Ajustare TVA pentru imobil achizitionat in leasing financiar

Mesaj
Autor
mocanui
Mesaje: 41
Membru din: Vin Apr 27, 2007 12:00 am

Ajustare TVA pentru imobil achizitionat in leasing financiar

#1 Mesaj de mocanui »

Buna ziua,
In 2008 am achizitionat in leasing financiar un imobil pentru activitatea de inchiriere (de fapt este un leaseback, mi-am cumparat cladirea..) in valoare de 6500000euro pe 25 ani !! pentru care platesc lunar o rata (capital 5000euro si dobanzi de 35000euro) cu tva aferent. Din ianuarie un client(20%din cladire) doreste sa i facturez fara TVA (momentan sint inregistrat la finante platitor de tva pentru toata cladirea). Ajustarea la ce valoare o fac ?? Multumesc..

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Ajustare TVA pentru imobil achizitionat in leasing finan

#2 Mesaj de eugen01 »

ehh..pana la urma e leasing financiar ? sau e vanzare in rate ? (sunt bulversat de definitiile de la art.7 Cod Fiscal) :roll:
altfel, daca exista o factura de achizitie clara nu ramane decat sa aplicam exemplul nr.3 din NM 54 pct.5

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: Ajustare TVA pentru imobil achizitionat in leasing finan

#3 Mesaj de paturcai »

Aveti aici intai clarificarile necesare dupa care puteti intra si in "fineturi":
http://www.blogulspecialistului.manager ... eback.html
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

mocanui
Mesaje: 41
Membru din: Vin Apr 27, 2007 12:00 am

Re: Ajustare TVA pentru imobil achizitionat in leasing finan

#4 Mesaj de mocanui »

Multumesc pentru raspunsuri, ... inregistrarile sint facute din 2008 conform exemplelor date.
Problema este : In caz de inchiriere fara tva , ajustare la ce suma fac ?? (tinand cont ca nu am nici-o factura de achizitie a cladirii !!! ci numai o rata lunara la leasing ...
Stima,

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Ajustare TVA pentru imobil achizitionat in leasing finan

#5 Mesaj de eugen01 »

Daca as fi un program informatic...as raspunde cu "data type mismatch". :oops: :oops:
Fara sa mai fac un tur de CF eu inteleg ca se deduce/colecteaza (etc) TVA numai daca exista documentul de la art.155 (factura cu toate elementele completate).Parerea mea este ca proprietar este firma de leasing, deci cred ca ar trebui sa luati acceptul lor pentru inchiriere fara TVA, si mai departe, cred ca speta dvs intra in cadrul operatiunilor supuse proratei.
(simpla parere, nu luati cele de mai sus drept o opinie documentata si fundamentata)

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: Ajustare TVA pentru imobil achizitionat in leasing finan

#6 Mesaj de paturcai »

Pentru bunurile imobile construite, achiziţionate, transformate sau modernizate dupa data aderării pentru care persoana impozabila a avut dreptul de deducere integral sau partial al taxei aferente, se aplica prevederile art. 149 din Codul fiscal si pct. 54 din normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile ulterioare aplicabile de la data de 1 ianuarie 2007.
Perioada de ajustare a taxei aferente construcţiei sau achiziţiei unui bun imobil, precum şi transformarii sau modernizarii unui bun imobil, dacă valoarea fiecărei transformări sau modernizări este de cel puţin 20% din valoarea totală a bunului imobil, astfel transformat sau modernizat, este de 20 de ani.
Sursa:
http://discutii.mfinante.ro/static/10/M ... ustare.htm

Citat:

Aplicarea regimului de scutire fara drept de deducere este recomandabil numai in situatia in care acel bun imobil este vechi si nu a mai suferit lucrari de modernizare si transformare pentru care firma sa fi exercitat dreptul de deducere TVA. In situatia in care bunul imobil este relativ nou, iar firma nu opteaza pentru taxarea operatiunii de inchiriere cu cota standard TVA de 19%, va avea obligatia sa ajusteze dreptul de deducere exercitat anterior pentru suma TVA inscrisa in facturile furnizorilor si prestatorilor legate de acel bun imobil.
Ajustarea pentru o cladire noua efectuata in cadrul perioadei de ajustare de 20 de ani pentru o douazecime din taxa dedusa initial, calculata pentru fiecare an in bunul respectiv, nu mai este utilizata pentru realizarea de operatiuni taxabile, conform art. 149 alin. (5) lit. b).
Ajustarea se efectueaza o singura data pentru intreaga perioada de calcul, in intervalul celor 20 de ani. Deci suma ajustata in negru se inregistreaza in evidenta contabila a lunii in care firma incepe sa realizeze operatiuni scutite fara drept de deducere a TVA.
Daca se revine prin renuntarea la aplicarea regimului de taxare, ajustarea se efectueaza din nou, dar in rosu.
Sursa:
http://infotva.manager.ro/articole/info ... -2795.html
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

Scrie răspuns