Pagina 1 din 1

perisabilitati saga ps

Scris: Joi Mai 27, 2010 7:28 pm
de mantogp328
Cum se inregistraza perisabilitatile in saga ps?

Scris: Joi Mai 27, 2010 8:27 pm
de tomac
PS e partida simpla si tine evidenta incasarilor si platilor, nu a stocurilor.

Scris: Sâm Mai 29, 2010 9:18 am
de mantogp957
Da, a trebuit sa vad lamurirea data ca sa ies din jocul propus de patron care vrea el sa-si tina raportul si sa stie ce stoc are... Nu mai este treaba mea dar pentru lamurirea unuia care vrea sa-l purifice am sa-i pun procesele verbale de scadere in dosar. Multumesc de ajutor!

Scris: Sâm Mai 29, 2010 1:11 pm
de tomac
Ca idee: la partidă simplă, nu există obligația ținerii raportului de gestiune.
Nici la societăți nu este obligatoriu, dar aici e mai clar decât la societăți.

Scris: Vin Iun 04, 2010 9:43 pm
de mantogp957
Ce bine daca ar citi si baietii de la "controale"... dar cartea si carnea de porc sunt...grele. Au invatat sa citeasca printre randuri si mai au si tupeul sa te contrazica cu legea in fata. Exact asta le spuneam astazi pe langa faptul ca daca nu am inca mijloace fixe nu este absolut necesar registrul inventar mai ales ca societatea are UNA luna de functionare. Am niste cuvinte asa de frumoase pentru ei, dar ma abtin. Am avut o preluare de sold de marfa de la un srl la o i.i. care s-a facut cu factura si cu un inventar in spatele facturii si au spus ca factura respectiva trebuia sa contina toate marfurile explicit, ca nu e corecta lista de inventar atasata la factura si in plus de ce nu am receptie pe marfa. Am citit 1040 si nu am gasit nota de receptie inclusa in lista formularelor folosite la partida simpla, poate am eu ordinul depasit sau ce sa mai zic.

Scris: Sâm Iun 05, 2010 2:21 pm
de balazse
Despre nota de receptie citeste aici (postarea lui ApetreM):
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... bligatoriu

Scris: Mie Iun 09, 2010 3:56 pm
de tomac
Registrul inventar este obligatoriu. Nu de alta, dar se face inventarierea patrimoniului (cum necum) la începerea activității :)
Legat de NIR - putem discuta mult și bine.
- OMFP 3512/2008 se adresează atît persoanelor juridice cît și persoanelor fizice (se adreseaza persoanelor prevăzute la art.1 din Legea 82/1991 R - Legea contabilității)
- la pct.20 din OMFP 3512/2008, se spune:
20. Persoanele fizice care desfasoara activitati independente si conduc contabilitatea in partida simpla, in conformitate cu prevederile legale, intocmesc Registrul jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b), precum si alte documente de evidenta prevazute de legislatia in domeniu.
- la pct.4 din OMFP 1040/2004 se spune:
4. Contribuabilii pot utiliza toate formularele prevăzute în prezentele norme metodologice sau numai o parte din acestea, în funcţie de elementele specifice activităţii desfăşurate.
Ca urmare: utilizarea formularelor prevăzute de OMFP 3512/2008 este obligatorie și pentru evidența în partidă simplă, numai în măsura în care, activitatea desfășurată de aceștia le impune.
În comerțul cu amănuntul NIR este obligatoriu prin natura acestui formular.
Raportul de gestiune, nu este un document prevăzut de legislație.Este menționat în legislație, dar nu este reglementat.

Da, factura trebuie să conțină explicit denumirea produselor, cantitatea, UM, prețul unitar, valoarea, etc. Nu este corect să fac o factură cu o listă de inventar în spate. Asta este improvizație.
Baza legală pentru ce au spus cei de la control și ceea ce întăresc și eu este art.155 alin.5 CF