Am facut o plata prin banca cu OP in luna aprilie 2014 si in luna mai am descoperit ca nu am platit furnizorul corect. Cum fac acum ca sa reglementez situatia furnizorilor (cel scazut eronat si cel care trebuia scazut), avand in vedere ca luna imi este inchisa (aprilie). Mentionez ca firma este platitoare de tva, dar nu tva la incasare, ci normal si folosesc doar modulul de Contabilitate al programului Saga.
Va rog sa ma ajutati cu o solutie.
Va multumesc.
Bine bine, dar cum? Eu, de exemplu, am incercat sa introduc la jurnalul de banca o plata cu suma negativa la furnizorul X si cand mi s-a deschis fereastra cu facturile lui, nu era nimic in ea. Atunci cum sa fac ca sa debifez plata la facturile platite eronat de la acest furnizor, daca ele nici nu-mi apar? Trebuie sa scriu suma cu plus si sa fac si altceva ce nu stiu eu ... habar n-am. Cum se face de fapt stornarea platilor unor facturi de la un furnizor, daca ele au fost inregistrate in luni precedente care au fost inchise?
Contabiliceste este simplu, scad de la furnizorul gresit si o trec la cel corect, dar in acest program si in situatia in analitic a furnizorilor cum fac?
Va rog sa ma ajutati cine stie sau sa ma lamuriti ce nu inteleg eu.
Va multumesc.
Eu am intrebat cum se face stornarea platii eronate, nu a facturii.
Va rog, daca stiti, explicati-mi mai in detaliu, nu m-am mai intalnit cu problema asta pana acum in SAGA.
Va multumesc.
Nu ma consider a fi expert in domeniu... dar eu as devalida lunile pana la aprilie inclusiv si as face in jurnalul de banca in ziua platii eronate o plata cu minus,( exact articolul contabil al platii eronate, dar cu minus) apoi as constitui in planul de conturi un cont analitic cu furnizorul respectiv la 473 (ex. 473.001- operatiuni in curs de clarificare- furnizor x) si m-as intoarce in jurnalul de banca in aceeasi zi cu plata eronata si as face plata respectiva in contul 473. Ramane asa pana la urmatoarea comanda pe care o dati furnizorului respectiv cand va reglati suma prin inregistrare cu minus a articolului respectiv, la data primirii facturii care poate stinge suma platita eronat. Sper ca v-am fost de folos si nu veti avea necazuri cu devalidarea, inca nu am inteles daca sunteti dvs, client al furnizorului respectiv, platitori de tva la incasare, in acest caz nu operati nici o schimbare in acest fel, va va denatura total situatiile. Caz in care nu va pot ajuta, acest tva la incasare fiind un mare pain in the ass.
Am și eu o situație asemănătoare, iar dacă vreau să corectez, în intrări dacă fac plata cu suma negativă, îmi apare mesajul ”suma platită este mai mare decat valoarea facturii”.Ceva nu fac ok, dar nu știu ce?
Norocul este ceea ce are loc atunci când pregătirea se întâlnește cu șansa!
Din pacate la facturile cu TVA la incasare nu functioneaza acea optiune.
Ceea ce poti face este sa introduci cu data de 01.06.2016 o factura de stornare fara bifa si inca o data factura cu bifa (la cont poti folosii de exemplu 473.xx), la ambele documente o sa treci la "data document", data initiala a facturii,.
Tot cu 01.06.2016 faci plata facturii de stornare, precum si a facturii furnizorului corect.
Atentie la D.300, deoarece valoarea facturii de storno o sa il treaca la "regularizari" (daca nu completezi "data document" atunci nu o sa ai treaba cu regularizarea).