Operare facturi cu TVA nedeductibil conf OG34/2009
Operare facturi cu TVA nedeductibil conf OG34/2009
Ma intreb cum vom opera de acum incolo achizitiile pentru care TVA-ul nu este deductibil cf OG34 dar in acelasi timp este necesar sa apara in decl.394 ?
Ma refer la facturi de achizitie de carburanti, facturi de achizitie de autoturisme etc ???
Oare se vor face modificari in Saga , un alt tip de act .... sau mai stiu eu ce ??
Aveti sugestii / pareri ?
Ma refer la facturi de achizitie de carburanti, facturi de achizitie de autoturisme etc ???
Oare se vor face modificari in Saga , un alt tip de act .... sau mai stiu eu ce ??
Aveti sugestii / pareri ?
Vedeti in helpul programului - legat de D394:
La intocmirea declaratie trebuie avute in vedere urmatoarele:
a. Apăsarea butonului "Actualizare date" reface declaraţia anulând modificările făcute manual.
b. Codurile fiscale invalide apar marcate cu roşu. Acestea trebuie corectate. Corecţia se poate face direct în declaraţie, listele de furnizori şi clienti actualizându-se automat cu codul fiscal corect.
c. Pot exista facturi introduse fără TVA care, de fapt, au fost emise cu TVA (de ex. facturi cu articole protocol). Pentru acestea trebuie modificate sumele cu valoarea şi TVA-ul din facturi, în declaraţie.
Ca urmare: introduceti facturile normal, fara TVA, iar in D394 modificati manual sumele la acele facturi.
La intocmirea declaratie trebuie avute in vedere urmatoarele:
a. Apăsarea butonului "Actualizare date" reface declaraţia anulând modificările făcute manual.
b. Codurile fiscale invalide apar marcate cu roşu. Acestea trebuie corectate. Corecţia se poate face direct în declaraţie, listele de furnizori şi clienti actualizându-se automat cu codul fiscal corect.
c. Pot exista facturi introduse fără TVA care, de fapt, au fost emise cu TVA (de ex. facturi cu articole protocol). Pentru acestea trebuie modificate sumele cu valoarea şi TVA-ul din facturi, în declaraţie.
Ca urmare: introduceti facturile normal, fara TVA, iar in D394 modificati manual sumele la acele facturi.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Variantele date de Tomac si Septimiuv sunt ambele corecte si pot functiona, mai ales la varianta oferita de Tomac m-am gandit si eu.
Problema ce poate aparea la un moment dat este ca acest mod poate fi foarte greoi si susceptibil la erori.
Daca aceste documente sunt numeroase (si de ce nu ar fi ?) este necesara o evidenta paralela, astfel incat la finele semestrului sa mai stii ce sa corectezi.
Mai mult o factura de combustibili poate fi partial nedeductibila si partial deductibila functie de destinatia combustibilului.
In varianta lui Septimiuv daca se ajusteaza TVA-ul cu NC acesta nu va mai aparea in jurnale.... sau ma insel ??. Poate ca ar fi o varianta cu un fornizor "TVA nedeductibil" ???
Despre bonurile fiscale este clar ca le vom introduce fara TVA.
Problema ce poate aparea la un moment dat este ca acest mod poate fi foarte greoi si susceptibil la erori.
Daca aceste documente sunt numeroase (si de ce nu ar fi ?) este necesara o evidenta paralela, astfel incat la finele semestrului sa mai stii ce sa corectezi.
Mai mult o factura de combustibili poate fi partial nedeductibila si partial deductibila functie de destinatia combustibilului.
In varianta lui Septimiuv daca se ajusteaza TVA-ul cu NC acesta nu va mai aparea in jurnale.... sau ma insel ??. Poate ca ar fi o varianta cu un fornizor "TVA nedeductibil" ???
Despre bonurile fiscale este clar ca le vom introduce fara TVA.
Problema apare numai daca in discutie sunt facturi. Bonurile fiscale nu se cumprind oricum in acea declaratie.
Si cum in marea majorite a cazurilor de achizitie a combustibilului, se folosesc bonuri fiscale si nu facturi, e clar.
In cazul in care exista cumparare de combustibil pe bon, legea prevede inscrierea numarului de masina pe verso-ul acelui bon. In acest caz, e simplu de determinat daca se deduce TVA sau nu. In cazul in care se cumpara cu factura si nu se poate idendifica pentru care masina sau utilaj s-a achizitionat combustibilul, atunci parerea mea este ca se poate deduce TVA la introducerea facturii, iar limitarea dreptului de deducere nu se poate face practic decit inregistrind, in functie de consumurile inregistrate pe fiecare utilaj sau vehicul rutier in parte. prin inregistrarea 635=4427. Asta pentru ca, teoretic, nu am de unde sa stiu daca acel combustibil va fi consumat preponderent de categoriile ce au limitare a dreptului de deducere sau de cele la care nu exista aceasta limitare a dreptului de deducere a TVA in cazul achizitiilor de combustibil.
Din acest punct de vedere se ridica o problema interesanta.In OUG 34/2009 se spune: "În cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depăşească 3.500 kg şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, nu se deduce taxa pe valoarea adăugată aferentă achiziţiilor acestor vehicule şi nici taxa aferentă achiziţiilor de combustibil destinat utilizării pentru vehiculele care au aceleaşi caracteristici". Problema ce se ridica, este ca textul impune ca in momentul achizitiei eu sa cunosc destinatia combustibilului achizitionat, ceea ce este o timpenie acest lucru fiind imposibil in unele cazuri. Mai mult in norme se definesc fiecare din categoriile de vehicule ce sunt considerate exceptii si sunt atit de bine definite incit nu stiu cum se va putea demonstra, de catre o firma mica sau medie, utilizarea exclusiva a acelor vehicule pentru activitatile prevazute in exceptii. Normele de aplicare a acestei ordonante nu au adus defel clarificari si au cam lasat totul in ceata.
Si cum in marea majorite a cazurilor de achizitie a combustibilului, se folosesc bonuri fiscale si nu facturi, e clar.
In cazul in care exista cumparare de combustibil pe bon, legea prevede inscrierea numarului de masina pe verso-ul acelui bon. In acest caz, e simplu de determinat daca se deduce TVA sau nu. In cazul in care se cumpara cu factura si nu se poate idendifica pentru care masina sau utilaj s-a achizitionat combustibilul, atunci parerea mea este ca se poate deduce TVA la introducerea facturii, iar limitarea dreptului de deducere nu se poate face practic decit inregistrind, in functie de consumurile inregistrate pe fiecare utilaj sau vehicul rutier in parte. prin inregistrarea 635=4427. Asta pentru ca, teoretic, nu am de unde sa stiu daca acel combustibil va fi consumat preponderent de categoriile ce au limitare a dreptului de deducere sau de cele la care nu exista aceasta limitare a dreptului de deducere a TVA in cazul achizitiilor de combustibil.
Din acest punct de vedere se ridica o problema interesanta.In OUG 34/2009 se spune: "În cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depăşească 3.500 kg şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, nu se deduce taxa pe valoarea adăugată aferentă achiziţiilor acestor vehicule şi nici taxa aferentă achiziţiilor de combustibil destinat utilizării pentru vehiculele care au aceleaşi caracteristici". Problema ce se ridica, este ca textul impune ca in momentul achizitiei eu sa cunosc destinatia combustibilului achizitionat, ceea ce este o timpenie acest lucru fiind imposibil in unele cazuri. Mai mult in norme se definesc fiecare din categoriile de vehicule ce sunt considerate exceptii si sunt atit de bine definite incit nu stiu cum se va putea demonstra, de catre o firma mica sau medie, utilizarea exclusiva a acelor vehicule pentru activitatile prevazute in exceptii. Normele de aplicare a acestei ordonante nu au adus defel clarificari si au cam lasat totul in ceata.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Si eu asa procedez. Problema este ca aceasta suma de TVA apare in registrul vanzari, precum se calculeaza automat baza de calcul, care nu stiu daca este chiar corect si apare la restul vanzarilor. Ar fi bine daca ar aparea cumva distinct.tomac scrie:... in functie de consumurile inregistrate pe fiecare utilaj sau vehicul rutier in parte. prin inregistrarea 635=4427.
-
- Mesaje: 270
- Membru din: Mar Noi 06, 2007 12:00 am
In cazul combustibilului eu ma gandeam sa creez 6022.01 - deductibil si 6022.02 nedeductibil si la introducerea BF sa introduc la tip : nedefinit si sa aleg contul 6022.01 sau 6022.02 in f de situatie ( am si comb deductibil si nedeductibil - stiu care este deductibil - pt e scris pe bon nr masinii ) . In acest fel as sti la sf de trim ce sa trec la nedeductibil in Reg de ev fiscala .
Dar nu stiu cum sa fac in cazul facturilor de leasing - cu nedeductibilitatea TVA.
Dar nu stiu cum sa fac in cazul facturilor de leasing - cu nedeductibilitatea TVA.
TVA la leasing e deductibil. Vedeti topicul de aici: http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... c&start=41
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 270
- Membru din: Mar Noi 06, 2007 12:00 am
Eu cred, totusi ca este o speculatie in ceea ce priveste deductibilitatea TVa la fact de leasing - pt autoturisme. Contractul de leasing este un contract de finantare , dar pentru cumpararea unui autoturism . Ar merge pentru leasing - utilaje .
Si cand iti exerciti dreptul de a-l cumpara consideri toata valorea TVA facturata, nedeductibila. Asta inseamna ca 4 -5 ani sa tii extracontabil aceasta evidenta, sau poate in 2010 nu vor mai prelungi aceasta aberatie .
Din pacate ar fi trebuit in norme sa se faca precizari , deoarece in acest fel se lasa la bunul plac al inspectorilor fiscali sa considere nedeductibila val tva la leasing , sa calculeze penalitati .... etc
Si cand iti exerciti dreptul de a-l cumpara consideri toata valorea TVA facturata, nedeductibila. Asta inseamna ca 4 -5 ani sa tii extracontabil aceasta evidenta, sau poate in 2010 nu vor mai prelungi aceasta aberatie .
Din pacate ar fi trebuit in norme sa se faca precizari , deoarece in acest fel se lasa la bunul plac al inspectorilor fiscali sa considere nedeductibila val tva la leasing , sa calculeze penalitati .... etc
Nu este o speculatie. In OUG 34/2009 se limiteaza dreptul de deducere la achizitii.Bunurile predate in baza unui contract de leasing nu reprezinta o livrare de bunuri si nici nu genereaza un transfer al dreptului de proprietate. Va rog sa cititi art.128 din codul fiscal.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Ma ingrijoreaza confuziile tot mai dese, intentionate sau nu, intre achizitie si leasing.
Circula tot felul de "materiale" emise de diferiti competenti care sustin aceiasi confuzie.
Parca vad ca vor da astia de finate o "lamurire" si ne linistesc.
Sau revin la variant de proiect a ordonantei, unde leasingul era inclus in mod expres.
Circula tot felul de "materiale" emise de diferiti competenti care sustin aceiasi confuzie.
Parca vad ca vor da astia de finate o "lamurire" si ne linistesc.
Sau revin la variant de proiect a ordonantei, unde leasingul era inclus in mod expres.
-
- Mesaje: 10
- Membru din: Mar Mai 19, 2009 12:00 am
Salut!
Am si eu 2 nelamuriri si as dori raspunsuri cat mai clare si mai scurte.
1. Daca am un bon fiscal de benzina de 100 de lei (19 lei TVA), cat introduc in contabilitate: 100 de lei cu TVA 0 sau 81 lei cu TVA 0? (eu totusi scot din buzunar 100 lei)
2. I.I., PFA, AF intra sau nu la impozitul forfetar?
Multumesc anticipat.
Am si eu 2 nelamuriri si as dori raspunsuri cat mai clare si mai scurte.
1. Daca am un bon fiscal de benzina de 100 de lei (19 lei TVA), cat introduc in contabilitate: 100 de lei cu TVA 0 sau 81 lei cu TVA 0? (eu totusi scot din buzunar 100 lei)
2. I.I., PFA, AF intra sau nu la impozitul forfetar?
Multumesc anticipat.
Buna dimineata tuturor !
Vreau sa va cer o parere...Eu am o firma de comert cu produse diverse.Avem un autoturism pe firma,inca in leasing financiar,cu care administrator societatii merge la clienti sa prezinte produsele,cara marfa la Firmele de curierat in vederea trimitarii la clientii din alte judete,duce marfa la clientii din oras,etc.Pot asimila aceasta activitate uneia de agent vanzare si sa deduc cheltuiala cu combustibilul?Mentionez ca avem ca obiect de activitate si transportul,doar ca administratorul este angajat cu functia de inginer si nu de agent de vanzari?
Iar in situatia ca angajam si un agent de vanzari,care va circula cu o alta masina,pot deduce cheltuielile legate de combustibil?
Eu as zuce ca da, in ambele cazuri...Voi ce parere aveti?
Tva-ul de la ratele de leasing le deduc,clar,dar ce fac cu combustibilul?Multumesc anticipat.
Vreau sa va cer o parere...Eu am o firma de comert cu produse diverse.Avem un autoturism pe firma,inca in leasing financiar,cu care administrator societatii merge la clienti sa prezinte produsele,cara marfa la Firmele de curierat in vederea trimitarii la clientii din alte judete,duce marfa la clientii din oras,etc.Pot asimila aceasta activitate uneia de agent vanzare si sa deduc cheltuiala cu combustibilul?Mentionez ca avem ca obiect de activitate si transportul,doar ca administratorul este angajat cu functia de inginer si nu de agent de vanzari?
Iar in situatia ca angajam si un agent de vanzari,care va circula cu o alta masina,pot deduce cheltuielile legate de combustibil?
Eu as zuce ca da, in ambele cazuri...Voi ce parere aveti?
Tva-ul de la ratele de leasing le deduc,clar,dar ce fac cu combustibilul?Multumesc anticipat.
@grigorep753
1. 100 lei cu 0 TVA
2. NU.
@florescud
Vor aparea discutii, cu siguranta. Asta pentru ca in normele de aplicare a OG 34/2009, legat de masini folosite de agentiu de vinzari se foloseste o expresie ce va da peste cap orice discutie - "vehicul utilizat exclusiv". Cuiul este "exclusiv". Asta inseamna ca trebuie sa demonstrez, ca vehiculul este utilizat exclusiv pentru asa ceva. Daca am folosit vehiculul si in alte activitati decit acelea pentru care dreptul de deducere nu este limitat, chiar daca nu deduc TVA, automat va aparea problema urmatoare: nu am folosit vehiculul exclusiv pentru o activitate.
1. 100 lei cu 0 TVA
2. NU.
@florescud
Vor aparea discutii, cu siguranta. Asta pentru ca in normele de aplicare a OG 34/2009, legat de masini folosite de agentiu de vinzari se foloseste o expresie ce va da peste cap orice discutie - "vehicul utilizat exclusiv". Cuiul este "exclusiv". Asta inseamna ca trebuie sa demonstrez, ca vehiculul este utilizat exclusiv pentru asa ceva. Daca am folosit vehiculul si in alte activitati decit acelea pentru care dreptul de deducere nu este limitat, chiar daca nu deduc TVA, automat va aparea problema urmatoare: nu am folosit vehiculul exclusiv pentru o activitate.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.