Pagina 1 din 1
confirmare sold clienti
Scris: Lun Dec 14, 2009 12:13 pm
de secana
Va rog sa-mi spuneti daca este obligatoriu si daca este un anumit termen pentru trimiterea confirmarilor de sold la clienti

Scris: Lun Dec 14, 2009 1:09 pm
de eugen01
nu stiu daca sunt obligatorii, dar evident sunt necesare.Obligativitatea ar putea sa reiasa din omfp2861/09oct.09.Cat despre termen, din moment ce trebuie sa termin inventarul creantelor si datoriilor fata de terti, pana la incheierea exercitiului financiar...termenul se impune de la sine ...
o simpla parere

Scris: Lun Dec 14, 2009 1:20 pm
de secana
multumesc

Scris: Mie Ian 20, 2010 9:53 am
de herganiec
o intrebare :
S-a trimis confirmari de sold si la clienti si la furnizori.
Daca unii nu imi returneaza un exemplar cu confirmarea de sold, cum ar trebui sa se procedeze mai departe ?
Sau pot sa le scriu un termen (o data ) care sa il scriu pe confirmare in care trebuie sa imi raspunda altfel inseamna ca sunt de acord cu soldul ?
Scris: Mie Ian 20, 2010 10:14 am
de secana
Eu,in cele pe care le-am primit de la firme mari scrie asa
In termen de 5 zile de la primire urmeaza sa ne restituiti acest extras confirmat pentru suma acceptata,iar in cazul constatarii de diferente sa ne anexati o nota cuprinzand obiectiile dvs.In caz de neconfirmare vom considera soldul corect.Orice sesizare ulterioara nu va fi luata in considerare.
Adresa de corespondenta:
telefon/fax
posta
email
Eu stiu doar de clienti
Sper sa-ti fie de folos.
Scris: Mie Ian 20, 2010 11:14 am
de pintiliem
Normele la OMFP 2861 din 9 octombrie 2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii obliga pe cei care au primit extrase de cont sa returneze un exemplar cu confirmarea soldului in termen de 5 zile.
28 - (1) Creantele si obligatiile fata de terti sunt supuse verificarii si confirmarii pe baza extraselor soldurilor debitoare si creditoare ale conturilor de creante si datorii care detin ponderea valorica in totalul soldurilor acestor conturi, potrivit "Extrasului de cont" (cod 14-6-3) sau punctajelor reciproce scrise.
Nerespectarea acestei proceduri, precum si refuzul de confirmare constituie abateri de la prezentele norme si se sanctioneaza potrivit legii.
Extrasul de cont cod 14-6-3, care se poate lista si din SAGA, contine precizarea termenului:
In termen de 5 zile de la primire urmeaza sa ne restituiti acest extras confirmat pentru suma acceptata, iar in cazul constatarii de diferente sa anexati nota explicativa cuprinzand obiectiile dvs. Prezentul extras de cont tine loc de conciliere conform procedurii arbitrale.
1. Serveste la comunicarea si solicitarea de la debitor a sumelor pretinse, ramase neachitate, provenite din relatii economico-financiare si ca instrument de conciliere prearbitrala.
2. Se intocmeste in 3 exemplare de compartimentul financiar-contabil al unitatii beneficiare, pe baza datelor din contabilitatea analitica.
3. Circula:
- la conducatorul compartimentului financiar-contabil si conducatorul unitatii emitente, pentru semnare (toate exemplarele);
- la unitatea debitoare (exemplarele 1 si 2), care restituie unitatii emitente exemplarul 2 semnat pe verso de conducatorul unitatii si conducatorul compartimentului financiar-contabil, pentru confirmarea debitului.
Eventualele obiectii asupra sumelor prevazute in extrasul de cont se consemneaza intr-o nota explicativa semnata de conducatorul unitatii si conducatorul compartimentului financiar-contabil, care se anexeaza la exemplarul 2 al extrasului de cont.
4. Se arhiveaza:
- la compartimentul financiar-contabil al unitatii emitente (exemplarul 3, precum si exemplarul 2, dupa primirea confirmarii);
- la compartimentul financiar-contabil al unitatii debitoare (exemplarul 1).
secana scrie:In caz de neconfirmare vom considera soldul corect. Orice sesizare ulterioara nu va fi luata in considerare.
Nu cred ca exista acoperire legala pentru acest text.
Scris: Mie Ian 20, 2010 12:08 pm
de secana
si daca clientii sant rau platnici si nu-mi confirma nici soldul?

Scris: Mie Ian 20, 2010 12:17 pm
de septimiuv
pai scrie pe extras
daca nu raspund in 5 zile se considera ca sunt de acord cu soldul

Scris: Mie Ian 20, 2010 1:14 pm
de herganiec
nu prea e precizat clar.
trebuia sa scrie clar in lege: "Daca in termen de 5 zile nu ne confirmati soldul se considera ca nu sunt obiectii si sunteti de acord cu el iar in cazul constatarii de diferente sa anexati nota explicativa cuprinzand obiectiile dvs"
asa nu mai era interpretabil.
Cum e acum 5 zile e pentru confirmare , dar daca nu confirma nu am nimic la mana ca e bun sau are contestatii si ma tine pe loc.
Scris: Mie Ian 20, 2010 3:09 pm
de pintiliem
Secana, este evident ca in modelul extrasului de cont, stabilit prin anexele normelor la OMFP 2861/2009, nu exista textul: “In caz de neconfirmare vom considera soldul corect. Orice sesizare ulterioara nu va fi luata in considerare”
HerganieC observa corect ca legea nu precizeaza ca nereturnarea unui exemplar din extrasul de cont in termen de 5 zile inseamna confirmarea tacita a soldului. Nici nu ar fi corect sa fie astfel pentru este posibil ca, din anumite motive, extrasul de cont sa nu ajunga la cel caruia i se adreseaza. Din acest motiv insist asupra prevederilor art.28 alin. (1), redate in mesajul anterior, din care rezulta ca refuzul de confirmare a soldului reprezinta abatere de la normele de inventariere si se sanctioneaza potrivit legii,
Legea invocata este Legea contabilitatii 80/1991 (actualizata) care stabileste, prin
Art. 41
Constituie contraventii la prevederile prezentei legi urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni:
2. nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Economiei si Finantelor cu privire la:
c) efectuarea inventarierii;
Art. 42
(1) Contraventia prevazuta la art. 41 pct. 2 lit. c) se sanctioneaza.cu amenda de la 400 lei la 5.000 lei.
(4) Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor se fac de persoanele cu atributii de inspectie fiscala si de comisarii Garzii Financiare….
Acest text de lege poate fi invocat intr-o adresa care sa insoteasca extrasul de cont catre cei rau platnici.
Scris: Mie Ian 20, 2010 4:26 pm
de herganiec
ceva in genul acesta s-a si facut. o adresa pe format a5 cu antetul firmei respective semnatura, stampila in care se spune tocmai povestea asta si anexa extrasul de cont din Saga pt confirmare.
Scris: Mie Ian 20, 2010 6:18 pm
de secana
Eu sant deacord cu ce spuneti voi dar :
Garda pe cine amendeaza? eu trimit adresa,am recipisa de la posta ,altceva ce mai pot face in cazul clientilor care nu sant din aceeasi localitate? Pe cei din oras cu mine ii stresez personal

dar cu restul cum ramane?Am clienti care nu raspund la telefoane,la sediul declarat al firmei este o cocioaba

,chiar credeti ca-l intereseaza de confirmarea mea de sold?
Re: confirmare sold clienti
Scris: Mar Ian 14, 2014 11:22 am
de ioni459
Este legal sa se trimita pe mail extraxele de cont pentru clienti, si confirmarile sa vina tot pe mail?
Re: confirmare sold clienti
Scris: Mar Ian 14, 2014 11:27 am
de balteanuc692
Da, confirmarea fiind stampilata si scanata.
Re: confirmare sold clienti
Scris: Mar Ian 14, 2014 11:29 am
de ioni459
Multumesc pt raspuns!