garantie produse electronice

Mesaj
Autor
ionascus
Mesaje: 197
Membru din: Sâm Iul 26, 2008 12:00 am
Localitate: Piatra Neamt
Contact:

garantie produse electronice

#1 Mesaj de ionascus »

Comercializez produse electronice la care acord garantie de 2 ani.
Atunci cand produsul adus la garantie este defect si nu poate fi reparat, ii dau clientului un produs nou.
Care sunt
1. documentele care trebuie intocmite cu aceasta ocazie,
2. inregistrarile contabile care trebuie efectuate,
3. regimul fiscal din punct de vedere al tva-ului
4 regimul fiscal din punct de vedere al deductibilitatii cheltuielii aferente scaderii din gestiune a acelui produs?

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#2 Mesaj de tomac »

Bon de primire pentru reparatii

Puteti aplica prevederile HG830/2002 privind regimul deductibilitatii provizioanelor.

Atfel, puteti inregistra provizioane pentru depreciere conform acelei hotărâri.

Dacă riscul se materializează, se înregistrează cheltuiala și se anulează provizioanele. Vedeți și Codul fiscal art.22 lit.b și pct.52 din norme
Serviciile de reparații în perioada de garanție nu reprezintă un serviciu cu plată și nu este o operațiune impozabilă - art.129 pct.5 din Codul fiscal (TVA)

Totuși o soluție simplă și fără niciun fel de compromis, este ca atunci când i se dă un alt produs să i se întocmească o factură cu discount de 100%. Așa lucrurile sunt clare și fără echivoc. S-ar evita discuțiile legate de modul de determinare și înregistrare a provizioanelor.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

ionascus
Mesaje: 197
Membru din: Sâm Iul 26, 2008 12:00 am
Localitate: Piatra Neamt
Contact:

#3 Mesaj de ionascus »

Am tot studiat problema dar inca nu-mi este clar.

Nu intentionez sa folosesc provizioane, vreau doar sa trec pe cheltuieli contravaloarea acestora atunci cand riscul se realizeaza.

Am cautat acel Bon de primire pentru reparatii dar am vazut ca HG 768/1992 care reglementa regimul acestuia este abrogata.

Primesc marfa de la client fara nici un document (daca este persoana fizica) sau insotita de aviz de insotire (daca e persoana juridica).

Solutia cu facturat cu discunt 100% nu cred ca e convenabila din punct de vedere al clientului, el va avea intrare pe 2 produse (cel initial si cel nou acordat la schimb pt. cel defect) si de fapt el are unul singur in gestiune.

Este corect daca intocmesc un proces verbal semnat de persoana care se ocupa de garantii in care sa precizez ca produsul primit la garantie nu se mai poate repara si se inlocuieste cu unul nou?

Si pe baza acestuia sa fac descarcarea de gestiune cu pretul de intrare al produsului?

Din punct de vedere al tva-ului, trebuie sa colectez tva?

Avatar utilizator
vesaa
Mesaje: 105
Membru din: Joi Mai 17, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

#4 Mesaj de vesaa »

Alte pareri?
Am si eu un caz asemanator.

E mai indicat un PV, iar scaderea din gestiune sa se faca din ecranul "Operatii speciale" ?
Tudor Ionescu

Sync your files online and across computers with @Dropbox. 2GB account is free! http://db.tt/tKYjpdq

http://www.ajutorcontabil.tk
http://www.webtags.tk

Scrie răspuns