Pagina 1 din 1
esalonare
Scris: Mie Iul 23, 2008 12:51 pm
de esanua
stie cineva ceva despre existenta unui formular pt esalonarea datoriilor ce trebuie completat de firma in cazul in care o factura nu este platita pe loc? Cica neintocmirea acestuia se lasa cu amenda cam mare!
Scris: Mie Iul 23, 2008 1:30 pm
de balazse
Ce fel de factura? (ex: factura de curent nu ai cum sa-l platesti pe loc

, il primesti prin posta)
Scris: Mie Iul 23, 2008 3:24 pm
de esanua
Da, cica toate facturile neachitate tb trecute in formularul respectiv cu data scadenta a facturii (cineva a avut un control si i s-a cerut asa ceva), nici eu nu stiu despre ce este vorba. Poate e cineva mai citit ca mine.
Scris: Mie Iul 23, 2008 4:27 pm
de cretum
Nu am auzit de asa formular si sint curioasa. Si eu am firma care plateste facturi fractionat chiar daca e de numai 200 ron ( exemplu) . Acum am si eu o intrebare.Mia face cineva chitanta sau monetar la bonul fiscal de la casa de marcat?L a noi la bacau garda ne obliga. As vrea sa stiu daca scrie undeva.
Scris: Mie Iul 23, 2008 4:54 pm
de balazse
Te referi la bonul Z-t, care se face la sfarsit der zi (cu incasarile prin casa de marcat pe ziua respectiva)?
Scris: Mie Iul 23, 2008 7:47 pm
de pintiliem
Cred ca termenul esalonare nu este cel potrivit. Probabil va referiti la
SITUAŢIA ÎNCASĂRII-ACHITĂRII FACTURILOR (Cod 14-6-7)(OMFP 1850/2004)
1. Serveşte:
- ca jurnal auxiliar pentru ţinerea contabilităţii analitice a clienţilor sau furnizorilor la unităţile care aplică forma de înregistrare "pe jurnale";
- ca situaţie a soldurilor contului 411 "Clienţi" sau contului 401 "Furnizori".
2. Se întocmeşte lunar sau pe măsura efectuării operaţiunilor, în cadrul compartimentului financiar-contabil, fie pentru toţi clienţii sau furnizorii, fie separat pe feluri de clienţi sau de furnizori. în cazul în care situaţia se întocmeşte pentru achitarea facturilor separat pe feluri de furnizori, se au în vedere furnizorii principali potrivit categoriilor stabilite pentru înregistrarea în Jurnalul privind decontările cu furnizorii (cod 14-6-6).
Formularul se completează astfel:
În cazul încasării facturilor
- periodic, pe baza documentelor justificative privind produsele sau mărfurile livrate, lucrările executate, serviciile prestate etc., respectiv încasarea de la clienţi;
- la începutul lunii, prin transcrierea poziţiilor (facturilor) rămase neîncasate din situaţia încasării facturilor întocmită pentru luna precedentă.
În cazul achitării facturilor
- periodic, pe baza documentelor justificative de recepţie a materialelor şi produselor aprovizionate, respectiv de achitare a furnizorilor, în cazul în care contabilitatea analitică a furnizorilor nu se ţine cu ajutorul Jurnalului privind decontările cu furnizorii (cod 14-6-6);
- la începutul lunii, prin transcrierea poziţiilor (facturilor) rămase neachitate din situaţia achitării facturilor sau din Jurnalul privind decontările cu furnizorii, cod (14-6-6).
3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
5. Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al formularului este următorul: denumirea unităţii; denumirea şi data (luna, anul) întocmirii formularului; ziua înregistrării; numărul şi data facturii; clientul (furnizorul), localitatea (explicaţii); sume de primit (datorate); încasarea (plata) facturilor: ziua, contul corespondent, nr. documentului, suma; semnături: întocmit, verificat.
_____________________________________________________________
............
(Unitatea)
SITUAŢIA ÎNCASĂRII-ACHITĂRII FACTURILOR
Luna ... Anul ....
|Nr. | Ziua |Numărul | Client |Sume de primit| Încasarea (plata) facturilor|
|rând|înreg.|şi data | (furnizor)-| (datorate) | Credit cont 411 |
| | |facturii| localitate | ct. 411 | (debit cont 401) etc. |
| | | |(explicaţii)|(ct. 401) etc.|_____________________________|
| | | | | |Ziua| Cont | Nr. |Suma|
| | | | | | |corespondent|docum.| |
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
14-6-7 A4 t2
Întocmit, Verificat,
(verso)
|Nr. | Ziua |Numărul | Client |Sume de primit| Încasarea (plata) facturilor|
|rând|înreg.|şi data | (furnizor)-| (datorate) | Credit cont 411 |
| | |facturii| localitate | ct. 411 | (debit cont 401) etc. |
| | | |(explicaţii)|(ct. 401) etc.|_____________________________|
| | | | | |Ziua| Cont | Nr. |Suma|
| | | | | | |corespondent|docum.| |
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
|____|______|________|____________|______________|____|____________|______|____|
Întocmit, Verificat,
Scris: Joi Iul 24, 2008 3:40 pm
de esanua
Da, la acest document ma refer, multumesc!
Scris: Joi Iul 24, 2008 5:08 pm
de cretum
DA, MA REFER LA BONURILE ZILNICE DE LA CASA DE MARCAT.PE NOI NE OBLIGA SA FACEM CHITANTA SAU MONETAR PTR. BONUL RESPECTIV.
Scris: Joi Iul 24, 2008 8:05 pm
de cretum
revin la intrebarea mea cu privire la emiterea chitantei sau monetarului prt. bonul fiscal zilnic de la casa de marcat. Asa vrea garda financiara la Bacau
Scris: Joi Iul 24, 2008 8:06 pm
de cretum
As vrea sa stiu daca si prin alte judete este acest procedeu. VA MULTUMESC
Scris: Vin Iul 25, 2008 8:22 am
de balazse
cretum scrie:As vrea sa stiu daca si prin alte judete este acest procedeu. VA MULTUMESC
La Satu Mare se scoate raportul zilnic, care se inregistreaza la iesiri si in registru de casa, iar la sfarsit de luna se scoate raport fiscal pentru verificare. Monetar nu se mai foloseste din 2006. Iar chitanta nu mi se pare normal sa se emita pentru raport zilnic, asta ar fi sa incasez de 2 ori acelasi lucru. De altfel din cate stiu pentru vanzarea pentru persoane fizice se emit bon fiscal si nu chitanta (chiar daca acesta este centralizator). Ar fi bine sa cereti un temei legal pentru eliberare de chitanta.
Scris: Vin Iul 25, 2008 12:10 pm
de ciudinm
Buna ziua,pentru ca tot cautam asa ceva pe forum ma gandeam daca puteti sa-mi dati ceva mai multe relatii cu privire la inregistrarea raportului z.
Eu am inceput sa folosesc casa de marcat de luna asta,am scos in fiecare zi raportul z(chiar daca nu am avut incasari pers.fizice in fiecare zi).Cum ar trebuii sa procedez mai departe cu inregistrarea in contabilitate.
Va multumesc!
O zi buna!
Scris: Vin Iul 25, 2008 12:14 pm
de balazse
Cititi manualul de utilizare la "intrebari frecvente despre..." -> "iesiri", apasati pe "Introducerea vânzărilor zilnice la comertul cu amănuntul", si vedeti detaliat inregistrarea.