Pagina 1 din 1

masuri de simplificare insolventa

Scris: Vin Iul 10, 2009 9:48 am
de schiaucum
imi cer scuze daca s -a mai discutat dar nu am gasit pe forum. O firma, platitoare de tva, aplica masurile de simplificare , in cazul livrarii catre o firma in insolventa? eu asa inteleg din art 160 pct 2 lit d. am sunat la finante la Arges au zis ca nu am sunat la asistenta contribuabili la minister au zis ca aplic. Voi ce parere aveti?multumesc

Scris: Vin Iul 10, 2009 3:16 pm
de tomac
Da se aplica, daca nu face comert cu amanuntul. Textul e clar in codul fiscal.

Scris: Lun Iul 13, 2009 8:39 am
de schiaucum
multumesc Tomac, asa am inteles si eu, dar m -au dat peste cap astia de la Finante de la Arges. Oricum le-am facut si scris sa vad ce-mi raspund. O saptamana buna

Scris: Vin Sep 11, 2009 12:42 pm
de cretuc183
Si daca fac comert cu amanuntul, ca vanzator catre un client in insolventa?
Noi suntem un magazin mare de materiale de constructii (cherestea, fier beton, adezivi, ciment, bca, varuri, vopsele) , comert cu amanuntul, vindem catre persoane fizice pe baza de bon fiscal si catre firme de constructii pe baza de factura, avem preturi fixe, lucram cu discount pentru clientii mari. A venit un client, o firma de constructii, cu notificare sa-i facturam cu taxare inversa deoarece e in insolventa. De asemenea, spune ca nu ne poate oferi instrument de plata garantie, datorita insolventei. Asa sa fie? Pot eu sa-i facturez cu folosind masurile simplificate?

Scris: Vin Sep 11, 2009 1:02 pm
de tomac
Nu se aplică taxarea inversă în cadrul comerţului cu amănuntul.

Scris: Vin Sep 11, 2009 1:10 pm
de cretuc183
Dar daca as crea si o gestiune en gross, in care sa transfer pe baza de aviz doar marfa care mi-o cumpara clientul respectiv?

Scris: Vin Sep 11, 2009 4:09 pm
de paturcai
TomaC sustine corect o prevedere legala.
Faptul ca vrei sa ajuti acea firma aflata in insolventa ca sa nu ii mai facturezi cu TVA este un lucru laudabil.
Daca in obiectul de activitate ai prevazut si codul CAEN pentru intermedieri sau vanzarea engros pe langa detail nu-i nicio problema, ii faci factura fara TVA mentionand pe factura si motivul pentru care nu colectezi TVA.

Scris: Mar Oct 13, 2009 2:12 pm
de lazurl333
cand se aplica masurile simplificate cand societatea este in procedura de insolventa sau cand avem certificatul de insolventa de la tribunal?mai exact ce document trebuie sa avem ca sa putem incepe facturarea fara tva si intocmirea notificarilor catre clienti-furnizori prin care sa-i anuntam de insolventa.si inca o problema ,firma la care lucrez eu nu incaseaza si nici nu plateste cu numerar de obicei prin compensari.una dintre firmele cu care lucreaza a inceput din august sa nu mai factureze cu tva,eu am continuat cu tva.cum trebuie sa procedez?

Scris: Mar Oct 13, 2009 10:30 pm
de lazurl333
deci nu stie nimeni.multumesc

Scris: Mar Oct 13, 2009 10:51 pm
de stoicat
Vedeti art. 160, Cod fiscal privind măsurile simplificate care vă exonerează de la plata TVA pe perioada insolvenţei.