Pagina 1 din 1
arhiva acte contabile -cat timp?
Scris: Lun Feb 15, 2010 8:49 am
de gherghelescur
ziceti-mi si mie cat timp trebuie sa tin actele contabile ?
am 2 firme una din 1994 si una din 1992, asta din 1992 nu a functionat pana in 2000, faza e ca nu mai avem loc sa punem actele.
ce acte putem distruge?
stiu ca statele de salarii trebuie sa le pastram 50 ani, dar actele contabile in sine , inreg contabile, am niste cearsafuri de atunci....ca se tineau pe foi din alea super lungi....
Scris: Lun Feb 15, 2010 9:04 am
de scortarum819
51. Termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar
termenul de pastrare a registrelor si a documentelor justificative si contabile
este de 10 ani cu începere de la data încheierii exercitiului financiar în cursul
caruia au fost întocmite, cu exceptia celor prevazute la pct. 52, 53 si 54.
52. Facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile,
care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru
persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile în
conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului
prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificarile si completarile ulterioare.
53. Documentele prevazute în anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
54. Documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu
durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp
mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.
55. În caz de încetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1 din
Legea nr. 82/1991, republicata, documentele contabile se arhiveaza în
conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau se predau la
arhivele statului, în conformitate cu prevederile legale în materie, dupa caz.
56. Arhivarea documentelor justificative si contabile se face în conformitate
cu prevederile legale si cu urmatoarele reguli generale:
- documentele se grupeaza în dosare, numerotate, snuruite si parafate;
- gruparea documentelor în dosare se face cronologic si sistematic, în cadrul
fiecarui exercitiu financiar la care se refera acestea. În cazul fuziunii sau al
lichidarii societatii, documentele aferente acestei perioade se arhiveaza
separat;
- dosarele continând documente justificative si contabile se pastreaza în
spatii amenajate în acest scop, asigurate împotriva degradarii, distrugerii sau
sustragerii, dotate cu mijloace de prevenire a incendiilor;
- evidenta documentelor la arhiva se tine cu ajutorul Registrului de
evidenta, potrivit legii, în care sunt consemnate dosarele si documentele intrate
în arhiva, precum si miscarea acestora în decursul timpului.
57. Eliminarea din arhiva a documentelor al caror termen legal de pastrare a
expirat se face de catre o comisie, sub conducerea administratorului sau a
ordonatorului de credite, dupa caz. În aceasta situatie se întocmeste un procesverbal
si se consemneaza scaderea documentelor eliminate din Registrul de
evidenta al arhivei.
ANEXA 4
DOCUMENTELE FINANCIAR-CONTABILE
care se pastreaza timp de 5 ani, cu începere de la data
încheierii exercitiului financiar în cursul caruia au fost
întocmite, în arhiva persoanelor prevazute la art. 1 din Legea
contabilitatii nr. 82/1991, republicata
1. Nota de receptie si constatare de diferente 14-3-1A
2. Bon de primire în consignatie 14-3-2
3. Bon de predare, transfer, restituire 14-3-3A
4. Bon de consum 14-3-4A
5. - Bon de consum (colectiv) 14-3-4/aA
6. - Fisa limita de consum 14-3-4/bA
7. Dispozitie de livrare 14-3-5A
8. Fisa de magazie 14-3-8
9. - Fisa de magazie (cu doua unitati de masura) 14-3-8/a
10. Lista de inventariere 14-3-12
11. - Lista de inventariere 14-3-12/b
12. - Lista de inventariere (pentru gestiuni global-valorice) 14-3-12/a
13. Chitanta 14-4-1
14. - Chitanta pentru operatiuni în valuta 14-4-1/a
15. Dispozitie de plata/încasare catre casierie 14-4-4
16. Decont pentru operatiuni în participatie 14-4-14
17. Ordin de deplasare (delegatie) 14-5-4
18. - Ordin de deplasare (delegatie) în strainatate (transporturi
internationale) 14-5-4/a
19. Decont de cheltuieli (pentru deplasari externe) 14-5-5
20. - Decont de cheltuieli valutare (transporturi internationale) 14-5-5/a
21. Nota de debitare-creditare 14-6-1A
22. Extras de cont 14-6-3
23. Borderou de primire a obiectelor în consignatie 14-6-14
24. Borderou de iesire a obiectelor în consignatie 14-6-15
25. Jurnal privind operatiuni diverse (pentru conturi sintetice) 14-6-17
26. Fisa de cont pentru operatiuni diverse 14-6-22
27. - Fisa de cont pentru operatiuni diverse (în valuta si în lei) 14-6-22/a
28. Document cumulativ 14-6-24
29. - Document cumulativ 14-6-24/b
30. Decizie de imputare 14-8-2
31. - Angajament de plata 14-8-2/a
Scris: Lun Feb 15, 2010 9:13 am
de gherghelescur
mersi mult, am de studiat acum nu gluma

Scris: Lun Feb 15, 2010 9:43 am
de paturcai
Sintetizand:
- statele 50 de ani,
- acte contabile 5 ani
- bilanturi 10 ani
Daca sunt documente susceptibile de a fi depuse la Arhivele nationale (nu este Microsoft societatea pentru care lucrezi) acestea se depun acolo la Arhivele Nationale, daca nu.....cei 3 R (Reciclare, refolosire)