Pagina 1 din 1

eroare salvare sistem client-server

Scris: Dum Iul 03, 2016 11:30 am
de ionascus
Am facut trecerea pe sistemul client-server si la salvare baze de date apare eroarea de mai jos si nu se face salvarea

"Eroare la arhivarea fisierului 0005\cont_baza.fdb. Asigurati-va ca programul nu este deschis si in alta locatie. Nr. eroare 212".

Programul nu este deschis in alta parte.

A mai avut cineva aceasta eroare?

Re: eroare salvare sistem client-server

Scris: Dum Iul 03, 2016 12:22 pm
de balazse
Esti sigur ca nu a ramas cineva activat la program?
Incearca sa inchizi fiecare calculator care are acces la "server", dupa care sa restartezi si serverul, dupa care sa rulezi salvarea.

Re: eroare salvare sistem client-server

Scris: Dum Iul 03, 2016 4:31 pm
de ionascus
Sigur nu este nimeni conectat.

Am vazut ca s-a mai plans si "tomac" de o eroare la salvare dar nu stiu daca este aceeasi speta:

http://forum.sagasoft.ro/viewtopic.php? ... re#p205829

Iar de la Saga mi s-a recomandat sa fac salvarile de siguranta manual, dar nu m-as baza pe asta.

Re: eroare salvare sistem client-server

Scris: Dum Iul 03, 2016 7:21 pm
de balazse
Daca ai antivirus poate ar trebui sa il dezactivezi pentru putin timp, pana cand faci salvarea, poate fi si aceasta o cauza.
Ma gandesc ca cei de la Saga stiu ce trebuie facut.
Incearca sa instalezi ultima versiune a programului, dar inainte sa nu uiti sa faci o copie de siguranta.
Sa ne zici cum s-a rezolvat.

Re: eroare salvare sistem client-server

Scris: Lun Iul 04, 2016 11:57 am
de tomac
Eu m-am plâns de antivirus.
E al treilea antivirus ce-mi face probleme. Toate cumpărate și cu licență
1. AVAST - am avut licență câțiva ani. S-a apucat din senin să șteargă executabilul de la SAGA. Nici un alt antivirus cu care scanai executabilul nu făcea vreo figură, AVG îl ștergea. E marcat ca false positive și se dă soluție să se excludă folderul SAGA din procesul de scanare. Ulterior AVAST actualizează baza de date și merge, după care la intervale regulate de timp, cam după actualizările antivirusului, uita că e false positive și iar îl ștergea..
2. Bidefender - l-am luat, l-am instalat, nu făcea figuri la rulare sau la scanarea executabilului SAGA, dar îmi bloca accesul client-server. Asta deși am pus în firewall toate regulile de permitere a accesului către server și am permis aplicațiilor să acceseze rețeaua pentru client-server. L-am dezinstalat și a mers iarăși client-server. Am cerut banii înapoi
3. Kaspersky - am plătit licența - are latențe la pornirea executabilelor deși le scanează când le descarci de pe net. Unele fișiere atașate la mailuri le deschide greu. Încarcă sistemul ceva mai mult ca AVAST de exemplu. Scanează SAGA și nu zice nimic. Pornești SAGA și lucrezi, nu se întâmplă nimic, antivirusul nu face nimic nu zice că e virus sau ceva. Asta până faci salvare. Atunci începe și-ți șterge executabilul pe motiv că e virus, program suspicios. Am dat mail la suport - răspunsul - să adaug folderul SAGA la excepții. Am făcut asta, dar nu e o soluție. Problema mare a apărut când deși cu folderul la excepții și aplicațiile incluse în lista aplicațiilor de încredere, la salvarea -obligatorie din finele zilei de 25 - ce o fac bifând opțiunea de salvare pentru toate firmele, crăpa după primele arhive create. M-am chinuit o oră până să-mi dau seama că e de la antivirus. L-am dezactivat și a mers salvarea fără probleme.
Urmarea - am dat mail la suport. Nu am primit răspuns, l-am dezinstalat și am cumpărat licență la altul. Am luat licență la AVIRA. Până acum nu am probleme.

Probleme la salvare pot apărea dacă:
- programul e deschis de mai multe ori sau accesat prin rețea în timp ce se face salvare
- e instalat în program files
- antivirusul interferează cu procesul de salvare (vezi experiența mea)
- programul e instalat în Dropbox sau Google Drive - una din cele mai proaste opțiuni posbile.
- nu există spațiu liber suficient pe disc, pe partiția în care este instalat
- sunt probleme cu sistemul de fișiere a Windows sau cu HDD-ul