Societatea doreste sa vanda unei persoane juridice , o cladire + terenul aferent , cu plata in rate. La incheierea antecontractului de vanzare-cumparare la notariat, clientul a achitat un avans de 5.000 lei pentru care i s-a intocmit factura, iar diferenta de 150.000 lei, conform contractului se va achita in 30 rate a 5.000 lei fiecare, pana la 31.12.2010 cand se va incheia contractul de vanzare-cumparare la notariat. Atat cumparatorul cat si vanzatorul sunt platitori de TVA. Plata se face cu numerar.
Intrebari:
1 - Ce inregistrari contabile se fac la plata avansului de 5.000 lei ?
2 - Ce inregistrari contabile se fac la incasarea primei rate de 5.000 lei ?
3 - Factura finala care cuprinde valoarea totala a cladirii + TVA , se intocmeste la primirea avansului sau la incasarea ultimei rate ?
Va multumesc.
VanzareCladireCuPlataInRate
-
- Mesaje: 692
- Membru din: Joi Mar 26, 2009 12:00 am
daca s-a intocmit factura de avans se face :
411= 419 5.000
5311=411 5.000 incasarea in numerar
la o factura finala se va face astfel :
411=%
7xx cu valoarea totala
419 5.000 cu minus
....dar dincolo de toate aspectele acestea foarte important este contactul pe care il faceti cu cumparatorul !!! in contract stabiliti sumele de plata si scadentele de plata precum si momentul livrarii bunului !!!
intervine tva-ul care il colectezi cand ai facut livrarea bunului adica data la care transferi dreptul de a dispune ca si proprietar ....din cauza asta e important contractul !!! cand intervine faptul generator art.134.1 alin 6 din Codul Fiscal si art.134.2 alin 2,lit.b referitor la avans !!! si trebuie sa emiti factura pana la 15 a lunii urmatoare in care a intervenit faptul generator !!! daca specifici in contract ca transferul dreptului de proprietate se face in ultima data scadenta a ultimei rate atunci ai putea sa emiti factura pentru fiecare rata ....iar daca transferi dreptul de a dispune ca si proprietar inca de la data livrarii bunului atunci faci inregistrarile asa cum aratat la inceput iar ratele se vor plati conform contract cu plata in rate realizat !!! atunci emiti factura pentru fiecare rata!!!
oricum documentul cel mai important este contractul si momentul in care se transfera proprietatea !!! e interpretabil in lege !!!
411= 419 5.000
5311=411 5.000 incasarea in numerar
la o factura finala se va face astfel :
411=%
7xx cu valoarea totala
419 5.000 cu minus
....dar dincolo de toate aspectele acestea foarte important este contactul pe care il faceti cu cumparatorul !!! in contract stabiliti sumele de plata si scadentele de plata precum si momentul livrarii bunului !!!
intervine tva-ul care il colectezi cand ai facut livrarea bunului adica data la care transferi dreptul de a dispune ca si proprietar ....din cauza asta e important contractul !!! cand intervine faptul generator art.134.1 alin 6 din Codul Fiscal si art.134.2 alin 2,lit.b referitor la avans !!! si trebuie sa emiti factura pana la 15 a lunii urmatoare in care a intervenit faptul generator !!! daca specifici in contract ca transferul dreptului de proprietate se face in ultima data scadenta a ultimei rate atunci ai putea sa emiti factura pentru fiecare rata ....iar daca transferi dreptul de a dispune ca si proprietar inca de la data livrarii bunului atunci faci inregistrarile asa cum aratat la inceput iar ratele se vor plati conform contract cu plata in rate realizat !!! atunci emiti factura pentru fiecare rata!!!
oricum documentul cel mai important este contractul si momentul in care se transfera proprietatea !!! e interpretabil in lege !!!
d'acord !!vinczellero scrie:
....dar dincolo de toate aspectele acestea foarte important este contactul pe care il faceti cu cumparatorul !!! in contract stabiliti sumele de plata si
oricum documentul cel mai important este contractul si momentul in care se transfera proprietatea !!! e interpretabil in lege !!!
-
- Mesaje: 692
- Membru din: Joi Mar 26, 2009 12:00 am
vanzarea unei cladiri cu plata in rate
Antecontractul de vanzare-cumparare incheiat la 25.03.2010 , precizeaza ca transferul dreptului de proprietrate al cladirii se face prin notariat , la data incasarii ultimei rate, adica pana la 31.12.2010.
In antecontract se stipuleaza:
Valoarea de vanzare a cladirii este de 155.000 lei ( valoarea cladirii = 130.252,10 + TVA = 24.747,90)
Avans la inceierea antecontractului = 5000 lei
Rate = 30 x 5000 lei fiecare
* Sunt corecte inregistrarile facturii privind avansul de 5.000 lei?
- Factura: 411 = 419 = 4.201,68
411 = 4428 = 798,32
- Incasarea: 5311 = 411 = 5.000,00
* Sunt corecte inregistrarile privind ratele ( 5.000 lei fiecare )?
- Factura privind prima rata si urmatoarele: 411 = 419 = 4.201,68
411 = 4428 = 798,32
- Incasarea facturii privind rata: 5311 = 411 = 5.000,00
* Dupa incasarea tuturor ratelor, se intocmeste factura finala:
- FACTURA FINALA: 461 = 7583 = 130.252,10
4428 = 4427 = 24.747,90
419 = 461 = 130.252,10
* Iesirea din evid. a cladirii:
2812 = 212 = Valoarea amortizata
6583 = 212 = Valoarea neamortizata
Sunt corecte aceste inregistrari?
Va multumesc.
In antecontract se stipuleaza:
Valoarea de vanzare a cladirii este de 155.000 lei ( valoarea cladirii = 130.252,10 + TVA = 24.747,90)
Avans la inceierea antecontractului = 5000 lei
Rate = 30 x 5000 lei fiecare
* Sunt corecte inregistrarile facturii privind avansul de 5.000 lei?
- Factura: 411 = 419 = 4.201,68
411 = 4428 = 798,32
- Incasarea: 5311 = 411 = 5.000,00
* Sunt corecte inregistrarile privind ratele ( 5.000 lei fiecare )?
- Factura privind prima rata si urmatoarele: 411 = 419 = 4.201,68
411 = 4428 = 798,32
- Incasarea facturii privind rata: 5311 = 411 = 5.000,00
* Dupa incasarea tuturor ratelor, se intocmeste factura finala:
- FACTURA FINALA: 461 = 7583 = 130.252,10
4428 = 4427 = 24.747,90
419 = 461 = 130.252,10
* Iesirea din evid. a cladirii:
2812 = 212 = Valoarea amortizata
6583 = 212 = Valoarea neamortizata
Sunt corecte aceste inregistrari?
Va multumesc.