Pagina 1 din 1
TVA INTRACOMUNITAR 0
Scris: Lun Aug 24, 2009 8:22 pm
de lazurl333
va rog sa-mi spuneti cum fac inregistrarea ,am o achizitie din bulgaria cu tva 0.este prima oara cand lucrez cu asa ceva.trebuie sa depun 390 la trimestru?modific tva-ul de la trimestru la luna.va rog sa ma lamuriti .depun tot declaratia 300?
tva intracomunitar
Scris: Lun Aug 24, 2009 9:26 pm
de sincud79
La livrarile de bunuri intracomunitare se inregistreaza TVA-taxare inversa,respectiv 4426-4427.
Aceasta se declara in declaratia 300 la rd.4 (4.1) si la rd.15(15.1) in luna in care a fost facuta livrarea( sau la data facturii emisa de furnizor),la cursul valutar al BNR din data facturii.
Totodata se depune trimestrial declaratia 390 care trebuie sa fie corelata cu declaratia 300 ( pe 3luni).
Scris: Mie Aug 26, 2009 6:29 pm
de paturcai
Trebuie intr-adevar schimbat vectorul fiscal pentru o achizitie intracomunitara.
Daca vectorul fiscal era la trimestru, din momentul efectuarii unei achizitii intracomunitare, vectorul trebuie schimbat printr-o declaratie 010 pentru LUNAR fara posibilitatea de a mai putea reveni vreodata la TRIMESTRU chiar daca firma se incadreaza ca cifra de afaceri sub plafonul minim.
Scris: Sâm Aug 29, 2009 10:25 pm
de magureanug
Am si eu o problema cu aceste facturi externe, si anume:
O societate romaneasca de constructii face lucrari in Italia, si nu stiu cum trebuie sa faca factura (m-au intrebat pe mine): cu TVA, fara TVA, cu taxare inversa, in romaneste sau in italiana (patronul fiind italian nu stie romaneste), in euro sau lei, mai trebuie atasat alaturi de factura devizul de lucrari?, incasarea o face in mana sau in banca?, ei lucreaza cu CEC-uri de obicei, m-am blocat total de cand a inceput sa lucreze in afara tarii. Am primit o factura de la un magazin italian de unde a cumparat marfa cu TVA 20%, dupa 2 luni, ce fac cu acel vector fiscal asa de tarziu? tinand cont de noua lege a achizitiilor intracomunitare?, factura e bine intocmita cu TVA sau trebuia sa fie fara din moment ce suntem in comunitatea europeana? Angajatii sunt detasati pentru doua luni nu le-a platit diurna inainte de plecare sau cel putin nu are nici un document care sa ateste aceasta plata chiar daca el a a facut-o, prin ce document se evidentiaza aceasta plata. Ajutati-ma va rog! ca nu am mai avut asemenea firme pana acum si nu stiu cum trebuie sa procedez!
Scris: Dum Aug 30, 2009 10:26 am
de bogeanua
Dati o cautare dupa cuvintul Italia si chiar Franta si veti gasi acolo raspuns la toate nedumeririle dvs.