Pagina 1 din 1
foi de parcurs-probleme majore
Scris: Mie Mai 18, 2011 8:59 pm
de sandam6
buna seara ,
felicitari pentru modulul introdus cu foile de parcurs si ordinele de deplasare (delegatiile), insa foile de parcurs au lacune mari si nu pot devenii opozabile in cazul unui control fiscal.
- pentru a devenii opozabile inspectorilor de prin administratiile finaciare, va propun ca aceste foi sa aibe inserate urmatoarele rubrici:
- aprobarea foii de parcurs (undeva sus in dreapta) de catre conducatorul unitatii;
-semnatura conducatorului auto;
-semnatura responsabilului de parc auto
-Starea tehnica DA/NU
- calculul automat al costului combustibilului in functie de distanta parcursa respectiv consumul autovehiculului utilzat, sau macar a consumului de combustibili (daca tot avem inserat consumul la 100 de km)
- restul in rezervor (macar ca si rubricatie-daca prin modulul de calcul nu se poate face)
- nr si data bonului de carburant - sau de ce nu legatura directa cu ecanul de intrari, respectiv consumuri (ceva de genul mijloacelor fixe)
Nu se poate lista fiecare foie de parcurs in parte- practic fisierul arata ca si un FAZ.....
cred ca se impune ca fiecare foie de parcurs sa poata fi listata individual si de ce nu sa aiba o serie si un numar de identificare.
cu privire la ordinele de deplasare (delegatiile), acestea se pot utila cu succes ca si ordine de serviciu si pot "tine loc" de semnatura si stampila unitatii unde se deplaseaza conducatorul auto, salut pe aceasta cale pe d-l Nica pentru acest modul, insa trebuie aduse aceste imbunatatiri in mod obligatoriu, astfel sa putem sa le si utilizam in mod corect si in concordanta cu legile existente.
cu respect
Re: foi de parcurs-probleme majore
Scris: Mie Mai 18, 2011 11:04 pm
de tomac
Dă-mi voie să mă îndoiesc de unele chestii.
Organele de control fiscal ar trebui să opereze în primul rând cu documente financiar contabile ceea ce "foaia de parcurs" nu e.
Organele de control fiscal ar trebui să aibe o bază legală pentru a solicita acest document. După știința mea, acest document e prevăzut doar de legislația rutieră, dar, chiar și acolo e menționat ca document ce trebuie să-l dețină conducătorul auto, dar și că poate fi substituit cu un alt document - ordin de serviciu.
Pentru a justifica consumul de carburant e suficient, din punct de vedere contabil, să ai delegație și bon de consum. Sau notă de comandă, contract, etc. și bon de consum. Nu foaia de parcurs duce la înscrierea pe cheltuieli a consumului pentru că acesta nu e document financiar contabil ci bonul de consum.
Singurele modele de foi de parcurs sunt aprobate de normele Ministerului Transporturilor prin ordinul 1892/2006, dar și acestea se aplică doar în 2 cazuri. Mai mult convenția privind CMR semnată de România se referă doar la anumite tipuri de vehicule, iar normele de aplicare a OG 88/1999 se referă doar la acestea și nu dau ca exclusiv acest document.
Deci, dacă documentul numit "foaie de parcus", ce să fie valabil în toate cazurile, nu este aprobat prin vre-un ordin, nu are calitate de document financiar contabil, poate fi substituit cu un alt document, despre ce discutăm? Despre cerințe a unor inspectori fiscali, ce știu ei că așa trebuie? Care aduc ca argument regulamentul de circulație pe drumurile publice, uitând că actul respectiv este de competența poliției (cei de la ANAF pot opri vehicule și efectua controlul documentelor de însoțire a mărfurilor?
Re: foi de parcurs-probleme majore
Scris: Mie Mai 18, 2011 11:10 pm
de sandam6
@ tomac
nu despre cerintele nu stiu cui sau ale nu stiu care .. ci chiar depre lege .. vezi art 145(1) al 1 si normele de aplicare
pt a nu face aici o intreaga polologhie .. putem sa discutam in privat .. pe n spete .. ale MF-ului .. si in majoritatea cazurilor au dreptate ..
nimeni nu iti ia in considerare un bon de consum pina nu justifici ca acea cheltuiala este aferenta afacerii si este producatoare de plusvaloare.. hai sa fim seriosi stii si tu asta destul de bine ..
foaia de parcurs in opinia mea este un document tehnico-operativ .. care sta la baza intocmirii bonului de consum
in plus cum dovedesti ca acele consumuri sunt reale.. ?
ti-am spus vorbim pe privat .. cu "legislatia" in fata ..
Re: foi de parcurs-probleme majore
Scris: Mie Mai 18, 2011 11:17 pm
de tomac
Am și spus că poți justifica acele consumuri și cu alte documente nu doar cu această foaie de parcurs. Discuția asta e utilă tuturor, nu am postat de dragul de a contrazice sau de a polemiza aiurea. Am vrut doar să scot în evidență că, solicitarea acestui document, nu are acoperire în legislație.
Transportatorii, au nevoie de scrisori de transport, dar e vorba de transportatori autorizați, scrisoarea de transport fiind cea ce face proba executării contractului de transport și cea care poate avea mai multe forme. Cei ce fac transport de persoane au o foaie de parcurs specială. Dar, dacă eu am o firmă și fac transport pentru mine, pot prezenta documente alternative nu doar acest document, despre care nu se știe foarte clar de cine e aprobat și în ce condiții se folosește.
Re: foi de parcurs-probleme majore
Scris: Mie Mai 18, 2011 11:24 pm
de sandam6
partea proasta este ca fiecare dintre noi poate sa "construiasca" orice document tehnico-operativ pt a justifica intocmirea bonului de consum pt carburati .. insa ei se leaga in mod expres de prevederile din normele metodologice unde este inserat in mod expres aceasta foaie de parcurs .. iar "alte documente justificative" nu le considera decit ca si aditionale eventual ..
din pacate .. nu prea exista unitate in aplicarea prevederilor legilor .. si de aici tot taraboiul .. acesta ..
in plus .. nu contest ca se poate si cu alte documente sa justifici consumul... insa daca tot s-a introdus acest modul cu foile de parcurs si cu ordinele de deplasare m-as fi bucurat ca ele sa ne si ajute .. nu doar sa fie acolo .. insa sa nu putem sa le utilizam ..
aceasta era ideea ..
Re: foi de parcurs-probleme majore
Scris: Joi Mai 19, 2011 8:54 am
de aurel211252
Buna.Ii dau dreptate 100% lui Tomac.De ce sa complicam"problema",mai ales ca in partea de conta.nu "are nici un rol".Sunt"foi de parcurs tipizate",de cumparat si il pui pe"sofer"sa le intocmeasca(cond.auto profesionisti stiu sa le intocmeasca,chiar si unii patroni daca vor) ca pe vremea"unchesului".Sunt curios, daca mai sunt si altii pro ideii lui sandam6.Eu cred ca acest subiect trebuia pus in topicul"Sugestii".....
Re: foi de parcurs-probleme majore
Scris: Vin Mai 20, 2011 1:20 am
de herganiec
eu tin evidenta unui parc auto (30 masini) de peste 2 ani.
Ce se urmareste in special la masini este cand trrebuie facut ITP, revizia, CASCO, asigurarea RCA, distributia, km efectuati pt schimbul de anvelope, valoarea reparatiilor, consumul de combustibil.
Foile de parcurs se intocmesc zilnic de fiecare sofer manual se semneaza de seful direct si le predau saptamanal la mine unde are dosar fiecare masina si copii dupa documentele ei..
Foile nu le introduc in evidente, doar ceea ce am precizat mai sus.
Programul meu imi permite sa vad in orice moment pe urmatoarea luna fiecare din elementele de mai sus pe fiecare masina cand expira ITP Asigurarea, etc. sau in perioada dorita.
Eu mai completez doar alimentarile masinilor litri si km si astel al o situatie cu consumul mediu de la inceputul anului pana la ultima alimentare.
Pt cine e interesat pot face niste capturi de ecran sa observati fisa masinii si modelul de rapoarte.
Re: foi de parcurs-probleme majore
Scris: Vin Mai 20, 2011 9:30 am
de aurel211252
Buna.Sunt interesat de cele spuse de tine herganiec.Tot ce este pt a eficientiza munca este bun......
Re: foi de parcurs-probleme majore
Scris: Vin Mai 20, 2011 11:01 am
de herganiec
uite niste exemple pe linkul de aici.
http://min.us/mvfHLl9
este meniul de selectie lateral
fisa masina, rapoarte ca exemplu.
fiecare factura sau bon de alimentare se introduce pe fiecare masina iar km se introduc saptamanal pt a putea face corect consumul.
asa cum am precizat , foile de parcurs sunt doar pt verificare si se fac de soferi.
Re: foi de parcurs-probleme majore
Scris: Mie Iun 22, 2011 10:39 am
de filipn
care este posibilitatea de a lista foile de parcurs lunar. pentru un administrator care foloseste masina societatii este util acest model.