Pagina 1 din 2

raspunderea administratorului

Scris: Lun Aug 14, 2006 9:34 pm
de busteani
Va rog sa imi spuneti pana la ce valoare a cifrei de afaceri poate semna administratorul pe bilant, deci sa fie pe raspunderea lui fara necesitatea unui compartiment contabil la firma? Si de cand se aplica in cazul constatarii depasirii acestei limite.

Scris: Lun Aug 14, 2006 9:36 pm
de septimiuv
50.000 euro
se aplica de cand se constata... adica de la data aia nu mai poate sa intocneasca bilantul

raspunderea administratorului

Scris: Mar Aug 15, 2006 6:18 pm
de buldanc
OK . asa stiu si eu

Scris: Lun Sep 04, 2006 5:55 pm
de piciorusm
in ac conditii cand trebuie angajat un contabil autorizat?in luna in care se depaseste cifra de afaceri sau la intocmirea bilantului?

Scris: Mie Sep 06, 2006 2:53 pm
de filipd
Se poate conduce evidenta in continuare mai departe de o persoana angajata dar semnarea raportarilor contabile la fiecare 6 luni (care sunt reper pentru toate organele publice, banca, s.a.), se face de catre o contabila autorizata sau firma specializata in asa ceva.

Scris: Mie Sep 06, 2006 10:00 pm
de lovaszm
Cu o problema asemanatoare m-am trezit si si eu.La sfarsitul lunii august m-am trezit ca am depasit cifra de afaceri de 50.000 euro.Mentionez ca sunt administratorul societatii si deasemenea conduc evidentele contabile ale firmei.Daca am inteles eu bine,peste aceasta suma trebuie sa iti organizezi compartiment financiar-contabil distinct in cadrul societatii.Intrebarea mea este urmatoarea:pentru a fi O.K. as putea sa imi schimb incadrea din contractul de munca cu economist,director economic sau altceva,eu avand studii superioare economice ,dar nu specializarea finante-contabilitate?(Adica pot sa tin in continuare contabilitatea firmei?)Vizarea bilantului la sfarsitul anului nu ar fi o problema,pentru aceasta o sa apelez la firme de specialitate.

Scris: Joi Sep 07, 2006 3:34 pm
de filipd
La urma urmei pentru orice raspunde administratorul societatii.
Infiintarea unui compartiment contabil nu cred ca este absolut necesara, sa fim sinceri ai depasit 50000 E cu 1 euro si firma de fapt nu reuseste sa-si continuie activitatea, dapoi sa mai angajeze un om pentru evidenta. Importante sunt raportarile care trebuie semnate de un contabil autorizat.
Stiam si OG - ul ala in care se vorbeste despre acest lucru dar nu era specificata, cred, contraventie pentru faptul ca s-a depasit 50000 E si nu are contabil firma!
Raspunderea pentru tot ce se intampla in firmas este a administratorului, si daca vine un control nu te gaseste cu x problema, te va gasi cu y problema, daca nici cu asta atunci cu z, s.a.m.d.

Scris: Vin Sep 08, 2006 10:18 pm
de busteani
Este adevarat. Dar in cazul in care depasesti acest plafon, la depunerea bilantului de sfarsit de an, cei de la finante nu iti primesc bilantul semnat de catre administrator. Ce te faci? Tot iti trebui ori compartiment financiar-contabil, ori contabil autorizat.

Scris: Sâm Sep 09, 2006 11:40 am
de Doriana
te faci compartiment contabila in dec, adica iti faci contract de 2 ore/93 ron pe luna dec la firma aia ...sau te duci al iun expert sau ctb aut sa il vizeze.... :idea:

Scris: Sâm Sep 09, 2006 12:34 pm
de lovaszm
Multumesc pentru raspunsuri,dar as dori sa mentionez urmatoarele:sunt administrator numit prin act constitutiv,dar sunt si angajata cu contract de munca,incadrare:manager.Intrebarea era daca pot sa imi schimb incadrarea din manager in contabil,economist sau altceva care suna a compartiment financiar-contabil(cu mentiunea ca sunt economista cu studii superioare,dar NU specializarea finante-contabilitate),in acest fel daca voi putea sa tin in continuare contabilitatea firmei.Daca da,mai este nevoie de expert la sfarsitul anului?(chit ca asta nu ar fi chiar asa o problema grava)

Scris: Sâm Sep 09, 2006 12:36 pm
de Doriana
o sugestie...director economic sun abine ??? :wink:
ceva gen 2 in 1....

Scris: Dum Feb 18, 2007 10:42 pm
de busteani
Revin la acest subiect cu intrebarea: exista un plafon care sa delimiteze faptul ca bilantul trebuie semnat de catre o persoana din compartimentul contabil sau trebuie semnat de catre un expert contabil? M-ar interesa daca eu ma angajez la firma pe post de contabil, mai trebuie semnat si de un expert?

Scris: Dum Feb 18, 2007 10:50 pm
de chivuc
problema de genul asta am si eu, am schimbat incadrarea unui angajat din gestionar in contabil - are doar lic. economic-, deci firma are contabil din ianuarie, poate semna bilantul, sau e musai nevoie de expert?

Scris: Lun Feb 19, 2007 12:39 am
de septimiuv
citit legea contabilitati si veti gasii raspunsul
expert nu trebuie niciodata
trebuie contabil cu studii superioare sau auditor daca este firma mare
treaba cu auditorul scrie in directivele europene
a fost pana in 2006 obligatia semnarii bilantului de un expert daca cifra de afaceri depasea 100.000 euro dar a fost abrogat de directivele europene

restul sunt speculatii si abureli... se aude insa ca se va schimba legea contabilitatii din 2009 si atunci va trebui bilantul semnat de un expert
pana tunci ai studii superioare stai linistit, daca esti angajat la firma respectiva

bine... nu intreaba nimeni nimic cand duci bilantul la administratie si nici nu o sa intrebe vreodata

Scris: Lun Feb 19, 2007 8:26 am
de danilevicis
corect