Orice document scanat si nu numai , poate fi salvat sau transformat in PDF. Acest lucru este foarte recomandat, deoarce un fisier de tip JPG sau PNG este mult mai mare fata de un PDF. Daca scannerul, nu stie sa salveze decat in JPG de ex. deschizi imaginea respectiva si o printezi in PDF folosind o imprimanta virtuala gen doPDF. Astfel, fisierul scanat devine PDF.Plus ca documentele atasate sunt JPG, PNG, etc (scanate). Nu atasezi PDF in PDF.
Despre legalitatea documentelor zip-uite, este foarte neclar. Prin scanare, acea semnatura si stampila isi pierde orice valabilitate, pt ca poate fi luata de pe un alt document si adaugata folosind copy/paste. Sau pote fi inserata direct, folsind Adobe reader vezi demo http://youtu.be/vz5jeV8bmfc
Deci pt cine este necesara aceasta autenticitate? Care este de fapt rolul semnaturii pe document? Raspunsul este simplu. Daca vorbim din punctul de vedere al relatiei cu ANAF , atunci semnatura si stampila sunt importante, pentru nu veni contribuabilul sa spuna ca a depus altcineva declaratia si el nu o recunoaste.
In cazul bilantului, daca atsez acele anexe fara a fi stampilate si semnate, imi asum valabilitatea lor prin semnatura digitala pe care o aplic pe prima pagina. Asta inseamna, ca nu mai pot sa neg faptul ca anexele din bilant sunt atasate d mine, pt ca odata semnat, acel fisier nu mai poat fi modificat, ori este limpede ca cine a semnat cu semnatura digitala este constient si de zip-il atasat.
Daca ne referim la relatia Patron - Contabil. iar pe acele anexe nu exista si semnatura patronului, atunci acesta, poate zice la un momendat ca datele din anexa sunt gresite si el nu le-a aprobat sau nu stie de el, pt ca nu exista semnatura lui, deci se poate considera ca am facut bilantul fara stirea lui.
Acum, ca unele anexe contin si semnatura asociatilor si ca asta ar fi un motiv pt ca acele anexe atasate sa trebuiasca semnate inainte de scanare este cam tras de par.
Pai si firmularul de bilant, are rubrica cu "semnatura administratorului" pe fiecare pagina si cu toate acestea nu apare deloc. Ba mai mult, in dreptul spatiului destinat semnaturii administratorului, apare semnatura electronica a persoanei care are dreptul de depunere. Ba si mai mult, exista si rubrica pentru semnatura persoanei care a intocmit bilantul, care ramane goala. Ba chiar mai mult, persoana care are dreptul de semnatura digitala, poate fi o terta persoana (exista firme care si-au externalizat serviciul de depunere al declaratiilor), care sa nu aiba calitatea de administrator sau contabil in firma respectiva. Si atunci avem un bilant sau o declaratie fiscala, care nu este semnata nici de contabil, nici de administrator si totusi este legal....
Acum vorbind de lucruri serioase, eu am n scaner cu ADF, astfel incat nu dureaza mai mult de 60 sec pana scanez si salvez toate anexele necesare.
Pentru cei care nu au un scaner ADF, recomand sa seteze rezolutia la 150 dpi, B/W sau Greyscale sau sa puna semnatura si stampila pe o coala alba, sa scaneze acea coala sa decupeze (Crop) in Paint exact acea bucatica, sa o salveze si sa o insereze direct in fisierul PDF cum am aratat in video de mai sus. Bine inteles, asta presupune sa nu listeze anexele ci sa le salveze din SAGA direct in PDF.
LE @ferenta
Bine ca nu am scris monopu*a
