achizitii in rate

Mesaj
Autor
marinc60

achizitii in rate

#1 Mesaj de marinc60 »

Cum inregistrez in contabilitate achizitionarea unui mijloc fix in rate, in conditiile in care in prima luna mi s-a facturat avansul, a doua luna rata I, a treia luna rata II, iar in luna a patra rata III? Amortizarea mijlocului fix din ce luna incepe? Va rog un raspuns foarte foarte urgent.
Multumesc! :?:

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#2 Mesaj de tomac »

Cel mai probabil ai un contract de vinzare-cumparare in care este specificata valoarea mijlocului fix si modul de plata (avans, numar de rate, valoarea ratelor, dobinda, etc.)
In aceste cazuri mijlocul fix il primesti la intocmirea contractului.
Daca exemplificam:
Cumperi cu plata in rate un echipament de productie in valoare de 10.000 lei, cu plata in rate astfel: avans - 5000 lei, ratele 1 si 2 cite 1500 lei, ratele 3 si 4 cite 1000 lei.
Odata cu plata ratelor datorezi si dobinda de 2% = pentru ratele 1 si 2 cite 30 lei/rata, iar pentru ratele 3 si 4 cite 20 lei/rata. Total dobinda = (30 x2) + (20 x2)=100 lei.

2131=404 5000 lei - c/v avans
4426=404 950 lei - tva aferent avans
2133=167 5000 lei - c/v imprumut
471 =1687 100 lei - cu valoarea dobinzii din contract

pentru fiecare rata ajunsa la scadenta:
exemplu pe rata 1:
167 = 404 1500 lei - c/v rata
4426= 404 285 lei - tva aferent ratei
668 = 471 30 lei - dobinda aferenta ratei

In cazul in care ai contractul incheiat in valuta, pot aparea diferente de curs valutar intre cursul la data contractului si cel utilizat la data facturarii ratelor.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Scrie răspuns