Pagina 1 din 4

PTR. TOMAC, SEPTIMIU, SI CINE MA MAI POATE AJUTA

Scris: Vin Feb 17, 2006 4:53 pm
de tudurium
Cum inregistrez bonificatiile? cum reglez TVA? am bonificatii si de 10% si de 100%

HHEEEELLLLLPPPPPPP!!!!!

bonificatii...

Scris: Vin Feb 17, 2006 5:15 pm
de oprea
Bonificatie 100%=pomana...Poate esti mai explicit...O.Dinu

Scris: Vin Feb 17, 2006 5:33 pm
de tudurium
am factura:

adaptor 1 buc.
pret unitar 8.68
valoarea 8.68
valoare TVA 1.64

apoi mentiunea discont 100% = 8.68

total factura 0

si am exemple si cu 10,20,30,50,80,% am peste 30 facturi disconturi si bonificatii . nu imi da nimic

Scris: Vin Feb 17, 2006 7:10 pm
de septimiuv
pai se scade pretul de achizitie :D daca sunt pe factura cu produsul
daca nu sunt 767 :)
ai buton pt discount la intrari

Scris: Vin Feb 17, 2006 7:25 pm
de tomac
Corect.
Citeste si aici: http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... ount+rabat

Trebuie facuta distinctia intre rabat, bonificatie, sau cum vrei sa-i spui si discountul financiar.
Daca reducerea de pret, acea bonificatie este inscrisa pe factura cu care ai cumparat produsele respective, atunci diminuezi pretul de cumparare cu bonificatia respectiva.

Spre exemplu - pe datele oferite de tine, la acel adaptor, daca bonificatia este pe aceiasi factura, cu adaptorul atunci pretul de cumparare va fi 0 si vei avea adaos de 100%.

Daca insa primesti factura distincta numai pentru bonificatie, atunci aceasta se inregistreaza ca discount financiar prin contul 767.

Am remarcat insa ca in Saga C v.233 nu merge varianta in care debifezi la linie separata in factura, ceea ce in mod normal ducea la recalcularea pretului de achizitie prin diminuarea acestuia cu reducerea de pret, asa ca pina se rezolva, merge numai prin calcul manual.

Scris: Vin Feb 17, 2006 7:46 pm
de tudurium
eu am lucrat pe Saga C si nu am vazut nicaieri un buton pentru discount.

Scris: Vin Feb 17, 2006 7:49 pm
de tudurium
si daca pretul de cumparare este 0 si dau adaos comercial 100%? valoarea nu ramane tot 0?????

in cazul facturilor cu discount intre 10-90% am calculat proportional pentru fiecare produs reducerea. Dar nu stiam daca procedez corect.
oricum de inregistrarile contabile tot nu sunt sigura

Scris: Vin Feb 17, 2006 7:58 pm
de tudurium
va multumesc la toti, am citit ce mi-ai recomandat si m-am lamurit. Am inregsitart corect toate intrarile cu rabat (caci de rabat e vorba) cuprins intre 10-90%, problema ramane la cele cu 100%. pot deduce TVA pentru ele? :oops:
va multumesc inca o data pentru promptitudine

Scris: Vin Feb 17, 2006 7:59 pm
de tomac
In ecranul de intrari linga butonul de export in excel, ai un buton cu o sageata intoarsa in jos si un x mic. Daca tii cursorul de la mouse deasupra lui, va scrie discount.
Imagine
Imagine

Scris: Vin Feb 17, 2006 8:02 pm
de tudurium
stati un pic adaptorul nu il vand ramane ca obiect de inventar, cum il inregistrez in contabilitate daca valoarea de achizitie e 0?????????????????? :shock:

Scris: Vin Feb 17, 2006 8:02 pm
de tomac
Pai daca pretul e zero, TVA e zero implicit asa ca la acele produse nu vei avea TVA deductibil si nu ai ce sa deduci.

Scris: Vin Feb 17, 2006 8:08 pm
de tudurium
am gasit butonul, am bagat discount 100% si a facut automat stornarea sumei sau sumele inregistrate cu minus. sper sa fie corect asa.
dar oricum citesc zi de zi tot ce se posteaza si am ajuns la concluzia ca cunosc putine despre program. Ca sa nu mai zic de Saga S pentru care abia am facut contract si o societate cu obiect de activitate service auto. O sa ma manance gaia.
multumesc inca o data

Scris: Vin Feb 17, 2006 8:11 pm
de tudurium
asa e , in articole contabile nu apare nici o inregistrare.

Scris: Vin Feb 17, 2006 11:39 pm
de tomac
Nu dispera, incet o sa inveti. Nu s-a nascut nimeni invatat si totul se invata.
Fa-ti o firma de test in Saga S.
In articole contabile, iti vor aparea numai daca generezi din meniul de operatii articolele contabile.
Filozofia e simpla la Saga S: fiecarui articol ii este asociat un tip de articol in functie de care va genera articolele contabile corespunzatoare, il va stoca sau nu, etc.
Succes pe mai departe si fii mai optimista.

Scris: Joi Mar 23, 2006 3:17 pm
de tabacariue
O firmă a primit bani prin trezorerie de la o unitate bugetară,acest lucru s-a petrecut şi anul trecut,însă acum deosebirea este că pentru a fi transferaţi banii in bancă(BANC POST)functionarul a cerut ordin de plată întocmit de contabil din Declaraţia 100,drept să vă spun nu am făcut ordine de plată niciodată,cu excepţia unui caz de foarte mult timp,iar din saga dec100 nu ştiu cum ar fi acest transfer.Mulţumesc celor care mă ajutaţi în acest început. :oops: