Va rog un ajutor
Va rog un ajutor
Cum trebuie procedat ?
Un en gross s-a inregistrat in acte ca en detail.
La finele anului s-a trecut pe en detail in acte, procedandu-se la urmatoarea formula : 371 = % - 9
378 - 4
4428 - 5
pentru a ajunge la soldul real.
La inventar, care s-a facut in ianuarie dar referitor la 31 decembrie s-a vazut ca fisele de magazie au fost tinute cantitativ.
Cum trebuia procedat la acest inventar si ce trebuia specificat la diferente, atata timp cat marfa existenta era inregistrata la pret de vanzare ?
Cineva poate are rabdare sa dea un raspuns.
Multumesc
Un en gross s-a inregistrat in acte ca en detail.
La finele anului s-a trecut pe en detail in acte, procedandu-se la urmatoarea formula : 371 = % - 9
378 - 4
4428 - 5
pentru a ajunge la soldul real.
La inventar, care s-a facut in ianuarie dar referitor la 31 decembrie s-a vazut ca fisele de magazie au fost tinute cantitativ.
Cum trebuia procedat la acest inventar si ce trebuia specificat la diferente, atata timp cat marfa existenta era inregistrata la pret de vanzare ?
Cineva poate are rabdare sa dea un raspuns.
Multumesc
Cum erau inscrise preturile in fisele de magazie? Preturi de vinzare cu TVA sau preturile de cumparare?
Daca erau preturi de vinzare si la fel s-a efectuat inventarierea si daca s-a luat decizia de a se tine evidenta in pret de cumparare urmind ca pretul de vinzare sa fie format ulterior, la vinzarea produselor, cea mai simpla solutie ar fi fost ca in inventarul respectiv sa fie inscrise ambele valori, atit cea de vinzare cit si cea de cumparare. Altfel nu s-ar fi putut determina corect valoarea TVA neexigibil si a adaosului de scazut, cele care de fapt constituie diferentele de pret.
Ce nu am inteles eu este daca firma a ramas pe mai departe en-gross sau a trecut la amanuntul?
Daca erau preturi de vinzare si la fel s-a efectuat inventarierea si daca s-a luat decizia de a se tine evidenta in pret de cumparare urmind ca pretul de vinzare sa fie format ulterior, la vinzarea produselor, cea mai simpla solutie ar fi fost ca in inventarul respectiv sa fie inscrise ambele valori, atit cea de vinzare cit si cea de cumparare. Altfel nu s-ar fi putut determina corect valoarea TVA neexigibil si a adaosului de scazut, cele care de fapt constituie diferentele de pret.
Ce nu am inteles eu este daca firma a ramas pe mai departe en-gross sau a trecut la amanuntul?
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
In acest caz trebuia sa faceti listele de inventar, cu ambele preturi: atit cel de vinzare cit si cel de cumparare.
Valoarea de vinzare pentru compararea cu vechiul stoc, cel care a fost tinut in pret de vinzare, iar valoarea de cumparare pentru a putea inregistra cu minus, corect, diferenta dintre pretul de vinzare si cel de cumparare.
Astfel incepind cu ianuarie ati fi avut valoarea corecta a stocului pe en-gross.
Valoarea de vinzare pentru compararea cu vechiul stoc, cel care a fost tinut in pret de vinzare, iar valoarea de cumparare pentru a putea inregistra cu minus, corect, diferenta dintre pretul de vinzare si cel de cumparare.
Astfel incepind cu ianuarie ati fi avut valoarea corecta a stocului pe en-gross.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 138
- Membru din: Mar Ian 17, 2006 12:00 am
Mă confrunt cu o problemă la care nu gasesc soluţia.Lucrurile stau în felul următor:
-la începutul anului 2006 o firmă furnizoare m-a înştiinţat că aş fi plătit în 2005 mai mult cu 141 ron,ceea ce eu nu am putut confirma deoarece această sumă era plătită pt.factura emisă de ei
-totuşi în luna ianuarie ei au încasat facturile cu această sumă mai puţin
-am încercat să lămuresc situaţia aştepând şi insistând,dar în zadar,ei menţin că acesta e soldul lor în contabilitate
-ce aş putea face eu în acestă situaţie,îmi rămâne sold la furnizor suma respectivă
-m-am găndit să folosesc 473 pt.plată,iar după 60 zile vă închid cu cont de venit dar nu ştiu care şi dacă e corect
-încă mai insist la firma lor,e greu,că departamentul contabil îl au în alt oraş
Mulţumesc.
-la începutul anului 2006 o firmă furnizoare m-a înştiinţat că aş fi plătit în 2005 mai mult cu 141 ron,ceea ce eu nu am putut confirma deoarece această sumă era plătită pt.factura emisă de ei
-totuşi în luna ianuarie ei au încasat facturile cu această sumă mai puţin
-am încercat să lămuresc situaţia aştepând şi insistând,dar în zadar,ei menţin că acesta e soldul lor în contabilitate
-ce aş putea face eu în acestă situaţie,îmi rămâne sold la furnizor suma respectivă
-m-am găndit să folosesc 473 pt.plată,iar după 60 zile vă închid cu cont de venit dar nu ştiu care şi dacă e corect
-încă mai insist la firma lor,e greu,că departamentul contabil îl au în alt oraş

Mulţumesc.
-
- Mesaje: 138
- Membru din: Mar Ian 17, 2006 12:00 am
Nu este nici o sugestie pt.problema mea cu acest furnizor care nu vrea bani? 

Ultima oară modificat Vin Mar 17, 2006 3:58 pm de către tabacariue, modificat 1 dată în total.
-
- Mesaje: 138
- Membru din: Mar Ian 17, 2006 12:00 am