schimbare tip gestiune
schimbare tip gestiune
Am o firma la care am o gestiune cantitativ-valorica (depozit) si un magazin (gestiune global valorica). Intrarile in magazin se fac doar prin transfer de la depozit, nu am intrari direct de la furnizori in magazin.
Vreau sa incep sa utilizez si in magazin Saga (pana acum aveam casa de marcat si facturam de mana iar acestea le introduceam ulterior in Saga) si sa tin evidenta cantitativ valorica la pret de vanzare.
Am tot cautat in help si pe forum dar nu am gasit raspunsuri la urmatoarele intrebari.
1. la magazin, cum trebuie sa introduc balanta de verificare ca sa devina functional programul? Trebuie sa introduc balanta pe ansamblu a firmei?
2. cum introduc articolele din magazin, mai bine zis, cum preiau stocurile de pornire in magazin in programul principal, daca eu utilizez acest program de mai mult timp.
Vreau sa incep sa utilizez si in magazin Saga (pana acum aveam casa de marcat si facturam de mana iar acestea le introduceam ulterior in Saga) si sa tin evidenta cantitativ valorica la pret de vanzare.
Am tot cautat in help si pe forum dar nu am gasit raspunsuri la urmatoarele intrebari.
1. la magazin, cum trebuie sa introduc balanta de verificare ca sa devina functional programul? Trebuie sa introduc balanta pe ansamblu a firmei?
2. cum introduc articolele din magazin, mai bine zis, cum preiau stocurile de pornire in magazin in programul principal, daca eu utilizez acest program de mai mult timp.
1.Validați pe zero.
2.Faceți un export de articole de la depozit și-l importați la magazin.
3.Apoi definiți gestiunea
4.Completați prețul de vânzare al articolelor în Fișiere - Articole și faceți preluarea de stocuri inițiale în Configurare societăți butonul preluare stocuri.
5.Înainte de a face o recepție la magazin, faceți un export/import de articole de la depozit la magazin pentru a vă asigura că în ambele locații veți utiliza aceleași coduri.
6.Dacă emiteți facturi către clienți, la magazin, ar fi recomandabil fie să vă sincronizați clienții: depozit=magazin în permanență, fie să setați la configurare societăți indicele de filială pentru clienți.
În prima variantă dacăn nu se face sincronizarea clienților ăn așa fel încît unui cod de clienți să-i corespundă același client și la depozit și la magazin, pot apărea anomalii în cadrul datelor.
În cea de-a doua variantă ar apărea problema dublării clienților.
Ambele variante se pot aplica dacă se face export de date de la magazin la sediu.
2.Faceți un export de articole de la depozit și-l importați la magazin.
3.Apoi definiți gestiunea
4.Completați prețul de vânzare al articolelor în Fișiere - Articole și faceți preluarea de stocuri inițiale în Configurare societăți butonul preluare stocuri.
5.Înainte de a face o recepție la magazin, faceți un export/import de articole de la depozit la magazin pentru a vă asigura că în ambele locații veți utiliza aceleași coduri.
6.Dacă emiteți facturi către clienți, la magazin, ar fi recomandabil fie să vă sincronizați clienții: depozit=magazin în permanență, fie să setați la configurare societăți indicele de filială pentru clienți.
În prima variantă dacăn nu se face sincronizarea clienților ăn așa fel încît unui cod de clienți să-i corespundă același client și la depozit și la magazin, pot apărea anomalii în cadrul datelor.
În cea de-a doua variantă ar apărea problema dublării clienților.
Ambele variante se pot aplica dacă se face export de date de la magazin la sediu.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Multumesc, partial m-am lamurit.
Preluarea stocurilor initiale pentru gestiunea de la magazin se face in Saga instalat la magazin sau la depozit? Daca se face direct in Saga de la magazin, cum fac sa aduc stocurile initiale si in Saga principal, cel de la depozit?tomac scrie:4.Completați prețul de vânzare al articolelor în Fișiere - Articole și faceți preluarea de stocuri inițiale în Configurare societăți butonul preluare stocuri.
.
Nu stiu daca s-a inteles foarte clar situatia, e vorba de stocurile initiale care exista deja in magazin (a carui evidenta a fost pana acum global-valorica). Le-am introdus in Saga instalat in magazin la Administrare/ Configurare societati/Preluare stocuri initiale dar nu stiu cum se preiau in Saga de la sediu.
Am intrebat la Saga si mi s-a raspuns ca trebuie sa fac export dar nu reusesc sub nici o forma.
Nu stiu unde gresesc.
In help scrie ca
"Se pot exporta/importa următoarele date:
- nomenclatorul de clienţi
- nomenclatorul de furnizori
- articole contabile - inclusiv cele generate la validarea intrărilor/ieşirilor
- articole contabile exclusiv cele generate la validarea intrărilor/ieşirilor
- intrările operate prin ecranul de intrări
- ieşirile operate prin ecranul de ieşiri
- nomenclatorul de articole"
deci nu stiu cum pot prelua stocurile initiale de la magazin in Saga de la sediu.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Am intrebat la Saga si mi s-a raspuns ca trebuie sa fac export dar nu reusesc sub nici o forma.
Nu stiu unde gresesc.
In help scrie ca
"Se pot exporta/importa următoarele date:
- nomenclatorul de clienţi
- nomenclatorul de furnizori
- articole contabile - inclusiv cele generate la validarea intrărilor/ieşirilor
- articole contabile exclusiv cele generate la validarea intrărilor/ieşirilor
- intrările operate prin ecranul de intrări
- ieşirile operate prin ecranul de ieşiri
- nomenclatorul de articole"
deci nu stiu cum pot prelua stocurile initiale de la magazin in Saga de la sediu.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Multumesc mult de raspuns, la asta chiar ca nu ma gandisem. Si apoi cum transfer stocurile la magazin?
Exista posibilitatea sa transfer doar stocurile care privesc magazinul sau trebuie sa copii tot ceea ce am la momentul X (in care incep sa folosesc saga in magzin) din Saga sediu si apoi sa operez la magazin doar asupra stocurilor din magazin?
Exista posibilitatea sa transfer doar stocurile care privesc magazinul sau trebuie sa copii tot ceea ce am la momentul X (in care incep sa folosesc saga in magzin) din Saga sediu si apoi sa operez la magazin doar asupra stocurilor din magazin?