CONTRACTE PRESTARII SERVICII

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
manoliua
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

CONTRACTE PRESTARII SERVICII

#1 Mesaj de manoliua »

EU FACTUREZ CONTRACTE DE PRESTARI SERVICII.
CAND LE INCHEI AU O ANUMITA VALOARE DIN CARE IAU AVANS.
CUM AS PUTEA SA STIU EXACT CAT MAI ARE FIECARE CLIENT DE DAT ATATA TIMP CAT NU POT SA LE FACTUREZ DACAT DUPA CE LE TERMIN?
SAU VA INTREB ALTACEVA ESTE LEGAL SA TAI FACTURA ATUNCI CAND INCHEI UN CONTRACT AVAND IN VEDERE CA EU POATE NU AM IN STOC TOATE MATERIALELE NECESARE PENTRU A DUCE LA SFARSIT ACEL CONTRACT,DECI AR TREBUI SA MA APROVIZIONEZ IAR ATUNCI CAND FAC BON DE CONSUM AFERENT FACTURII RESPECTIVE APAR MATERIALE LA CARE DATA DE INTRARE ESTE DUPA DATA FACTURII !!.ESTE LEGAL SI CORECT ACEASTA VARIANTA SAU CUM AS PUTEA FACE ALTFEL ?
MULTUMESC ANTICIPAT

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#2 Mesaj de tomac »

Legat de urmarirea soldurilor la clienti, in conditiile in care incasezi avansuri, in mod direct din Saga nu poti sa o faci sau cel putin nu stiu eu cum. Poti urmari situatia clientilor in acest caz numai crearea de analitice la contul 419 si pentru a-ti fi mai simplu iti creezi analitice la 419 exact ca la 4111.
Pentru a urmari apoi cit mai are un anumit client de plata, vezi prin diferenta dintre fisele conturilor 4111 respectiv 419.

Referitor la cealalta problema:
Art.155, alin2 din Codul fiscal - titlul TVA
" (2) Pentru livrari de bunuri factura fiscala se emite la data livrarii de bunuri, iar pentru prestári de servicii, cel mai tarziu pana la finele lunii in care prestarea a fost efectuata."
Astfel sa presupunem ca am cazul urmator:
O firma prestatoare de servicii, reparatii auto, primeste spre reparat un autoturism.
Data la care primeste masina in service este 15 a lunii
Pina la ultima zi a lunii prestatorul aprovizioneaza materiale necesare repararii in valoare de 1000 lei+TVA, pentru care incaseaza in numerar un avans de la client in valoare de 500 lei+TVA.
Din piesele respective, prestatorul utilizeaza conform bonurilor de consum, materiale in valoare de 700 lei.
Lucrarea nu este finalizata in luna respectiva urmind a fi gata in 5 a lunii urmatoare.
O scurta monografie ar arata cam asa:
1.Incasare avans
5311=% 595 lei
419 500 lei
4427 95 lei
2.Aprovizionare piese
%=401 1190
3021 1000
4426 190
3.Inregistrare bonuri de consum:
6021=3021 700 lei

4In acest moment, pentru ca la finele lunii am o prestare inceputa, dar neterminata si nefiind finalizata nu o pot factura:
332=711 700 lei (costul efectiv al prestarii)
am considerat costul efectiv egal cu valoarea materialelor, pentru a simplifica exemplul

Dupa cum se observa, impactul asupra profitului, la finele lunii este 0, pentru ca am veniturile (711) egale cu cheltuielile (6021).

La data de 1 a lunii urmatoare trebuie sa imi descarc serviciile in curs, astfel:
711=332 700 lei
Inregistrez diferenta de materiale de consumat:
6021=3021 300 lei
Inregistrez factura fiscala finala (pentru o valoare a prestarii de 1600 lei + TVA sa zicem)
4111=% 1309
704 1600
4427 304
419 -500
4427 -95
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

manoliua
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

#3 Mesaj de manoliua »

Eu sunt neplatitor de TVA nici nu sunt contabil si nu cunosc toate conturile astea si lucrez numai cu SAGA S cu care facturez si imi tin stocul.Am vazut ca pot sa mai fac altfel.In momentul in care inchei contractul facturez dar la nr;factura trec NEF iar in momentul in care facturez o devalidez si o validez din nou iar daca am un avans luat e bine vad ca imi arata exact cat mai are de dat.In cazul asta fac salvare la baza de date in ficare zi.
Oricum multumesc mult.
Deci daca nu am toate materialele in stoc eu nu pot sa facturez.

Scrie răspuns