contract de colaborare intre societati comerciale

Mesaj
Autor
felead1
Mesaje: 59
Membru din: Vin Apr 27, 2007 12:00 am
Localitate: Deva

contract de colaborare intre societati comerciale

#1 Mesaj de felead1 »

Buna, nu stiu ce m-as face fara forumul Saga unde gasesc raspuns la toate intrebarile ... Am cautat prin subiectele care s-au discutat dar n-am gasit un caz similar. Problema mea este urmatoarea : suntem un SRL care in prezent desfasoara activitati de alimentatie publica, avem sediu si punct de lucru. Urmeaza sa incheiem un contract de colaborare cu o alta societate comerciala si sa ne desfasuram activitatea in continuare in spatiul lor. Ei vor pune la dispozitie si materia prima, iar noi vom asigura activitatea in bucatarie, cu personal angajat de noi cu contract de munca. Serviciile prestate le vom factura. Nu stiu exact ce implica asta : trebuie neaparat sa-mi fac punct de lucru in acel spatiu ? Se poate si fara asta ? Ptr facturile pe care le voi emite trebuie neaparat bon din casa de marcat sau se poate si prin chitanta sau OP. :?: Mai am multe lucruri nelamurite si cu siguranta ca vor aparea si multe neprevazute, care nici nu-mi vin acum in minte .

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24109
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#2 Mesaj de balazse »

Cum ai scris si tu faci "prestare de serviciu", atunci mi se pare normal sa faci contract de prestari servicii, pana la urma din cat am inteles eu ceea ce faci tu este sa asiguri forta de munca pentru beneficiar (cel care detine spatiul).
Datorita faptului ca este vorba de un contract incheiat intre doua persoane juridice vei emite factura. Eu sunt de parere ca acele sume sa le incasezi cu chitanta sau ordin de plata.

felead1
Mesaje: 59
Membru din: Vin Apr 27, 2007 12:00 am
Localitate: Deva

#3 Mesaj de felead1 »

Da, cam asa e, prestare de servicii deocamdata, un fel de asociere in care eu vin partial cu forta de munca si el vine cu spatiul si materia prima. Spun partial pentru ca noi vom asigura coordonarea activitatii in bucatarie ( practic ceea ce face un bucatar-sef ) si distributia pentru livrarile la domiciliu. Pentru serviciile astea vom stabili un tarif lunar si evident ca ptr suma aia voi plati TVA.
Daca eu scriu in contractul de munca al angajatilor mei ca le asigur 3 mese zilnic, cum fac inregistrarile ptr materia prima necesara prepararii hranei ptr ei ? Ca nu o mai pot inegistra in contul 301 ptr ca n-o sa fie destinata vanzarii, nu ? :roll:

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24109
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#4 Mesaj de balazse »

Stai o clipa. Materia prima nu este a ta, ci a societatii care asigura materia prima si spatiul, sau vei contribui si tu cu materie prima?
Dupa parerea mea ar trebui stabilit precis fiecare societate ce activitati asigura.

felead1
Mesaje: 59
Membru din: Vin Apr 27, 2007 12:00 am
Localitate: Deva

#5 Mesaj de felead1 »

Pai eu m-am gandit ca materia prima ptr hrana angajatilor mei s-o cumpar eu, ca sa nu se amestece cu ceea ce e destinat vanzarii .

Scrie răspuns