Pagina 1 din 1
cheltuieli renovare sediu
Scris: Mar Oct 06, 2009 10:16 am
de costachev
buna ziua,
va rog sa-mi spuneti si mie daca pot inregistra in contabilitatea unei firme care are sediul social la domiciliu o factura de renovare a apartamentului respectiv. factura este emisa pe numele firmei care are sediul in apartament.
Scris: Mar Oct 06, 2009 11:32 am
de septimiuv
depinde ce scrie in contractul de inchiriere / comodat
Scris: Mar Oct 06, 2009 2:28 pm
de costachev
nu exista contract , ce ar trebui sa scrie?
Scris: Mar Oct 06, 2009 2:49 pm
de septimiuv
e imposibil sa nu existe contract
altfel nu ar avea sediu acolo
daca contractul a expirat inseamna ca firma nu mai are sediu acolo
Scris: Mar Oct 06, 2009 2:55 pm
de costachev
poate nu m-am exprimat corect. sediul firmei este la adresa de domiciliu a patronului. asa a fost infiintata firma. tot acolo si locuieste. a facut izolatie exterioara apartamentului. are factura facuta pe firma . o pot inregistra pe cheltuieli?
Scris: Mar Oct 06, 2009 3:11 pm
de eugen01
Art.21 (Cheltuieli) CF lit.m) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop;
Scris: Mar Oct 06, 2009 3:20 pm
de costachev
multumes mult pentru amabilitatea de a-mi raspunde. am inteles ca trebuie sa existe un contract de inchiriere? in care sa se mentioneze cat % din suprafata apartamentului este pusa la dispozitie firmei si apoi eu cum inregistrez in contabilitate? toata factura sau un procent din ea?
Scris: Mar Oct 06, 2009 3:49 pm
de eugen01
pentru Contract chirie ara insemna ca proprietarul sa se inregistreze la AF ca are venituri din inchirieri spatiu/locuinte.Contractul de comodat nu implica inregistrare la AF, dar trebuie sa existe in actele firmei.
Nu se inregistreaza totalul facturii, ci numai partea aferenta societatii, in functie de procentul corespunzator.Mai dati si o cautare pe forum...daca imi aduc aminte s-a mai discutat.
Scris: Mar Oct 06, 2009 3:58 pm
de eugen01
Scris: Mar Oct 06, 2009 4:23 pm
de stoicat
Fiind facuta factura pe firma si tot firma achita factura ,eu as inregistra toata factura ,astfel:
%...................401
611....................cu cheltuielile ce revin societatii,in functie de suprafata detinuta
461 sau 4551......cu cheltielile ce revin proprietarului (patronului )
Daca fact. are si TVA,l-as inregistra.
4426= 401 ,cu toata valoarea
461(4551)=4426 ,cu cota parete ce revine patronului.
In D.300 as diminua rd.21 cu TVA ce datoreaza patronul .
Scris: Mie Oct 07, 2009 9:08 am
de costachev
MULTUMESC MULT PENTRU RASPUNSURI