incasare in numerar in euro
incasare in numerar in euro
Buna ziua, am din nou o nelamurire si m-am gandit sa cer opinia voastra in legatura cu pb mea. de curand la firma la care lucrez s-a achizitionat un camion cu care facem curse externe. As vrea sa stiu daca trebuie cumva sa emit factura de transport catre beneficiarul marfii in cazul in care marfa pe care o transport este marfa mea, rezultata din productie proprie si in contractul incheiat cu cealalta parte este specificat ca eu asigur si transportul. este prima data cand fac asa si nu stiu ce sa fac. Alta problema mai am ca nu stiu ca transportator cat am dreptul sa incasez in numerar in euro daca clientul vrea sa plateasca cu cash la descarcare. Imi zicea cineva ca la transportatori nu se tine cont de plafonul de 5000 lei, sau echivalentul in euro a acestei sume. Vreau sa specific ca vb de tranzactii intre pers juridice. Ma poate lumina cineva? Va multumesc anticipat!
Daca este vorba de transporturi internationale de marfuri si/sau persoane se poate incasa direct valuta fara nicio problema. Ideea este ca mai sigur din toate punctele de vedere este sa incasezi sumele mari prin Banca sa previi pe cat posibil situatii de furt, talharie, etc, etc.
Acum chiar nu am inteles care era prima problema cea cu emiterea unei facturi de transport catre marfa mea care este productie....m-ai pierdut sincer.
Revino pe tema legata de productie, si de transport. Incearca cu coerenta sa ne explici ca sa te putem ajuta.

Acum chiar nu am inteles care era prima problema cea cu emiterea unei facturi de transport catre marfa mea care este productie....m-ai pierdut sincer.
Revino pe tema legata de productie, si de transport. Incearca cu coerenta sa ne explici ca sa te putem ajuta.

Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
POATE CA NU M-AM EXPRIMAT CORECT. DECI, NOI PRODUCEM CASE DE LEMN PT UN CLIENT DIN FRANTA. IN CONTRACTUL INCHEIAT CU EL S-A SPECIFICAT CA TRANSPORTUL CADE IN SARCINA NOASTRA. CUM NOI AVEM UN CAMION LA FIRMA FACEM ACEST TRANSPORT CU MASINA NOASTRA. CE NU STIU EU ESTE DACA TREBUIE SA FACTUREZ SI TRANSPORTUL, SAU ESTE SUFICIENT SA FACTUREZ PRODUSELE PE CARE LE TRIMIT. SUNT NELAMURITA DEOARECE EU MA GANDESC CA CHELTUIELILE DE TRANSPORT INTRA IN PRETUL CASEI DE FAPT, DAR POATE LA UN CONTROL CINEVA AR PUTEA SPUNE CA AM FACUT TRANSPORTURI SI NU AM EMIS FACTURA. AR TREBUI OARE SA TREC PE FACTURA DE BUNURI SI CHELTUIELI DE TRANSPORT SAU SA EMIT SEPARAT O FACTURA DE TRANSPORT SI SA DIMINUEZ CU ACEA SUMA FACTURA DE BUNURI? OARE MA INTELEGETI? 

Poate dumneavoastra nu cititi ce scrie pe forum!
NU folositi majuscule la postare. Este nepoliticos. E ca si cum ati urla cind ati spune ceva.
Folositi butonul cautare inainte de a posta.
Daca mai postati mesaje scrise integral cu majuscule am sa vi le sterg fara avertisment.
NU folositi majuscule la postare. Este nepoliticos. E ca si cum ati urla cind ati spune ceva.
Folositi butonul cautare inainte de a posta.
Daca mai postati mesaje scrise integral cu majuscule am sa vi le sterg fara avertisment.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Ramane la latitudinea exportatorului daca va face factura separata pentru transport sau o va include in factura o data cu livrarea marfurilor.
Normal ar fi ca transportul sa fie trecut pe aceeasi factura cu livrarea produselor respective.
Eu m-am inteles cu partenerul francez ca o casa din lemn costa 100 EUR, fara alte taxe, in aceasta situatie mai trec inca o pozitie pe factura numita transport si trec in dreptul ei 10 EUR urmand ca in contabilitatea mea sa trec transportul meu in 704.
Dar din ce citesc mai sus, rezulta clar ca partenerul francez a spus ca "transportul cade in sarcina exportatorului". Contractul incheiat intre parti trebuie sa specifice in sarcina cui cade acest transport. Daca nu scrie cam au dreptate: ei cumpara ce le aduceti la "botul calului".
Si totusi transportul trebuie trecut distinct pe factura pentru ca el reprezinta: cheltuielile mele cu salariul soferului, cu amortizarile, benzina/motorina daca le decontez trebuie sa am si o motivatie pentru care motiv trec pe cheltuieli combustibilul pana in Franta si retur, etc, etc, etc.
Normal ar fi ca transportul sa fie trecut pe aceeasi factura cu livrarea produselor respective.
Eu m-am inteles cu partenerul francez ca o casa din lemn costa 100 EUR, fara alte taxe, in aceasta situatie mai trec inca o pozitie pe factura numita transport si trec in dreptul ei 10 EUR urmand ca in contabilitatea mea sa trec transportul meu in 704.
Dar din ce citesc mai sus, rezulta clar ca partenerul francez a spus ca "transportul cade in sarcina exportatorului". Contractul incheiat intre parti trebuie sa specifice in sarcina cui cade acest transport. Daca nu scrie cam au dreptate: ei cumpara ce le aduceti la "botul calului".
Si totusi transportul trebuie trecut distinct pe factura pentru ca el reprezinta: cheltuielile mele cu salariul soferului, cu amortizarile, benzina/motorina daca le decontez trebuie sa am si o motivatie pentru care motiv trec pe cheltuieli combustibilul pana in Franta si retur, etc, etc, etc.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!