bon fiscal gresit tastat
bon fiscal gresit tastat
lucrez la o firma care nu este platitoare de tva si pe casa de marcat s-a tastat gresit un bon din care a rezultat TVA adica in loc de 30 de lei a tastat 3 lei si nu stiu cum a aparut si TVA la aceasta suma .Din cate stiu trebuie facut un proces verbal pentru bon fiscal tastat gresit dar mai departe.......? va rog un sfat? o modalitate legala de a scadea si justifica aceasta greseala.Trebuie sa fie declarat si la fisc? sau mai bine zis unde?
-
- Mesaje: 591
- Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
- Localitate: Cluj-Napoca
ca sa fii corect pana la capat, vezi mai jos ce trebuie facut in cazul asta, vezi H 479/2003 :
Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, întocmite de la ultima inventariere pâna la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor înregistrate gresit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, întocmite de la ultima inventariere pâna la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor înregistrate gresit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Apropo de textul normelor. Atît de....sunt cei din MF că nu actualizat această ordonanță (OUG 28/1999), nu o clarifică și nici nu actualizează normele de aplicare a acesteia. Există contribuabili ce sunt în plop și plopu'n aer și dacă greșesc un bon, nu pot efectua legal corecțiile, în modalitatea prevăzută de norme.Aceștia sunt PFA, AF, II. Pentru că un PFA nu are o persoană ce să fie angajată și una ce să fie responsabil pentru gestionarea patrimoniului. Pentru că nu au cum să întocmească o notă de contabilitate, aceasta fiind specifică sistemului de contabilitate în partidă dublă.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 20
- Membru din: Mar Feb 07, 2006 12:00 am
-
- Mesaje: 1113
- Membru din: Mar Noi 25, 2008 12:00 am
-
- Mesaje: 1113
- Membru din: Mar Noi 25, 2008 12:00 am