Documente contabile conform ordin 1040/2004
Scris: Dum Noi 07, 2010 8:23 am
Imi cer scuze daca sunt insistenta . Am trimis un mail catre office , cu propuneri de modificare a formatului listelor ce se tiparesc din SAGAPS , si nu am primit raspuns , nici ca da si nici ca ba . Deobicei , indiferent daca propunerea era proasta , primeam un semn .
Deoarece am avut primul control pe un PFA , de curand, am luat la puricat ordinul 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidă simplă de către persoanele fizice , si am incercat intocmesc documentele contabile conform ordinului .
Am rugat in mailul meu , sa faca modificari la listele ce se tiparesc din Saga S astfel incat sa respecte formatul minim obligatoriu din ordinul mai sus amintit , astfel incat sa nu mai mai intocmesc si manual anumite liste .
De exemplu sunt doua documente care nu se scot corect , sau mai zis nu se scot din sagaps :
Jurnal operatiuni diverse
Fisa operatiuni diverse
Ceea ce se poate lista din saga este Registrul Jurnal de incasari si plati , care este intradevar corect si
Lista operatiunilor . Aceasta lista a operatiunilor nu asigura formatul cerut de ordin:
Fisa operatiuni diverse trebuie sa contina un total lunar , si un total cumulat de la inceputul anului , la sfarsitul fiecarei luni . - ceea ce nu se intampla .
De asemenea , sugerez ca , daca tot faceti modificarea ca sa corespunda Fisei de operatiuni diverse , titlul listei sa poarte numele Fisa operatiuni diverse , Si subtitlul : tipul de cheltuiala sau venit , pentru care se da filtru ... adica , conditiile de tiparire alese de utilizator .
In concluzie , documentele listate sa aiba titlurile corecte si conditiile de filtrate tiparite .
In acest moment , ca sa obtin totaluri lunare conform fisei de operatiuni diverse , trebuie sa listez registrul de incasari si plati cu filtru , dar nu are nici titlul corespunzator , si nici totalurile cumulate asa cum precizeaza ordinul 1040 .
Referitor la Jurnalul operatiuni diverse care este document obligatoriu ,trebuie sa il completez manual , deoarece in saga ps nu se poate scoate nimic asemanator .
Citez cateva randuri din ordinul 1040 referitor la aceste documente :
‘’ La sfârşitul fiecărei luni, în fişele analitice se totalizează rulajele pe luna respectivă şi cumulat de la începutul anului, în vederea întocmirii Jurnalului privind operaţiuni diverse cod 14-6-17/c.
40. Totalurile lunare din Fişa pentru operaţiuni diverse se vor înregistra în Jurnalul privind operaţiuni diverse (cod 14-6-17/c), grupate pe feluri de activităţi.
Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot să evidenţieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit, a Jurnalului privind operaţiuni diverse. Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse.
47. Pentru cheltuielile deductibile plafonat, înainte de înregistrarea totalului din Fişa pentru operaţiuni diverse se va calcula cota care este deductibilă şi numai aceasta se va înregistra în Jurnalul privind operaţiuni diverse pentru cheltuieli.’’
Poate prin acest subiect ma aude cineva de la saga , in masura sa ia hotarari de modificare , si sper ca am fost corect inteleasa .
Eu doresc , daca tot folosesc un soft ca sa tin contabilitatea pf-ului , sa nu mai fiu nevoita sa intocmesc fise si jurnale in excel , pentru ca nu am timp de asa ceva . Din pacate , la controalele fiscale poti nimeri inspectori mai binevoitori sau nu , care pot accepta anumite lipsuri sau care nu accepta . Daca nu este foarte greu , de ce sa nu avem un soft care face totul bine , ca la carte .
Multumesc pentru intelegere!
Deoarece am avut primul control pe un PFA , de curand, am luat la puricat ordinul 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidă simplă de către persoanele fizice , si am incercat intocmesc documentele contabile conform ordinului .
Am rugat in mailul meu , sa faca modificari la listele ce se tiparesc din Saga S astfel incat sa respecte formatul minim obligatoriu din ordinul mai sus amintit , astfel incat sa nu mai mai intocmesc si manual anumite liste .
De exemplu sunt doua documente care nu se scot corect , sau mai zis nu se scot din sagaps :
Jurnal operatiuni diverse
Fisa operatiuni diverse
Ceea ce se poate lista din saga este Registrul Jurnal de incasari si plati , care este intradevar corect si
Lista operatiunilor . Aceasta lista a operatiunilor nu asigura formatul cerut de ordin:
Fisa operatiuni diverse trebuie sa contina un total lunar , si un total cumulat de la inceputul anului , la sfarsitul fiecarei luni . - ceea ce nu se intampla .
De asemenea , sugerez ca , daca tot faceti modificarea ca sa corespunda Fisei de operatiuni diverse , titlul listei sa poarte numele Fisa operatiuni diverse , Si subtitlul : tipul de cheltuiala sau venit , pentru care se da filtru ... adica , conditiile de tiparire alese de utilizator .
In concluzie , documentele listate sa aiba titlurile corecte si conditiile de filtrate tiparite .
In acest moment , ca sa obtin totaluri lunare conform fisei de operatiuni diverse , trebuie sa listez registrul de incasari si plati cu filtru , dar nu are nici titlul corespunzator , si nici totalurile cumulate asa cum precizeaza ordinul 1040 .
Referitor la Jurnalul operatiuni diverse care este document obligatoriu ,trebuie sa il completez manual , deoarece in saga ps nu se poate scoate nimic asemanator .
Citez cateva randuri din ordinul 1040 referitor la aceste documente :
‘’ La sfârşitul fiecărei luni, în fişele analitice se totalizează rulajele pe luna respectivă şi cumulat de la începutul anului, în vederea întocmirii Jurnalului privind operaţiuni diverse cod 14-6-17/c.
40. Totalurile lunare din Fişa pentru operaţiuni diverse se vor înregistra în Jurnalul privind operaţiuni diverse (cod 14-6-17/c), grupate pe feluri de activităţi.
Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot să evidenţieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit, a Jurnalului privind operaţiuni diverse. Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse.
47. Pentru cheltuielile deductibile plafonat, înainte de înregistrarea totalului din Fişa pentru operaţiuni diverse se va calcula cota care este deductibilă şi numai aceasta se va înregistra în Jurnalul privind operaţiuni diverse pentru cheltuieli.’’
Poate prin acest subiect ma aude cineva de la saga , in masura sa ia hotarari de modificare , si sper ca am fost corect inteleasa .
Eu doresc , daca tot folosesc un soft ca sa tin contabilitatea pf-ului , sa nu mai fiu nevoita sa intocmesc fise si jurnale in excel , pentru ca nu am timp de asa ceva . Din pacate , la controalele fiscale poti nimeri inspectori mai binevoitori sau nu , care pot accepta anumite lipsuri sau care nu accepta . Daca nu este foarte greu , de ce sa nu avem un soft care face totul bine , ca la carte .
Multumesc pentru intelegere!