Pagina 1 din 1

CLIENTI INCERTI

Scris: Mar Ian 06, 2015 3:50 pm
de nasteaf
Doresc la toata lumea un An Nou Fericit!!!!
Multumesc mult pt.ajutorul primit pt.toate problemele ridicate pe acest Forum.
Am citit despre inregistrarile clientilor incerti. As dori sa trec la sfarsitul anului 2014 cateva facturi de la "Clienti" la Clienti incerti" deoarece firmele respective au intrat in faliment.
Dar sunt o firma care aplica TVA la incasare, iar TVA-ul aferent facturilor neincasate de la acesti clienti la o parte este in 4428TI, iar alta parte l-am achitat la bugetul de stat (erau neincasate peste 90 zile in 2013).
In aceste conditii cum se procedeaza cu TVA-ul???
Va rog sa ma ajutati in aceasta problema.
Va multumesc.

Re: CLIENTI INCERTI

Scris: Mar Ian 06, 2015 6:28 pm
de tomac
Creați un client nou, la care îi puneți 4118 la cont pentru generarea analiticului
În ieșiri stornați ieșirile neachitate:
- cele pentru care s-a colectat TVA (facturi emise înainte de 2/10/2013) le stornați fără a pune bifă la TVA la încasare
- cele pentru care nu s-a colectat TVA - cu bifă pusă la TVA la încasare
Re-operați ieșirile neachitate, cele pentru care s-a colectat TVA fără bifă și pentru care nu s-a colectat TVA cu bifă.
Între ieșirile inițiale (neachitate) și cele de stornare efectuați reglări sau stingeri prin cont intermediar în așa fel încât în sold să vă rămână doar cele din 01/01/2015 sau când faceți trecerea la clienți incerți.
Dezavantajul este că evidența operativă va avea facturi din dată la care în fapt nu s-au emis.

Re: CLIENTI INCERTI

Scris: Mar Ian 06, 2015 10:40 pm
de nasteaf
Multumesc frumos pt.raspuns.
Dar cred ca alta solutie nu este, nu??
Sau sa nu ii trec la clienti incerti??
Sunt o societate care aplica impozitul pe venit microintr.

Re: CLIENTI INCERTI

Scris: Vin Ian 09, 2015 12:48 pm
de ganeam364
Va rog sa ma ajutati intr-o problema,
Daca am un client din 2008 care refuza sa-mi plateasca facturile (prestare de serviciu si marfa) pe motiv ca termenul de plata este prescris (au trecut mai mult de 3 ani), imi solicita acum factura de stornare si cadem de comun acord sa o intocmim, atunci intrebarile mele sunt:
1. Este corecta si legala intocmirea facturii cu minus, in baza unui acord scris intre parti?
2. Cheltuiala si TVA-ul aferente facturii de stornare sunt deductibile fiscal?
Nu am nici un extras de cont confirmat si nici nu s-au facut demersuri in vederea recuperarii sumelor datorate.
Aceasta client are datorii uriase si nu mai detine stocuri, active imobilizate si salariati.
Va multumesc.

Re: CLIENTI INCERTI

Scris: Vin Ian 09, 2015 1:34 pm
de balazse
Doar ca si intrebarea, totusi pe ce baza stornezi un serviciu?

Re: CLIENTI INCERTI

Scris: Vin Ian 09, 2015 2:48 pm
de ganeam364
Multumesc.
Gandeam exact la fel, dar asteptam si parerea altora scrisa , ca sa vada si "sefu"...

Re: CLIENTI INCERTI

Scris: Lun Ian 12, 2015 2:19 pm
de tomac
"Șefu" avea obligația să facă toate demersurile pentru recuperarea sumei.
A întocmi factură de stornare nu este o soluție. Chiar dacă ăla refuză plata facturilor întocmite. Factura de stornare, mai ales după o astfel de perioadă, presupune:
- existența bunurilor facturate (returul lor fizic) dacă factura inițială era pentru livrări de bunuri
- justificarea logică a stornării serviciilor (dovada că acestea nu s-au prestat, că a existat inițial o corespondență legată de preț, calitate, etc)
Serviciile pot fi stornate nu e o regulă că nu pot. Dora că stornarea trebui să poată fi justificată logic.