Pagina 1 din 1
cheltuieli amenajare sediu
Scris: Vin Dec 02, 2011 2:33 pm
de vioricad734
Cheltuielile cu achizitionarea de gresie, adeziv gresie, obiecte sanitare, etc. pentru amenajarea unui sediu de firma (contract de comodat cu proprietarul) se pot trece direct in 611?
Multumesc,
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Vin Dec 02, 2011 2:48 pm
de balteanuc692
In 471 "cheltuieli in avans".
Toata suma cu cheluielile pentru amenajari se imparte la cate luni au mai ramas pana la expirarea contractului.
Suma lunara se trece in 611.
Exemplu:
Contractul de comodat expira la 31 decembrie 2012.
Procesul verbal de incheiere a lucrarii de modernizare sediu este 01 decembrie 2011. Suma 13.000.
13.000/13 luni (01 dec. 2011-31.dec 2012)=1.000 luna.
In fiecare luna contati:
611=471 1000 lei
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Vin Dec 02, 2011 3:44 pm
de vioricad734
Multumesc pentru raspuns.
1.Dar daca contractul de comodat este incheiat pe perioada nedeterminata ? (proprietar sediu este patronul si cand a facut actele la Registrul Comertului a trecut nedeterminat)
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Vin Dec 02, 2011 3:51 pm
de balteanuc692
Atunci luati 12 luni. Totusi sa mai confirme si altcineva...
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Vin Dec 02, 2011 4:05 pm
de galz845
"DE RETINUT:
Contractul de comodat permite folosirea temporara si gratuita a unui bun mobil sau imobil (autoturism, cladire etc)
Cel care utilizeaza bunul este obligat sa il restituie asa cum l-a primit.
Contractul de comodat este larg utilizat in vederea obtinerii unui drept de folosinta asupra unui spatiu pentru stabilirea sediului social al unei societati comerciale sau in vederea utilizarii unui autoturism in scopul desfasurarii unei activitati profesionale.
Atat persoanele fizice, cat si companiile pot fi parte intr-un contract de comodat.
Incheierea unui astfel de contract este calificata drept un act de administrare, astfel incat, comodantul poate fi proprietarul bunului, un uzufructuar sau un locatar, daca transmiterea folosintei nu a fost interzisa prin contractul principal.
Autentificarea contractului de catre notar sau certificarea continutului de un avocat nu este necesara, dar partile o pot face.
Perioada pe care se incheie contractul nu este stabilita prin legislatia, insa partile trebuie sa o stabileasca, pentru ca transmiterea in folosinta a bunului nu poate fi perpetua. "
Asta am gasit, se pare ca nu prea e corect pe perioada nedeterminata, eventual se reinnoieste dupa expirarea duratei...
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Mar Dec 06, 2011 1:28 pm
de septimiuv
pe ce se bazeaza afirmatia ta?
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Mar Dec 06, 2011 2:29 pm
de galz845
Am citat din raspunsul unui jurist referitor la subiect...( de la avocatnet.)
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Lun Dec 12, 2011 9:12 am
de popd81
vioricad734 scrie:Cheltuielile cu achizitionarea de gresie, adeziv gresie, obiecte sanitare, etc. pentru amenajarea unui sediu de firma (contract de comodat cu proprietarul) se pot trece direct in 611?
Multumesc,
Am avut control de la finante pentru TVA.
Sediul firmei este domiciliul asociatilor. Aveau contract de comodat. acele cheltuieli despre care vorbesti nu le_au recunoscut ca fiind deductibile in baza contractului de comodat.
Am inregistrat un contract de inchiriere cu data anterioara controlului si asa au recunoscut ca deductibile cele 60%(cat am trecut in contractul de inchiriere) din facturile cu cheltuielile pentru amenajare sediu.
Cheltuielile le-am trecut pe amortizare, intr-un analitic. Desi la control TVA, dupa parerea mea nu era treaba lor sa comenteze, au verificat si cum am inregistrat cheltuielile respective.
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Lun Dec 12, 2011 10:16 am
de balteanuc692
Deci trebuie neaparat contract de inchiriere inregistrat la admin. financiara?

Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Lun Dec 12, 2011 1:10 pm
de eugen01
1.Nelimitativitate contract de comodat.Desi nu-mi place sa fiu zvoneor sau raspandac, cred ca raspunsul se gaseste la art. 2146 din Noul Cod Civil.(nu stiu daca este in vigoare);
2.Despre deductibilitate TVA (in cazul unui contract de comodat).Aici e mai ..."stufoasa".Sunt sigur ca s-a mai discutat pe forum dar amintesc asa ...fugitiv:
-art.145 alin.2
"Orice persoană impozabilă are dreptul să deducă taxa aferentă achiziţiilor, dacă acestea sunt destinate utilizării în folosul următoarelor operaţiuni:
a) operaţiuni taxabile;
- art.146 alin.1 lit.a
"Pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei, persoana impozabilă trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: pentru taxa datorată sau achitată, aferentă bunurilor care i-au fost ori urmează să îi fie livrate sau serviciilor care i-au fost ori urmează să îi fie prestate în beneficiul său de către o persoană impozabilă, să deţină o
factură emisă în conformitate cu prevederile art. 155;
(facturile de utilitati nu vin pe numele societatii, a se citi si NM 46);
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... dat#p84945 ( si multe altele)
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Joi Iun 27, 2013 1:44 pm
de florescuc278
Prezint si eu un caz: Microintreprindere cu sediul in locuinta administratorului; a avut un magazin cu articole copii pe care l-a inchis. Stocul de marfa ramas este adus la sediu, dar pentru a avea unde sa-l depoziteze in bune conditii trebuie sa amenajeze/modernizeze o camera - pe care o foloseste pana la epuizarea stocului. Avand in vedere ca in contractul de comodat este specificat a se utiliza 1 camera, cum procedez cu TVA? Trebuie modificat/incheiat act aditional pentru inca 1 camera, pentru a-l deduce?
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Joi Sep 12, 2013 12:12 pm
de florescuc278
Niciun sfat?
Care ar fi procedura ca sa pot deduce cheltuielile cu amenajarea acestui spatiu (camera)?
Multumesc
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Joi Sep 12, 2013 5:39 pm
de balazse
De ce nu faci un contract de inchiriere?
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Mar Noi 26, 2013 5:05 pm
de florescuc278
Mai multe detalii, vă rog...?
Toate achiziţiile de materiale au fost înregistrate pe 231. Din ce am citit acum, am văzut că trebuia pe cont de cheltuieli mai întâi şi apoi 231=722, iar la final 212=231.
Contractul de închiriere se mai poate încheia acum, după o parte din înregistrări?
Mulţumesc
Re: cheltuieli amenajare sediu
Scris: Mie Noi 27, 2013 10:25 pm
de balazse
Citeste aici despre contract de comodat si contract de inchiriere:
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... inchiriere
In mod normal ai 30 de zile, dupa care este posibil sa fie inregistrat cu amenda.