Pagina 1 din 1

Rate

Scris: Mie Oct 28, 2009 10:21 pm
de bujac
Ma aflu in situatia in care trebuie sa inregistrez achizitia in rate a unui obiect de inventar si a unei imobilizari corporale.
Plata se va face in rate.
Problema este ca nu sunt sigura de modul in care trebuie sa inregistrez aceste 2 achizitii.
Un sfat a fost sa inregistrez TVA-ul de pe factura ca fiind neexigibil, urmand ca lunar, sa inregistrez deductibilitatea acestuia in raport cu plata ratelor efectuate.
Voi ce parere aveti? Exista o prevedere legislativa care sa reglementeze astfel de cazuri?
Multumesc anticipat.

Scris: Joi Oct 29, 2009 12:40 am
de paturcai
Spune-ne intai despre prevederile contractului si despre prima factura.

Scris: Mar Noi 03, 2009 9:52 pm
de bujac
1. In ceea ce priveste obiectul de inventar:
a) Prevederi contractuale: valoarea echipamentului va fi achitat in x rate; rata lunara va fi inclusa in factura lunara emisa de furnizor, impreuna cu celelalte servicii furnizate in mod regulat; produsul nu poate fi instrainat inainte de plata integrala a acestuia;
b) Prima factura: cuprinde valoarea integrala a produsului.

2. In ceea ce priveste mijlocul fix:
a) Prevederi contractuale: achitarea la scadenta a pretului conform conventiei de plata; plata se efectueaza prin achitarea unui avans urmata de 2 rate la un anumit nr de zile
b) Prima factura: cuprinde valoarea integrala a mijlocului fix.

Scris: Mie Dec 02, 2009 9:22 pm
de bujac
Am nevoie de raspuns!
Nu ma poate ajuta nimeni?

Scris: Mie Dec 02, 2009 10:57 pm
de tomac
Inteleg ca se emite factura de catre vinzator. In acest caz se inregistreaza taxa facturata pe TVA deductibil. Plata in rate nu are niciun efect asupra deductibilitatii TVA.