salutare economisti si contabili
lamuriti-ma si pe mine ce e cu somaju asta tehnic ca deja sunt intr-o nebuloasa.
administratorul firmei s-a gandit si el din august sa lase oamenii in somaj tehnic (acum nu stiu daca pe toti sau numai pe unii). ieri am fost la ITM sa cer lamuriri cu privire la ce trebuie facut, ce se plateste si ce nu etc.
doamna imi spune: in cazul in care administratorul lasa doar unii angajati in somaj tehnic, acestia vor benefiacia de indemnizatia de 75% din salarul cu care este incadrat, calculandu-li-se in continuare contributiile, si platindu-le, aferent salariului nou stabilit. in cazul in care firma se inchide de tot, din diferite motive si toti salariatii sunt in somaj tehnic (citez: nu mai vine nici portaru' nici contabilu' nici catelu' nici purcelu'), cu alte cuvinte chiar nu mai este activitate in firma, doar atunci salariatii vor beneficia de indemnizatia de 75% fara a se calcula si plati contributiile aferente, comisionul ITM insa trebuie platit oricum.
ii spun sefului de dimineata toate astea, iar el imi spune ca vb prostii, sau doamna de la ITM vb prostii, ca nu este adevarat, ca nu ar trebui sa se platesca contributiile in niciunul dintre cazurile pe care vi le-am zis.
sper sa ma lamureasca careva cum e defapt. ms
lamurire somaj tehnic-help
lamurire somaj tehnic-help
intre ceea ce stii si ceea ce nu stii este ceea ce presupui
- teodorg133
- Mesaje: 993
- Membru din: Mar Mar 11, 2008 12:00 am
- Localitate: constanta
OUG.28/2009....dna de la ITM are dreptate
- intreruperea TOTALA a activitatii, duce la somaj tehnic....
ps. puteti lasa macar catelu' de paza !!!

ps. puteti lasa macar catelu' de paza !!!

[color=red] "Visează ca şi cum ai trăi veşnic, dar trăieşte ca şi cum ai muri azi, căci nu contează anii din viaţa ta, ci viaţa din anii tăi".
[/color]
http://www.lumeaingerilor.ro/Home/tabid/36/Default.aspx
[/color]
http://www.lumeaingerilor.ro/Home/tabid/36/Default.aspx
-
- Mesaje: 281
- Membru din: Mie Mar 08, 2006 12:00 am
- Localitate: Oltenita
- Contact:
Asa este, se poate partial cu scutire de la plata contributiilor confirmata si de finante Bihor. Insa intreb eu, cum se calculeaza aceste 3 luni, de la prima intrare in somaj tehnic al primului angajat pana la implinirea celor 3 luni sau se poate acorda pentru fiecare angajat pana la implinirea termenului de 3 luni pt fiecare in parte? In lege e destul de neclar , ... as aca nu stiu cine ne poate lamuri ...
Ioana B
Poate va ajuta
http://www.newschannel.ro/stiri/somaj-t ... -mai-multi
,,Legiuitorul defineste diferit cele 3 luni in doua alineate consecutive. Astfel, in timp ce la art.2 alin(1) precizeaza ca durata intreruperii nu poate fi mai mare de 3 luni, la alin.(2) al aceluiasi articol precizeaza ca cele 3 luni se refera la durata de acordare a indemnizatiei.
Presupunand ca cele doua formulari ale textului de lege reflecta corect intentia legiuitorului, scutirea de contributii s-ar acorda pentru maxim 3 luni de intrerupere a activitatii (cele 3 luni nu sunt neaparat consecutive) iar scutirea de impozit pe venit s-ar acorda pentru maxim 3 luni de acordare a indemnizatiei, pentru fiecare salariat in parte."
http://www.newschannel.ro/stiri/somaj-t ... -mai-multi
,,Legiuitorul defineste diferit cele 3 luni in doua alineate consecutive. Astfel, in timp ce la art.2 alin(1) precizeaza ca durata intreruperii nu poate fi mai mare de 3 luni, la alin.(2) al aceluiasi articol precizeaza ca cele 3 luni se refera la durata de acordare a indemnizatiei.
Presupunand ca cele doua formulari ale textului de lege reflecta corect intentia legiuitorului, scutirea de contributii s-ar acorda pentru maxim 3 luni de intrerupere a activitatii (cele 3 luni nu sunt neaparat consecutive) iar scutirea de impozit pe venit s-ar acorda pentru maxim 3 luni de acordare a indemnizatiei, pentru fiecare salariat in parte."
"salutare economisti si contabili
lamuriti-ma si pe mine ce e cu somaju asta tehnic ca deja sunt intr-o nebuloasa.
administratorul firmei s-a gandit si el din august sa lase oamenii in somaj tehnic (acum nu stiu daca pe toti sau numai pe unii). ieri am fost la ITM sa cer lamuriri cu privire la ce trebuie facut, ce se plateste si ce nu etc. "
Aceeasi situatie am avut si eu la firma....am citit si eu oug28/2009 si am stabilit impreuna cu "sefu" ca cel mai simplu si comod pentru ambele parti e ca angajatii sa intre in somaj.....oricum cam aceeasi suma ar primi-o in mana ori somaj ori 75% din salar, si astfel nu mai complic nicicum situatia...pentru ca din punctul meu de vedere aceasta oug 28 doar la suprafata rezolva problema....adica "suna bine", iar apoi contabilu' vede el cum isi scoate urechile din declaratii peste declaratii si notificari peste notificari cu persoanele care intra in somaj tehnic...si unde se depun acestea si...tot tacamul...!
Somajul mi-a primit salariatii fara sa scranceasca din dinti...atat le trebuia...
pt ca i-am scos in somaj cu art. 65(1) dupa ce in prealbil am facut o hotarare AGA, apoi o notificare prin care i-am instiintat pe salariati citez: "...au hotarat desfintarea temporara a locurilor de munca incepand cu.....pe motivul lipsei de comenzi in periada.....-.....si a lipsei de lichiditati pentru a se putea lucra pe stoc, si vizeaza urmatorii angajati:....." (mentionez ca firma are ca activitate confectiile).
Preavizul l-am dat inainte cu 20 de zile si apoi incetarea contractului ...cu decizie, revisal si tot tacamu'!
Cam asa am procedat eu....si mi s-a parut cel mai ok! Legal si la obiect!
Asadar, spor la discutii.... Poate mai reveniti cu un mesaj ca sa ne spuneti si noua ce alegere ati facut si cum ati dus-o la bun sfarsit
lamuriti-ma si pe mine ce e cu somaju asta tehnic ca deja sunt intr-o nebuloasa.
administratorul firmei s-a gandit si el din august sa lase oamenii in somaj tehnic (acum nu stiu daca pe toti sau numai pe unii). ieri am fost la ITM sa cer lamuriri cu privire la ce trebuie facut, ce se plateste si ce nu etc. "
Aceeasi situatie am avut si eu la firma....am citit si eu oug28/2009 si am stabilit impreuna cu "sefu" ca cel mai simplu si comod pentru ambele parti e ca angajatii sa intre in somaj.....oricum cam aceeasi suma ar primi-o in mana ori somaj ori 75% din salar, si astfel nu mai complic nicicum situatia...pentru ca din punctul meu de vedere aceasta oug 28 doar la suprafata rezolva problema....adica "suna bine", iar apoi contabilu' vede el cum isi scoate urechile din declaratii peste declaratii si notificari peste notificari cu persoanele care intra in somaj tehnic...si unde se depun acestea si...tot tacamul...!
Somajul mi-a primit salariatii fara sa scranceasca din dinti...atat le trebuia...

Preavizul l-am dat inainte cu 20 de zile si apoi incetarea contractului ...cu decizie, revisal si tot tacamu'!
Cam asa am procedat eu....si mi s-a parut cel mai ok! Legal si la obiect!
Asadar, spor la discutii.... Poate mai reveniti cu un mesaj ca sa ne spuneti si noua ce alegere ati facut si cum ati dus-o la bun sfarsit
