Pagina 1 din 3
cheltuieli amenajare sediu firma
Scris: Mie Mar 15, 2006 1:59 am
de padured610
Firma are in comodat apartamentul patronului
Acum au fost facute cheltuieli pentru amenajare.
Voi cum faceti sa bagati pe firma o parte din aceste cheltuieli.
Am auzit de 2 variante, cu 231/212 si cu 471
Scris: Lun Iun 09, 2008 10:25 am
de cupsae
cheltuielile cu amenajare sediu in propria locuinta sau in spatiu inchiriat se trec in ct. "471" si se amortizeaza lunar pe perioada contractului de comodat sau de inchiriere. Spor la treaba .
Scris: Lun Iun 09, 2008 7:40 pm
de paturcai
cupsae scrie:cheltuielile cu amenajare sediu in propria locuinta sau in spatiu inchiriat se trec in ct. "471" si se amortizeaza lunar pe perioada contractului de comodat sau de inchiriere.
Daca s-ar folosi ct "231" in locul lui "471" ar fi chiar ca la carte, pentru ca relational (ce-mi place cuvantul asta, l-am "imprumutat" de la TomaC), nu poti amortiza decat ceea ce ai in imobilizari, in rest spor la treaba.
Scris: Vin Iul 25, 2008 8:02 pm
de stanilaa51
acum , tot "relational " vorbind cred ca daca in loc de cuvantul " amortizeaza " folosesti expresia " se trec pe cheltuieli " din postul original , rezolvi problema in miticul mod de a impaca si caprina si leguminoasa

))
Trecerea pe 231 presupune o receptie la final a unui mijloc fix si amortizarea acestuia in perioada ramasa pna la incheierea contractului de comodat...
Scris: Sâm Iul 26, 2008 11:41 pm
de paturcai
stanilaa51 scrie:Trecerea pe 231 presupune o receptie la final a unui mijloc fix si amortizarea acestuia in perioada ramasa pana la incheierea contractului de comodat...
Ai dreptate. Uite ce scriam cu ceva timp in urma pe aici pe undeva:
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... hlight=231
O fi bine?
Scris: Lun Iul 28, 2008 10:31 am
de stanilaa51
Pun si eu o intrebare , peste cea de mai sus si cele din postul mentionat
Cat de mare o fi supararea daca eu inregistrez 231 - 401 si nu imi fac rulaje pe 60xx si 722 ???
Scris: Lun Iul 28, 2008 11:03 am
de paturcai
Nu este vorba de suparare, este vorba ca - deocamdata - asa ne cer normele contabile romanesti. Deocamdata.
Scris: Lun Noi 23, 2009 12:38 pm
de teodorg133
Daca societatea, care avea ca sediu pana acum un apart.al unui asociat, a cumparat o casa in care a mutat sediul social al firmei, face chelt.cu amenajarea lui , ele merg pe 611...e vb de vreun plafon ???

...sau...in limita "bunului simt "??

Scris: Lun Noi 23, 2009 1:29 pm
de septimiuv
exista limita necesarului
Scris: Sâm Dec 05, 2009 10:10 am
de teodorg133
septimiuv scrie:exista limita necesarului
Te rog Septimiuv....unde gasesc aceste limite ??!!...multumesc !!

Scris: Dum Dec 20, 2009 2:05 pm
de licav804
In 231 pana la terminarea lucrarilor de imbunatatire, intr-un analitic la 212 care se amortizeaza pe durata contracului de comodat/inchiriere sau pe perioada amortizarii imobilului proprietate, se inregistreaza doar imbunatatirile care sunt de natura sa afecteze imobilizarea, adica lucrari care vizeaza structura imobilului (demolare, zidarie, tamplarie, incalzire, centrala, contoare,s.a.), restul se trec pe reparatii curente (inclusiv faianta, gresie, vopseluri) deoarece asta sunt intretinere si nu imbunatatiri ale imobilului. Parerea mea.
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Scris: Mar Sep 13, 2011 2:49 pm
de dragoin404
Buna ziua, am citit topicurile legate de amenajari sedii firme, dar am o nelamurire:
de la 1.09.2011 firma la care lucrez a incheiat un contract de comodat cu o alta firma, pe 2 ani de zile si in baza amenajarilor vom folosi acest spatiu cu titlu gratuit. S-a estimat ca aceste cheltuieli vor fi in valoare de 7000 ron si o sa primesc facturile pana la sfarsitul lunii septembrie.
Amenajarile au inceput in luna august si am si cateva facturi de plasa sudata si beton, momentan, pe care nu stiu cum sa le inregistrez.
In contract este precizat: comodatarul se obliga, sa faca amenajari pe cheltuiala sa, constand in:
placa betonata 130mp cu plasa sudata
igienizare, amenajare grup sanitar si remiza PSI (placari ceramice, zugraveli si tamplarie pvc).
Nu am mai lucrat pana acum cu asa ceva si am o mare rugaminte daca puteti sa imi spuneti si mie ce inregistrari ar trebui sa fac la aceste facturi.
Multumesc
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Scris: Mar Sep 13, 2011 11:04 pm
de paturcai
Uitati-va din nou pe monografiile contabile.
Perioada de amortizare/trecerea pe cheltuieli a amenajarilor va avea legatura cu perioada cat spatiul este inchiriat sau va fi tratata ca o cheltuiala a perioadei.
Aveti aici un pic de "lumina" de la specialisti:
http://www.blogulspecialistului.manager ... modat.html
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Scris: Joi Noi 17, 2011 8:42 pm
de butnaruc323
va rog frumos,
- centrala ptr. incalzirea apartamentului in care este sediul social al firmei precum si lucrarile de imbunatatire din apartament (gresie, faianta, varuit , chiuveta plus alte accesorii) le inregistrez ca si investitii sau direct pe cheltuieli ale perioadei curente?
va multumesc.
Re: cheltuieli amenajare sediu firma
Scris: Joi Noi 17, 2011 9:26 pm
de paturcai
Nu spuneti esentialul:
- cand s-a cumparat centrala?
- cand s-au facut imbunatatirile?
- ce scrie in contractul de comodat intre parti?
Asa cum SeptimiuV - la un moment dat a scris corect de altfel - eu pun termopan - ca fima - la sediul inchiriat de la o persoana fizica. Ce fac la terminarea contractului de chirie, plec cu termopanul dupa mine?!
Daca DUPA INCHIRIEREA spatiului firma a fost cea care a "investit" atunci sunt cheltuielile - depinde si cum scrie in contract; ar trebui sa scrie ca CHIRIASUL SUPORTA TOATE IMBUNATATIRILE - sunt deductibile fiscal, atunci centrala va fi o investitie a firmei si se va amortiza pe durata contractului dintre parti; admitem ca acest contract este pe o perioada de 12 luni, cu drept de prelungire pe o perioada de inca 12 luni. Asta inseamna ca cel putin perioada de amortizare va fi de 24 de luni.
Cititi si ceea ce am pus mai sus ca legatura pentru a va lumina.
Mai cititi si aici:
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... hlight=231