Pagina 4 din 10
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Vin Feb 19, 2016 2:54 pm
de rohozeanuc
roncovf scrie:4111 = 707 cu 180 lei (TVA e 20%, poate nu stiai)
facturezi suma totala, nu evidentiezi TVA in factura, clientul tau nu are voie sa deduca TVA
635 = 4423 cu 30 lei
poti sa folosesti contul 4423, nu trebuie 446, e vorba chiar de TVA
5311 = 4111 cu 180 lei incasezi clientul
4423 = 5121 cu 30 lei plata TVA
Pai tocmai aici e problema, colegul paturcai zicea:
"In cazul in care codul de TVA se anuleaza din oficiu (cazul expus de o colega de-a noastra la inceputul postarii) firma este obligata sa:
....
- treaca pe factura de vanzare TVA aferenta SA COLECTEZE TVA si sa-l vireze catre bugetul de Stat luna urmatoare prin depunerea formularului 311."
Deci esti obligat sa facturezi cu TVA si sa il treci distinct pe factura. Clientul nu are dreptul sa-l deduca iar singura ta obligatie e sa nu treci RO pe factura si se presuspune ca e suficient sa verifice clientul daca are sau nu dreptul sa-l deduca.
@roncovf
Si NU, nu poti sa folosesti contul 4423, pentru ca nu mai este acelasi TVA (nu e TVA de plata-4423 ci e TVA colectata dupa anularea codului).
Eu inteleg ca ai aflat ca TVA-ul e de 20% de la 1 ianuarie si tii neaparat sa imi spui si mie dar te rog sa citesti intai topicul de la inceput si apoi sa iti dai cu parerea pentru ca ceea ce spui tu nu e corect.
Inca astept o parere legata de inregistrarea corecta 4111=446.x 36 lei sau 635=446.x?
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Vin Feb 19, 2016 3:43 pm
de roncovf
- unde vezi tu ca trebuie sa treci TVA pe factura? Daca vrei sa-ti prostesti clientii, ok, treaba ta. Trebuie sa colectezi TVA, atat.
"Art. 11 (8) Persoanele impozabile stabilite în România, cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. b) - e) şi lit. h), nu beneficiază, în perioada respectivă, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor efectuate, dar sunt supuse obligaţiei de plată a TVA colectate, în conformitate cu prevederile titlului VII, aferentă operaţiunilor taxabile desfăşurate în perioada respectivă.
- obligatia de plata a TVA este aceeasi, daca te vei uita in fisa pe platitor, dupa depunerea decontului 311, vei vedea ca va aparea in acelasi loc (TVA). Plata o vei face in acelasi cont ca si pana la anularea codului de TVA. De ce sa nu folosesti contul 4423?
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Vin Feb 19, 2016 4:25 pm
de tobosv790
Referitor la inregistrarea contabila eu cred asa:
4111=707 (cu toata suma, indiferent de procent:24%,20%,19%,5% sau care a mai fost sau va mai fi)
635=446.x (analitic distinct, cu valoarea TVA pe care "o extrag" cu "suta marita" din 707 de mai sus)
Incasarea:
5xxx (cont de trezorerie:casa,banca,cec)=4111. Astfel "se inchide" 4111.
Plata tva:
446.x(de mai sus)=5xxx(cont de trezorerie:casa,banca,cec)
A 2-a inregistrare o operez manual in SAGA (ca suntem pe forumul SAGA) pe la"articole contabile".
Prima inregistrare o face programul in urma validarii "iesirii"cu inscrierea pe coloana de TVA din ecranul de detalii a valorii 0(zero).
Eu zic ca daca mi s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA nu e cazul sa mai lucrez cu conturi contabile aferente tva(4423,4424,4426,4427,etc).si atunci zic ca 446.x e mai viabil.
In ceea ce priveste inscrierea sau nu a valorii TVA pe factura: aceasta e o problema legislativa care este lamurita sau nu de Codul Fiscal. Dar noi discutam mai sus strict o inregistrare contabila si modul de lucru cu programul SAGA.
Si ca o paranteza:@
roncovf observ ca esti prea"vehement" in general cu colegii de forum. Mi se pare urat.Sa vorbeasca astfel "oamenii grei"de pe acest forum(septimiu,balasze,fagarasa,etc) care chiar i-au ajutat pe altii cu mii de postari nu cu"76".Ar fi bine sa-ti vezi"lungul nasului". Sper sa observe si altii fiindca "m-ai servit"si pe mine cu aceasta atitudine(cu alta ocazie).
Multumesc pentru atentie!
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Sâm Feb 20, 2016 11:33 am
de rohozeanuc
roncovf scrie:- unde vezi tu ca trebuie sa treci TVA pe factura?
.........
- .......De ce sa nu folosesti contul 4423?
Nu este specificat clar ca trebuie trecut TVA pe factura, dar din art. 11 alin 9 reiese ca beneficiarul nu are dreptul sa-l deduca de pe factura, ori daca nu apare TVA-ul pe factura asa cum zici tu ce rost mai are interdictia de mai jos?
Art. 11 al. (9) Beneficiarii care achiziţionează bunuri şi/sau servicii de la persoane impozabile stabilite în România, cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. b) - e) şi lit. h) şi au fost înscrişi în Registrul persoanelor impozabile a căror înregistrare în scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulată,
nu beneficiază de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor respective, cu excepţia achiziţiilor de bunuri efectuate în cadrul procedurii de executare silită şi/sau a achiziţiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate în procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014.
Si nu cred ca e corect sa folosesti 4423 pentru ca acesta nu se poate credita cu 635.
Ordin 1802/2014
" În creditul contului 4423 "Taxa pe valoarea adăugată de plată" se înregistrează:
‐ diferențele rezultate la finele perioadei între taxa pe valoarea adăugată colectată mai mare
(4427) şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă (4426)."
Si nu in ultimul rand am mai gasit si un articol mai recent care trateaza aceeasi problema si care imi cam da mie dreptate.
http://www.fiscalitatea.ro/anularea-cod ... ive-13427/
Oi fi vrand eu sa-mi "prostesc clientii" dar vad ca mai sunt si altii la fel ca mine.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Sâm Feb 20, 2016 2:30 pm
de balteanuc692
In primul rand, in Ordinul 1802 la pct. 596 alin. (2) zice: "(2) Funcțiunea conturilor prezentată în acest capitol nu este limitativă, fiind exemplificat modul
de înregistrare contabilă a principalelor operațiuni economico‐financiare."
Deci, nu e limitare, daca respecti principiile, bazele, regulile si politicile contabile permise, te poti juca cum vrei cu conturile.
In fapt ce se intampla cand ti se anuleaza codul de TVA? Statul te obliga sa colectezi pentru el, fara sa deduci. Cum principiul TVA se bazeaza pe neutralitate pana la consumatorul final sau pentru intreprinderile mici, pentru tine nu e un venit, nu e o cheltuiala. Doar il colectezi de la client si il virezi statului.
Ca atare, inregistrarile corecte ar fi:
4111=70x
411=4423 (e clar TVA de plata)
Ca vrei sa evidentiezi TVA pe factura sau nu, nimeni nu poate sa zica nimic deoarece acest aspect nu este reglementat.
Daca nu evidentiezi TVA pe factura, se considera ca pretul de vanzare are TVA (pe care trebuie sa il virezi statului) inclus in pret. Ca atare, vei folosi formula cu suta marita pentru a extrage TVA din pretul de vanzare. (PVx20/120)
Daca evidentiezi TVA pe factura... e clar.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Sâm Feb 20, 2016 2:42 pm
de roncovf
OK, dar asta presupune ca sa faci mentiunea ca beneficiarul nu poate sa-si deduca TVA, deoarece tie, ca furnizor, ti s-a anulat codul de TVA.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Sâm Feb 20, 2016 3:07 pm
de balteanuc692
Ca la noi la nimeni. De aceea si atata scandal si pe buna dreptate. Tu, ca si client, trebuie sa fii mereu cu ochii in patru si sa-ti urmaresti furnizorii sa vezi... mai sunt... nu mai sunt inregistrati in scopuri de tva... asta e... pana ne-o luam odata de la UE.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Lun Feb 22, 2016 9:10 am
de tudosien
@roncovf: Daca nu evidentiezi TVA pe factura(varianta @balteanuc692: "Daca nu evidentiezi TVA pe factura, se considera ca pretul de vanzare are TVA (pe care trebuie sa il virezi statului) inclus in pret") n-are ce deduce beneficiarul ca nu stie, asa ca varianta asta ar fi indicata ca sa nu mai ai complicatii.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Lun Feb 22, 2016 4:51 pm
de rohozeanuc
Am mers iar la interviu la ANAF dupa ce am depus iar declaratia 088 si doamnele de la ANAF au gasit in dosar o factura la bon fiscal din noiembrie 2015 pe care nu am evidentiat distinct TVA (am facut-o ca la neplatitori, nici nu aveam atunci facturier cu coloana pentru TVA) si mi-au zis ca nu e corect ca trebuie sa ma comport ca un platitor de TVA si sa il evidentiez distinct pe factura chiar daca am codul anulat.
Asadar fiecare face cum considera ca e mai bine.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Sâm Feb 27, 2016 7:05 am
de despag
firmei mele i s-a anulat cerere de inreg tva . vinde prin case de marcat .
cum evidentiez acel cont 446 in IESIRI ?
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Mie Mar 23, 2016 5:15 pm
de barbur993
Dar daca am codul de TVA anulat din oficiu si sunt nevoit sa facturez cu taxare inversa (deseuri metalice)? Trec pe factura Taxare inversa? cum inregistrez, cum declar, colectez eu TVA si platesc? Mii de multumiri cui aude si se pricepe...
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Mie Mar 23, 2016 7:05 pm
de tomac
Culmea e că nu puteți factura cu taxare inversă pentru că măsurile de simplificare sunt permise doar persoanelor înregistrate în scopuri de TVA. Așa că trebuie să colectați TVA.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Mie Mar 23, 2016 9:52 pm
de barbur993
Multumesc mult. Era de asteptat ca o sa colectez tva dar nu stiam cum sa fac cu facturarea. In acest caz e clar ca se si declara baza si TVA in 311.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Lun Apr 25, 2016 4:02 pm
de cretuc753
La D311 depuse in 0, la mai multe termene, nu se redevine neplatitor de tva, ca in cazul D300?
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Scris: Lun Apr 25, 2016 4:20 pm
de septimiuv
NU.
