin nota contabila 212=231, insa sa nu inregistrez amortizarea, care este cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit? sau cum ma sfatuiti sa procedez?

Avatar utilizator
fagarasa176
Mesaje: 8241
Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
Localitate: ..la mare...la soare
Contact:

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#19 Mesaj de fagarasa176 »

Lamuriti'ma si pe mine va rog...
Cum adica o societate face o investitie si investitia e pe numele unei persoane fizice? :roll:
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!

pinteae
Mesaje: 2006
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#20 Mesaj de pinteae »

Din descrierea facuta de tine, desprind faptul ca societatea a efectuat toate cheltuielile cu edificarea acelei hale, iar intabularea s-a facut pe numele persoanei fizice. Contabil si fiscal, trebuie sa tratezi ca un avantaj obtinut de catre patron/administrator, persoana fizica si ca acele cheltuieli nu sunt aferente activitatii societatii. Asta inseamna ca nu vei putea deduce TVA pentru achizitiile respective si ca asupra valorii totale vei calcula impozit pe dividende. Valoarea totala a cheltuielilor, inclusiv TVA, va reprezenta dividend net. Nu ai de ce sa inregistrezi prin contul 212, deoarece nu este cladirea societatii, chiar daca ea a facut cheltuielile.
Dupa aceasta operatiune contabila si fiscala, vei putea incheia, fie un contract de inchiriere, fie de comodat. Dar atentie, contractul de comodat trebuie sa fie in forma autentica, deoarece sunt persoane afiliate si vei putea deduce doar cheltuieli aferente functionarii acesteia, nu si de reparatii si intretinere. COntractele cu furnizorii de utilitati, trebuie sa le incheie societatea.

augustl
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Feb 18, 2012 11:08 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#21 Mesaj de augustl »

este foarte ciudata situatia.....s-au inregistrat cheltuielile cu construirea acelei hale pe firma, iar ea s-a impus si figureaza in prezent pe persoana fizica.......imi era teama de un astfel de raspuns......nu stiu care a fost intelegerea initiala dintre administrator si contabila, insa acesta este rezultatul......si, culmea, aceasta suma care este destul de mare figureaza tot in contul 231, in timp ce in realitate s-a facut receptia ri in 2013 si impunerea la primarie......sa vedeti ce o sa zica seful meu acum.....iar d.p.d.v.al tva-ului dedus nu implica nicio regularizare?

va multumesc frumos!

pinteae
Mesaje: 2006
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#22 Mesaj de pinteae »

TVA trebuie ajustat. Nu are drept de deducere.

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#23 Mesaj de paturcai »

Cu atentionarile lui PintaE, reproduc mai jos un articol.
Cele scrise de PintaE intregesc cele de mai jos. Deci ATENTIE!

Problema:
Sunt persoana juridica platitoare de impozit pe profit si inregistrata in scopuri de TVA. Am contract de comodat cu o persoana fizica pentru un imobil pentru a desfasura activitatea. Insa acest imobil necesita reparatii si imbunatatiri modernizari.
1. Ce implicatii fiscale au aceste cheltuieli de reamenajare si/sau reconsolidare a spatiului inchiriat? Sunt deductibile la calculul impozitului pe profit? Se amortizeaza pe durata contractului de comodat?
2. Dar cheltuielile lunare (electrica, distrigaz, internet) sunt deductibile la calculul impozitului pe profit?
3. Pentru toate aceste cheltuieli enumerate mai sus pot deduce TVA?
Solutie:
Din punct de vedere al impozitului pe profit, cheltuiala aferenta amenajarilor efectuate asupra unui imobil luat in comodat poate intra sub incidenta prevederilor art. 24 alin. 3 lit. a din Codul fiscal , potrivit carora sunt considerate mijloace fixe amortizabile investititiile efectuate la mijloacele fixe ?care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea?.
In consecinta, daca amenajarile au imbracat forma unor investitii la mijloacele fixe luate cu chirie (pct. III.2 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin H.G. nr. 2.139/2004), atunci ele trebuie amortizate pe perioada initiala prevazuta in contract (art. 24 alin. 3 lit. a si alin. 11 lit. c din Codul fiscal , pct. 702 alin. 2 din Normele metodologice), neavand nicio importanta faptul ca durata initiala a contractului se prelungeste ulterior. Daca amenajarile nu imbraca forma unor investitii, ci sunt mici reparatii curente (denumite si reparatii locative) efectuate conform prevederilor contractuale, atunci ele sunt deductibile direct, prin inregistrarea lor in cheltuielile de exploatare ale perioadei.

In concluzie, cheltuielile cu amenajarea sunt deductibile la calculul impozitului pe profit (direct sau pe calea amortizarii fiscale), daca bunul imobil luat in comodat este folosit in scopul realizarii de venituri, conform art. 21 alin. 1 din Codul fiscal.

In ceea ce priveste TVA, pentru a fi deductibila taxa aferenta achizitiilor efectuate in scopul amenajarii, in primul rand este nevoie ca imobilul se fie folosit in scopul realizarii de operatiuni taxabile, conform art. 145 alin. 2 lit. a din Codul fiscal (deci taxa este deductibila la momentul achizitiilor).

Daca prin amenajare se modernizeaza/transforma imobilul, iar modernizarea/transformarea imbraca forma unui bun de capital - 20% din valoarea totala a bunului imobil modernizat, atunci utilizatorul este obligat sa respecte perioada de ajustare de 20 ani (art. 149 alin. 1 lit. a si alin. 3 lit. d din Codul fiscal coroborat cu pct. 54 alin. 2 din Normele metodologice). Astfel, daca imobilul este restituit proprietarului inainte de expirarea perioadei de 20 ani, atunci se considera ca bunul de capital (?modernizarea?) si-a incetat existenta in cadrul activitatii economice a persoanei impozabile (chiriasul/comodatarul), conform art. 149 alin. 4 lit. d din Codul fiscal si pct. 54 alin. 3 din Normele metodologice, iar persoana impozabila care a efectuat modernizarea este obligata sa ajusteze taxa dedusa initial, in conformitate cu prevederile art. 149 alin. 5 lit. c din Codul fiscal .

Din punct de vedere al proprietarului persoana fizica, o asemenea imbunatatire si modernizare a a spatiului este o investitie ce reprezinta un venit impozabil si trebuie declarata ca atare, in termen de 30 de zile de la finalizarea investitiilor pe baza comunicarii primite in acest sens de la societatea care a efectuat investitiile, in vederea impunerii ca venituri din cedarea folosintei bunurilor, conform art. 62 din Codul fiscal si pct. 1351 din Normele metodologice.

Pe parcursul folosintei spatiului, cheltuielile de intretinere (energie, gaza, apa, internet etc.) sunt deductibile doar daca facturile de utilitati sunt emise pe numele societatii.

Drepturi de proprietate intelectuala:
http://www.fiscalitatea.ro/modernizare- ... ieli-1927/
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#24 Mesaj de apetrem »

Când citesc ce scrie pinteae parcă văd un raport de inspectie fiscală făcut beton, ca sa fie...
Nu contează nici macar faptul ca este o "hală", care probabil aduce profit impozabil si tva de plata.
Colectatele sunt f. bune, deductibile nimic, ba mai e si avantaj material, daca se poate...
100% de acord cu opinia celor de la fiscalitatea.ro
Marian Apetre

augustl
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Feb 18, 2012 11:08 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#25 Mesaj de augustl »

va rog sa nu va suparati ca tot insist.....am inteles cum ar trebui solutionata problema in continuare (se face ajustare tva dedusa initial pt. toate materialele achizitionate, si intreaga valoare a achizitiilor incluzand si tva-ul aferent se considera dividend si se plateste impozit, nu?) ....insa, daca hala a fost construita pe terenul persoanei fizice, dat prin comodat persoanei juridice sa-si desfasoare activitatea, inclusiv hala este folosita exclusiv pentru desfasurarea activitatii firmei....nu se poate o "exceptie" de la situatie?

nu de alta, dar mi-e groaza de reactia sefului......cand va afla cat trebuie sa plateasca bugetului de stat.....

inca o data, multumesc acestui forum ca exista si celor care-si rapesc din timpul lor pentru a raspunde nelamuririlor celor ca mine......

Avatar utilizator
fagarasa176
Mesaje: 8241
Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
Localitate: ..la mare...la soare
Contact:

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#26 Mesaj de fagarasa176 »

Nu exista nici o exceptie.
Trebuia sa il duca capul inainte sa faca asa ceva
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!

pinteae
Mesaje: 2006
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#27 Mesaj de pinteae »

Nu am lucrat niciodata la finante si nici nu-mi doresc. Doar ca, in calitate de consultant fiscal, nu pot sa-i dau o solutie de acest gen unui client, prin care sa-i spun sa angajeze patrimoniul firmei, in folosul personal si apoi 'om vedea ce va fi. Mariane, tu poti sa faci astfel de recomandari? Sugerezi colegei(colegului), ca poate sa confirme faptul ca totul este ok? Sau doar polemizezi.

Speta este simpla.
Pune-ti urmatoarele intrebari:
1. A cui este cladirea in momentul de fata?
2. Cum a dobandit-o?
3. Daca nu era patron/administrator, putea sa angajeze patrimoniu societatii in a-si construi hala?
4. In aceste conditii, este sau nu un avantaj material obtinut de persoana fizica?

Am sugerat faptul ca dupa ce-si indeplineste toate aceste obligatii fiscale si fiind proprietar de drept a cladirii, patronul/administratorul o poate inchiria sau preda in baza unui contract de comodat.
Poate incasa chiria lunara, care se constituie in venit personal.

FagarasA a fost mai transanta cand a zis ca "Trebuia sa il duca capul inainte sa faca asa ceva".

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#28 Mesaj de paturcai »

Intrebari putem pune o mie.
Ideea este ca nu trebuie sa citim printre randuri.
Nu noi suntem cei care dam solutii la marginea legii ci doar cautam sa punem de acord in favoarea celor pentru care lucram solutiile cele mai credibile si/sau legale.

Citeam mai ieri ca ANAF in sfarsit se ia de manelisti (s-a mai luat si tot degeaba) sau de alte "mimoze" din spatiul public care sunt "artisti" ce si-au facut conace din pierderile declarate.
Ei au fortat legislatia, noi cautam si gasim in legislatie.
Forumurile nu sunt izvor de legislatie sau autoritate de lucru judecat ci doar un loc unde schimbul de idei ne deschide ochii.
Nimeni - ca sa ma repet - nu e mai destept decat un altul ci poate doar mai citit (are timp sa frunzareasca).
Si in alte dati am spus-o si o mai spun: aceasta oaza de libertate numita forum m-a invatat - si continua - sa ma invete. Citesc cu o deosebita placere lucruri care sunt oarecum tangentiale cu activitatea mea si am o admiratie deosebita (chiar daca nu o spun in clar) pentru toti colegii de aici fie ca invata fie ca ii invata pe altii.
Mi-as fi dorit sa fiu cel mai tare fiscalist sau consultant din lume...ma multumesc sa citesc si sa bag la cap.
;)
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

augustl
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Feb 18, 2012 11:08 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#29 Mesaj de augustl »

va multumesc frumos pentru raspunsuri/pareri.......intr-adevar, aveti dreptate cu privire la activitatea forumului, eu chiar am invatat foarte multe lucruri utile de-a lungul timpului......si nu pentru ca nu as citi, dar e mai bine cand mai afli si alte interpretari si pareri......si, nu am multa experienta in aceasta profesie, insa am constatat ca cel mai greu e sa-i spui sefului tau ca nu a procedat bine sau ca urmeaza sa faca ceva gresit.....apoi te pune tot pe tine sa "repari greseala" si te mai priveste si cu suspiciune....asta este!

o zi buna tuturor!

augustl
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Feb 18, 2012 11:08 am

Re: cheltuieli amenajare sediu firma

#30 Mesaj de augustl »

totusi, vreau sa va mai intreb ceva: daca firma si-ar fi construit hala pe terenul administratorului-persoana fizica, luat prin comodat?

Scrie răspuns