informatie

Mesaj
Autor
fartana739
Mesaje: 275
Membru din: Vin Mar 10, 2006 12:00 am

informatie

#1 Mesaj de fartana739 »

Puteti sa-mi spuneti care este riscul pe care mi-l asum in momentul in care trec aparatmentul meu ca si sediu al unei firme.
Multumesc.

paturcai
Mesaje: 8077
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

#2 Mesaj de paturcai »

Niciun risc.
Poate doar ceva - Doamne fereste - forte telurice, chestii din astea fortuite.
Apartamentul poate fi sediu social al unei intreprinderi in baza unui contract de comodat (fara plata, gratis). Cheltuielile comune (cota de intretinere, telefonul, lumina, apa, etc) se vor putea trece pe cheltuieli intr-o limita rezonabila (adica locuiesc acolo si-mi trec toate cheltuielile pe firma).
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

oprescum
Mesaje: 65
Membru din: Mie Ian 30, 2008 12:00 am

#3 Mesaj de oprescum »

Cum procedez sa trec o parte(rezonabila) a cheltuielilor cu intretinerea locuintei pe firma, cand toate facturile vin pe numele persoanei fizice care are contract de comodat cu firma?

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24109
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#4 Mesaj de balazse »

Poti incerca cum se face si la persoane fizice autorizate, prin cota parte.
Adica daca in locuinta locuiesc 4 persoane, din care una dintre persoane are autorizatie, iar cheltuielile sunt de 1.000 lei, atunci se pune pe cheltuieli 1/4 din 1.000 lei, adica suma de 250 lei.
E normal sa nu se puna toata suma de 1.000 lei, ca mai locuiesc acolo 3 persoane care folosesc utilitatile.

oprescum
Mesaje: 65
Membru din: Mie Ian 30, 2008 12:00 am

#5 Mesaj de oprescum »

Dar ce acte atasez pentru cota respectiva? Facturile care vin pe numele proprietarului?

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24109
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#6 Mesaj de balazse »

Exact, facturile care vin. Plata se va face prin dispozitie de plata catre casierie.

podareanux
Mesaje: 23
Membru din: Vin Feb 23, 2007 12:00 am

cheltuieli sediu

#7 Mesaj de podareanux »

ref.sediu firma
am si eu aceiasi situatie si vin cu o intrebare.
sediu; firmei este intr-un apt.al carui proprietar este administratorul firmei si este singur in apartament, activitatea firmei si-o desfasoara la un punct de lucru in alta parte
facturile si chitantele vin pe numele lui ca administrator
Intrebare: mai este nevoie de contract de comodat ? pentru a trece toate cheltuielile in contab.?
Multumesc anticipat

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24109
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#8 Mesaj de balazse »

In mod obligatoriu trebuie sa existe un contract de comodat sau inchiriere pentru sediu, altfel nu ai fi putut face inregistrarea la registrul comertului (teoretic).
Referitor la intrebarea daca treuie contract de comodat, iti dau un exemplu.
Vrei sa deduci cheltuieli de benzina si nu ai nici o masina in societate, nici cumparat, nici inchiriat, nici prin contract de comodat. Normal ca nu ca nu poti justifica.
Exista o modalitate de decontare a cheltuielii din cate stiu eu (din pacare nu am un baza legala) pentru a deconta combustibil la deplasare, dar aia mergea doar la delegatii cand se face deplasarea cu masina proprie si atunci se poate deconta 7,5l/100km.

Scrie răspuns