utilaj italia

Mesaj
Autor
statem178
Mesaje: 86
Membru din: Mar Apr 22, 2008 12:00 am

utilaj italia

#1 Mesaj de statem178 »

Apelez din nou la ajutorul dvs. cu urmatoarea speta:
- persoana juridica romana-SC- platitoare de tva si impozit pe profit -pentru deschiderea unei spalatorii auto doreste achizitionarea unui utilaj din italia in valoare de 41627.63 euro.
In prima faza soseste factura proforma( cu data de pe factura 25.06.2009) cu componentele utilajului si valoarea totala, pe baza facturii proforme sc romana trebuie sa plateasca in doua transa aceea valoare.
pe data de 01.07.2009 se achita o prima transa de 15000 euro, prin banca. Pe data de 17.07.2009 soseste prin posta factura emisa in data de 06.07.2009 cu valoarea avansului de 15000 euro.
pe data de 03.08.2009 se achita ultima transa de 26627.63 euro prin banca
Pe data de 10.09.2009 sosesc prin posta facturile: 1. factura in valoare de 26627.63 emisa in data de 06.08.2009
2. factura cu stornarea celor 2 facturi emise anterior si componenta si valoarea utilajului (totalul facturii find 0) emisa in data de 16.09.2009 LA MINE AJUNG ABIA IN LUNA OCTOMBRIE

Mentionez ca utilajul ajunge in luna septembrie.

cum am procedat eu:
am inteles ca aceasta este o achizitie intracomunitara si are loc taxarea inversa

1. 01.07.2009 401=5124 63054
5124=765 216
2. 06.07.2009 409.x=401 63054(15000 eurox4,2036)
4426=4427 11980,26
4427=4426 11980,26
3. 03.08.2009 473=5124 112174.22(26627,63x4,2127)

CUM SA PROCEDEZ PE MAI DEPARTE?Tinand cont de faptul ca din momentul sosirii primei facturi SC trece la platitor de tva la luna, iar eu in decontul din luna august nu am inclus factura in valoare de 26627.63( ea sosind prin posta abia in sept- si la mine in luna octombrie) INCA NU AM DEPUS DECONTUL PENTRU SEPTEMBRIE.

VA MULTUMESC.

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#2 Mesaj de paturcai »

Ultima factura primita pentru valoarea integrala a utilajului este factura ce se va inregistra in contabilitate: in cazul tau factura sosita in luna septembrie. In decontul lunii septembrie trebuie inregistrata factura de achizitii utilaje.
Inregistrarea utilajelor se va face in luna septembrie si tot atunci se va aplica si masura simplificata de taxare inversa.
Facturile de avans nu pot fi interpretate ca "achizitii" chiar daca si avansurile trebuiesc declarate trimestrial cu declaratia recapitulativa.
Pot avea si situatia in care achit un avanssi ulterior sa renunt la contract si sa nu mai achizitionez marfurile/bunurile respective.
Pentru facturile 1 si 2 as fi facut urmatoarele inregistrari:
4091.XXXXX=404.XXXXX
404.XXXXX = 5124.XXXXX
In luna septembrie la primirea utilajelor, pe factura finala as fi inregistrat:
Inregistrare factura:
1. Valoare integrala utilaj (cu plus) 2131 = 404.XXXXX
Daca am inregistrat facturile de avans, le-as storna pe fiecare in parte la intrari:
1. Avans prima transa (cu minus) -4091.XXXXX = - 404.XXXXX
2. Avans a doua rata (cu minus) -4091.XXXXY = - 404.XXXXX
In Banca as fi procedat similar:
O data cu plata ultimei facturi:
Inregistrare plata cu minus pentru factura de avans 1 ( -404=-5124)
Inregistrare plata cu minus pentru factura de avans 2 ( -404=-5124)
Inregistrare plata factura finala (+404=+5124)
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

Scrie răspuns