productie-ahutor

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
coatuc612
Mesaje: 107
Membru din: Lun Dec 12, 2011 9:36 am

productie-ahutor

#1 Mesaj de coatuc612 »

Buna Seara,


Am dat o cautare pe forum si am citit manualul de utilizare si tot nu m-am lamurit cum se face incarcarea gestiunii cu produse finite. Adica in ce moment se face nota contabila 345 = 711 ca nota de descarcare am vazut ca se face la validarea lunii.

Apoi o alta intrebare: daca nu am productie pe baza de reteta, si vreau sa introduc consumurile totale la sfarsitul zilei cum procedez. Mai explicit, se produce beton de diverse sortimente dar chiar daca e de un anumit tip, reteta poate diferi in functie de cerintele clientului. Statia de betoane scoate la sfrasitul zilei un bon cu toate materiile prime consumate pentru toate tipurile de beton produse. Deci nu am productie neterminata. In ziua X am vandut de ex 100 mc beton diverse sortimente pt care am consumat y materii prime in total. Cum pot introduce in Saga consumurile zilnice totale nu pe fiecare tip de beton in parte?

Nu stiu daca am fost prea explicita dar ceva imi scapa si nu stiu ce, desi am tot citit.


Multumesc!

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: productie-ahutor

#2 Mesaj de eugen01 »

Plecam de la premisa ca folosim lucrul cu gestiuni cantitativ valorice.
1.Pentru ca programul sa faca NC 345 = 711, trebuie sa predam produsele finite.Pentru aceasta oeratiune avem ecranul Productie.(il gasim in meniul Operatii);
2.Desi imi displac "suntarile" o solutie ar fi sa faceti si dvs un Bon de Consum pe toata cantitatea.Desi, sincer mi se pare ciudat ca o statie de betoane sa faca BC-uri la comun.Daca la receptie, clientul nu e multumit de calitate? Ca sa nu mai zic ca la lucrari speciale se pastreaza cate o mostra din betonul turnat.In fine...asta nu mai e treaba mea.Ca si mod de lucru, va propun sa folositi submeniul (ecranul) Comenzi unde sa introduceti produsele finite si cantitatile vandute intr-o zi.Dupa care completati ecranul de productie,dupa care puteti completa si Bonul de Consum.ehh...in prealabil ne definim in ecran clienti un client Stocuri Proprii 4111.99999 (pentru a putea deschide Comanda).

coatuc612
Mesaje: 107
Membru din: Lun Dec 12, 2011 9:36 am

Re: productie-ahutor

#3 Mesaj de coatuc612 »

Din ce citisem cam asa intelesesem si eu, imi scapase ideea cu crearea clientului de productie.
Ca o recapitulare ca sa vad daca gresesc:

Creez Clientul cu 4111.9999 pt productie pe care introduc comenzile pentru tot betonul comandat si executat intr-o zi apoi completez in meniul de productie. In momentul acesta se genereaza nota contabila 345 la 711?
pt ca am testat pe un produs si inca nu vad nota contabila in articole contabile desi am validat bonul de productie. Pt ca nu am atasat nici un consum acestui bon de productie automat costul de productie e zero. Acesta e motivul pentru care nu se incarca contul 345? Am facut si factura catre client de vazare produse finite 4111 = 701 pe care o vad in articole contabile dar nu vad incarcarea productiei? se face cumva la sfarsit la validare inchidere de luna pe valoare totala?
Imi cer scuze daca pare aiurea intrebarea dar eu nu am mai lucrat pe productie Saga.

Multumesc!

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: productie-ahutor

#4 Mesaj de eugen01 »

1. NC 345 = 711 face programul la inchidere luna;
2. Programul propune setarea pretului de productie la costul materiilor prime consumate.Cei drept il putem modifica si noi.Nu mai aduc vorba de omfp 1826 sau articolele din omfp 3055 referitor la evidenta la cost de productie.Evidenta la costul mp consumate sau la pretul de vanzare fiind cazuri particulare ar trebui, pentru a lucra conform ucazuri stapanire, sa folosim si contul 348.Dar...sa sarim peste acest lucru, eu insumi lucrand cu costul mp consumate.E mai usor in cazul controalelor si le convine si...dumnealor.Deci din moment ce nu am asociat nici o mp produselor obtinute nici programul nu are de unde sa stie o valoare;
3.Retetele nu sunt un mod obligatoriu de lucru, ci doar o facilitate a programului.Corect ar trebui sa stim concret ce s-a folosit pentru fiecare produs (le introducem in ecranul comenzi, manual pentru fiecare Produs Finit).E de folos conducerii, pentru a sti ce produs e mai rentabil sa fie fabricat, sau daca un produs e rentabil datorita cantitatii vandute sau reducerii costurilor ...in fine, din moment ce se lucreaza pe "bon de consum colectiv" iata un mic studiu de caz.De la bun inceput trebuie sa stim ca evidenta productiei implica si putin calcul extracontabil, pana sa operam in program (orcare ar fi el).Mai retinem ca metoda repartizarii, este o metoda matematica (adevar matematic) ce poate sa difere de realitatea din teren.Deci:
Premise:
1. Vanzari:
-Beton B 150_45 m3_170/pu_Val 7650
-Beton B 200_30 m3_183/pu_Val 5490
-Beton B 400_25 m3_234/pu_Val 5850
Total Cant 45 + 30 +25 = 100 m3
Total Valoare 7650+5490+5850= 18 990
2.Bon de consum Colectiv:
Ciment Portland _17 300 kg _ 0.40_ Val 6 920
Nisip _50.6 m3_4.80_Val 242.88
Agregat 1_24.5 m3_57.16_Val 1 400.40
Agregat 2_28.3 m3_63.38_Val 1 793.64
Agregat 3_35.8 m3_68.34_Val 2 446.52
Total Cheltuieli mp = 12 803.44
3.Determinarea costului mp prin metoda global valorica:
A. Baza de repartizare Pretul de vanzare.
Coeficient K = Cheltuieli/vanzari = 12 803.44 : 18 990 = 0.6742
Aplicam K la valorile de vanzare:
Cost B 150_7 650 * 0.6742 = 5 157.78 > PU= 5 157.78 : 45 = 114.6174
Cost B 200_5 490 * 0.6742 = 3 701.47 > PU= 3 701.47 : 30 = 123.3822
Cost B 400_5 850 * 0.6742 = 3 944.19 > PU= 3 944.19 : 25 = 157.7675
Intotdeauna verificam suma repartizata, pentru a regla eventualele rotunjiri, deci: 5 157.78 + 3 701.47 + 3 944.19 = 12 803.44. (OK !!)
B. Baza de repartizare cantitatea produsa.
Coeficient K = Cheltuieli/Cantitate= 12 803.44 : 100 = 128.0344
Cost B 150_45 * 128.0344 = 5 761.55 > PU = 5 761.55 : 45 = 128.0344
Cost B 200_30 * 128.0344 = 3 841.03 > PU = 3 841.03 : 30 = 128.0344
Cost B 400_25 * 128.0344 = 3 200.86 > PU = 3 200.86 : 25 = 128.0344
Verificam suma repartizata > 5 761.55 + 3 841.03 + 3 200.86 = 12 803.44 (ok!!)
Comentarii:
-Astfel obtinem costul (pretul ) produselor finite pe care il introducem in program, ori prin meniul comenzi ori direct in ecranul de productie.Dupa care mergem si completam Bonul de Consum.Verificam ca Total Bon de consum sa fie identic cu Total Produse FiniteTrebuie sa fim atenti la valorile din Bonul de consum, folosirea Fifo sau Cmp (zilnic/lunar) duc la valori diferite a materiilor prime;
-Baza de repartizare, musai sa fie cat mai rationala...puteam alege de ex...pretul Petrolului Brent sau ore manopera dar..dupa cum se observa si in calculele de mai sus la aceleasi cheltuieli obtinem costuri unitare diferite;
-Un alt dezavantaj, al metodei globale este ca nu identificam produsele care aduc pierderi...castigurile compensand pierderile (repartizand matematic, mai bine zis).

Si cam asta ar fi pe scurt cu productia, daca nu se respecta fluxul hartzoagelor, si nu avem date precise, motiv pentru care unul din utilizatorii informatiei contabile (managerul!) va sari in sus ca programul nu e bun, sau mai rau la acuze personale.
Fiind pasionat de productie, reveniti daca mai aveti nelamuriri.Am o singura rugaminte nu-mi cereti sa refac calculul pentru alte unitati de masura gen..lopata, roaba, mana de nisip...Aveti mila !! :roll:

coatuc612
Mesaje: 107
Membru din: Lun Dec 12, 2011 9:36 am

Re: productie-ahutor

#5 Mesaj de coatuc612 »

Multumesc mult pentru explicatii.
Problema e ca am luat-o de la inceput cu societate noua si program nou. :)
In programul vechi se incarca 345 = 711 automat cu produsele la pretul de vanzare (nu la pret de materiale consumate sau alt cost de productie calculat ca si cost de gestiune).

Deci rulajul lui 701 era egal cu rulaj 711 ( mai putin vanzarile prin casa de marcat care se storneaza si se fac marfuri).

De aceea eu sunt un pic bulversata. Normal ar trebui folosita aceeasi metoda contabila chiar daca se schimba programul.
Deci daca eu incarc productia si introduc retete si la costul prestabilit introduc pretul de vanzare Saga imi incarca 345 cu pretul de vanzare sau nu tine cont de asta si incarca pe baza consumurilor introduse in reteta sau manual, deci costul mp consumate?
Daca se lucreaza cu retete si se schimba reteta trebuie intodus un alt cod de produs finit cu alta reteta sau putem umbla pe acelasi cod de produs sa modificam reteta?


Multumesc inca odata pt timpul acordat.

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: productie-ahutor

#6 Mesaj de eugen01 »

1.Dupa cum am mai spus, Saga doar ne propune ramane la latitudinea noastra sa acceptam.Putem pune fara nici o jena pretul de vanzare (desi, eu nu sunt de acord ..poate si pentru ca la controale, distinsii oaspeti au fost interesati de cheltuieli !!)de acord cu remarca "nu se schimba metoda in cursul anului";
2.Despre modificare retete...hmmm...nu prea e ok.
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=7&t=17290 sau mai dati o cautare pe forum dupa reteta.

(Din moment ce sunteti la inceput, mai adaugati o societate intitulata cat ma sugestiv de ex..Ciorna srl sau Probe srl si acolo experimentati tot ce doriti).

lucai
Mesaje: 16
Membru din: Mar Feb 16, 2010 12:00 am

raport de gestiune cu transfer si reducere de pret

#7 Mesaj de lucai »

Am urmatoarea speta in operarea cu programul saga C+S varianta C 3.0.394 :
Am creat 3 gestiuni : magazin bijuterii – evidenta cantitativ-valorica la pret de amanunt
Depozit materii prime si materiale - evidenta cantitativ-valorica
Atelier de productie bijuterii- evidenta cantitativ-valorica
Bijuteriile realizate in atelier le inregistrez prin ecranul productie (cu cod de produse finite la pret prestabilit al mat. prime consumate); am facut o proba ptr. un produs finit cu reteta , pret mp = 16.39) .
notele corecte facute de saga:
601 301 16,39 Bon consum
345 711 16,39 Bon de predare / primire

Deoarece bijuteriile le vand prin magazinul propriu , folosesc ecranul transfer articolele din atelier in magazin (cu cod de marfa , fixand pretul de vanzare cu tva in ecranul de articol = 25)
notele corecte facute de saga LA INCHIDERE :
371.1 345 16,39 Transfer articole
371.1 378.1 3.77 Adaos
371.1 4428.1 4.84 TVA neexigibila

DEVALIDEZ inchiderea, pentru ca am primit un referat prin care respectivul articol ramane in gestiunea magazinului, dar cu titlu de mostra expusa , la pret simbolic de 0.1;
In ecranul de modificare pret marfa ,preiau articolul – pretul vechi fara tva este preluat automat, la stoc apare 0 care nu se poate modifica, scriu pretul nou(cu tva) 0.1. ; coloana diferenta ramane 0, pentru ca la cantitate am 0 desi in fapt am 1.; validez.
notele facute de saga LA INCHIDERE :
371.1 378.1 0 Adaos sch. pret ZJV005 MOSTRA VERIGHETA AG BARBA
371.1 4428.1 0 TVA neex. sch. pret ZJV005 MOSTRA VERIGHETA AG B
371.1 345 16,39 Transfer articole
371.1 378.1 -16,31 Adaos
371.1 4428.1 0,02 TVA neexigibila

In raportul de gestiune inregistrarile sunt:
Intrari iesiri
1. nota de transfer 0.1 0 (ceea ce nu este corect pt. ca nota de receptive la nota de transfer este cu valoarea de 25)
1. schimbare pret 0 0 (nu este correct; ar trebui pe intrari sa am reducerea de pret -24.90)
Soldul e corect , la fel ca in balanta.
In situatie stoc la pret de vanzare apare corect cantitatea =1 si pretul redus=0.1, soldul fiind corect
Cred ca daca notele facute de saga LA INCHIDERE pentru transfer si reducere pret ar fi cele de mai jos, atunci s-ar duce corect si in raportul de gestiune :
371.1 378.1 -20.08 Adaos sch. pret ZJV005 MOSTRA VERIGHETA AG BARBA
371.1 4428.1 -4.82 TVA neex. sch. pret ZJV005 MOSTRA VERIGHETA AG B
371.1 345 16,39 Transfer articole
371.1 378.1 3.77 Adaos
371.1 4428.1 4.84 TVA neexigibila

Sper ca nu am agasat pe nimeni si va rog sa-mi spuneti daca e corect cum am judecat si daca problema se poate rezolva.

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: productie-ahutor

#8 Mesaj de eugen01 »

pai...din cate stiu eu, programul face anumite note contabile numai la sfarsit de luna (inchidere luna) deci, daca am devalidat inchiderea de luna, ca sa operam o shimbare de pret, automat a "disparut" si receptia produsului finit, cred ca asa se explica cantitatea zero semnalata de dvs.In opinia mea, ar trebui sa lasati inchiderea de luna, asa cum a fost, si sa operati in luna curenta schimbarea de pret prin Procesul Verbal de schimbare de pret (operatii>Alte Operatii cu stocuri>....)
(atentie si cu schimbarile de pret prea dese in cursul unei luni, e posibil sa ma insel dar daca imi aduc aminte erau niste probleme daca se schimbau preturile de vanzare prea des in cursul unei luni la acelasi stoc de articole; e posibil sa ma insel, nu lucrez cu evidente la pret de vanzare).

Scopul forumului e sa ne impartasim diversele probleme, nelamuriri despre probleme contabile sau utilizare/functionare program, ultimele "barfe" de la anaf etc...avem si un forum unde avem un topic de Pauza pentru descretirea fruntilor...deci...avem toate conditiile pentru un dialog virtual.Regulile sunt simple e ideal sa folosim intai butonul Cautare, si unde gasim un topic ce corespunde cat mai bine cu problema noastra, sa continuam acolo (click raspunde).E de ajutor celor care au la randul lor nevoie de ajutor, informatiile fiind cat de cat concentrate (fireste ca nu ne impiedica nimeni sa deschidem un topic nou).Deci....keep on posting !! :)

lucai
Mesaje: 16
Membru din: Mar Feb 16, 2010 12:00 am

raport de gestiune cu transfer si reducere de pret

#9 Mesaj de lucai »

Multumesc Eugen pentru implicare in problema mea, dar ceea ce ai presupus, adica "la sfarsit de luna (inchidere luna) deci, daca am devalidat inchiderea de luna, ca sa operam o shimbare de pret, automat a "disparut" si receptia produsului finit, cred ca asa se explica cantitatea zero semnalata de dvs." , nu se intampla . Adica nota facuta automat din ecranul productie,
601 301 16,39 Bon consum
345 711 16,39 Bon de predare / primire
ramane chiar daca devalidez inchiderea lunii
Problema cred ca este la preluarea-operarea in ecranele de transfer si reducere de pret, in care notele nu sunt generate pe fiecare operatie in parte odata cu validarea, ci undeva in "spate", pe cumulat, la inchiderea lunii.
Am sa fac o incercare si cum mi-ai spus tu, adica reducerea de pret in luna urmatoare sa vad ce se intampla.
In ceea ce ma priveste, "inrosesc" intai butonul cautare, dupa care daca nu m-am lamurit, postez intrebarea. Poate de asta data am ales mai putin inspirat locul postarii, dar am nominalizat in titlul mesajului meu ce ma "doare".
Multumesc inca odata.

lucai
Mesaje: 16
Membru din: Mar Feb 16, 2010 12:00 am

Re: productie-ahutor

#10 Mesaj de lucai »

Iata observatiile mele in urma probelor facute cu reducerea de pret in luna urmatoare :
proba 1 : doar am devalidat reducerea de pret din ianuarie (fara sa o sterg). In note (articole contabile), si in balanta s-a transpus corect doar transferul din atelier in magazin, dar..... in raportul de gestiune si in situatia stocurilor-la pret de vanzare, reducerea de pret(care nu este validata la ianuarie in ecranul de alte operatii cu stocuri) , a aparut la ianuarie, stocul fiind diminuat cu aceasta operatie NEVALIDATA.
proba 2 : am sters reducerea de pret din ianuarie . la ianuarie totul ok. Am introdus reducerea de pret la februarie, NU am validat-o, rezultatul fiind : in balanta si raportul de gestiune solduri corecte, in situatia stocurilor sold diminuat cu reducerea de pret NEVALIDATA
proba 3 : am validat reducerea de pret la februarie. Rezultatul la inchidere februarie : in balanta solduri la 371.1 , 378.1 si 4428.1 corecte, prin diminuare in rosu pe debit sau credit, dupa caz. In raport de gestiune sold corect, dar prin transpunere in iesiri a reducerii de pret (eu cred ca ar fi trebuit pe intrari cu minus, conform articolelor contabile). In situatia stoc-la pret de vanzare, sold corect.
proba 4 : m-am intors la ianuarie(am devalidat inchidere febr, NU am devalidat red. de pret din febr, am devalidat ianuarie), pentru a adauga o factura de furnizor IAN sosita tarziu ; rezultatul dupa o noua inchidere a lunii ian : la ian s-au modificat articolele contabile, fiind influientate de reducerea de pret din FEBR. si bineinteles si soldurile din balanta la 371.1 , 378.1 si 4428.1; in raportul de gestiune si in situatia stocuri a ramas corect si la ian si la febr.(desi la febr. nu am dat inchidere). In fisierul de articole pretul a fost modificat cu reducerea din febr .

Concluzia la acest moment : pentru o transpunere corecta a operatiunii de reducere de pret, obligatoriu aceasta trebuie sa fie operata in alta luna decat cea in care articolul-produsul a intrat in gestiunea magazinului, si numai dupa ce s-a inchis definitiv luna anterioara.
In cazul meu, rezolvarea este schimbarea datei de pe referatul de reducere de pret :lol: si operarea dupa inchiderea definitiva a lui ian.
Sper ca totusi observatiile mele vor fi de ajutor echipei de programatori , in rezolvarea acestor mici anomalii.

lucai
Mesaje: 16
Membru din: Mar Feb 16, 2010 12:00 am

situatie stocuri denaturata

#11 Mesaj de lucai »

Va rog, am nevoie de ajutor in speta descrisa mai sus !
Asa cum am spus, pentru mostrele produse si transferate in magazin in ianuarie, am operat reducerea de pret la 1 februarie (preturi simbolice = 0,001, totalul valoric al celor 12 mostre la pret de vanzare scazand de la 259,61 lei la 0,012 lei).
In contabilitate- balanta totul este ok.
La verificarea situatiei stocurilor la pret de vanzare, articolele mostre al caror pret l-am schimbat nu mai apar de loc (nici cantitativ nici valoric), valoarea centralizata fiind mai mica cu 0,01 fata de balanta (ct.371).
In situatia stocuri la pret de intrare(productie) articolele au ramas evidentiate la pretul de intrare.
Ce trebuie sa fac sa am situatia corecta in stocuri la pret de amanunt?

negreac948
Mesaje: 27
Membru din: Mie Noi 06, 2019 2:31 pm

Re: productie-ahutor

#12 Mesaj de negreac948 »

eugen01 scrie: Mie Ian 25, 2012 2:28 pm 1. NC 345 = 711 face programul la inchidere luna;
2. Programul propune setarea pretului de productie la costul materiilor prime consumate.Cei drept il putem modifica si noi.Nu mai aduc vorba de omfp 1826 sau articolele din omfp 3055 referitor la evidenta la cost de productie.Evidenta la costul mp consumate sau la pretul de vanzare fiind cazuri particulare ar trebui, pentru a lucra conform ucazuri stapanire, sa folosim si contul 348.Dar...sa sarim peste acest lucru, eu insumi lucrand cu costul mp consumate.E mai usor in cazul controalelor si le convine si...dumnealor.Deci din moment ce nu am asociat nici o mp produselor obtinute nici programul nu are de unde sa stie o valoare;
3.Retetele nu sunt un mod obligatoriu de lucru, ci doar o facilitate a programului.Corect ar trebui sa stim concret ce s-a folosit pentru fiecare produs (le introducem in ecranul comenzi, manual pentru fiecare Produs Finit).E de folos conducerii, pentru a sti ce produs e mai rentabil sa fie fabricat, sau daca un produs e rentabil datorita cantitatii vandute sau reducerii costurilor ...in fine, din moment ce se lucreaza pe "bon de consum colectiv" iata un mic studiu de caz.De la bun inceput trebuie sa stim ca evidenta productiei implica si putin calcul extracontabil, pana sa operam in program (orcare ar fi el).Mai retinem ca metoda repartizarii, este o metoda matematica (adevar matematic) ce poate sa difere de realitatea din teren.Deci:
Premise:
1. Vanzari:
-Beton B 150_45 m3_170/pu_Val 7650
-Beton B 200_30 m3_183/pu_Val 5490
-Beton B 400_25 m3_234/pu_Val 5850
Total Cant 45 + 30 +25 = 100 m3
Total Valoare 7650+5490+5850= 18 990
2.Bon de consum Colectiv:
Ciment Portland _17 300 kg _ 0.40_ Val 6 920
Nisip _50.6 m3_4.80_Val 242.88
Agregat 1_24.5 m3_57.16_Val 1 400.40
Agregat 2_28.3 m3_63.38_Val 1 793.64
Agregat 3_35.8 m3_68.34_Val 2 446.52
Total Cheltuieli mp = 12 803.44
3.Determinarea costului mp prin metoda global valorica:
A. Baza de repartizare Pretul de vanzare.
Coeficient K = Cheltuieli/vanzari = 12 803.44 : 18 990 = 0.6742
Aplicam K la valorile de vanzare:
Cost B 150_7 650 * 0.6742 = 5 157.78 > PU= 5 157.78 : 45 = 114.6174
Cost B 200_5 490 * 0.6742 = 3 701.47 > PU= 3 701.47 : 30 = 123.3822
Cost B 400_5 850 * 0.6742 = 3 944.19 > PU= 3 944.19 : 25 = 157.7675
Intotdeauna verificam suma repartizata, pentru a regla eventualele rotunjiri, deci: 5 157.78 + 3 701.47 + 3 944.19 = 12 803.44. (OK !!)
B. Baza de repartizare cantitatea produsa.
Coeficient K = Cheltuieli/Cantitate= 12 803.44 : 100 = 128.0344
Cost B 150_45 * 128.0344 = 5 761.55 > PU = 5 761.55 : 45 = 128.0344
Cost B 200_30 * 128.0344 = 3 841.03 > PU = 3 841.03 : 30 = 128.0344
Cost B 400_25 * 128.0344 = 3 200.86 > PU = 3 200.86 : 25 = 128.0344
Verificam suma repartizata > 5 761.55 + 3 841.03 + 3 200.86 = 12 803.44 (ok!!)
Comentarii:
-Astfel obtinem costul (pretul ) produselor finite pe care il introducem in program, ori prin meniul comenzi ori direct in ecranul de productie.Dupa care mergem si completam Bonul de Consum.Verificam ca Total Bon de consum sa fie identic cu Total Produse FiniteTrebuie sa fim atenti la valorile din Bonul de consum, folosirea Fifo sau Cmp (zilnic/lunar) duc la valori diferite a materiilor prime;
-Baza de repartizare, musai sa fie cat mai rationala...puteam alege de ex...pretul Petrolului Brent sau ore manopera dar..dupa cum se observa si in calculele de mai sus la aceleasi cheltuieli obtinem costuri unitare diferite;
-Un alt dezavantaj, al metodei globale este ca nu identificam produsele care aduc pierderi...castigurile compensand pierderile (repartizand matematic, mai bine zis).

Si cam asta ar fi pe scurt cu productia, daca nu se respecta fluxul hartzoagelor, si nu avem date precise, motiv pentru care unul din utilizatorii informatiei contabile (managerul!) va sari in sus ca programul nu e bun, sau mai rau la acuze personale.
Fiind pasionat de productie, reveniti daca mai aveti nelamuriri.Am o singura rugaminte nu-mi cereti sa refac calculul pentru alte unitati de masura gen..lopata, roaba, mana de nisip...Aveti mila !! :roll:
Buna ziua,
Am o societate cu activitatea de productie beton si ,sincer, m-am cam pierdut in spatiu.. :oops: Ma puteti ajuta cu configurarea pentru o clasa de beton, ca pentru incepatori? Multumesc anticipat.

Scrie răspuns